Lurifaxa Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Mange nevner at de tar seg tid til å snakke fortrolig med barna f.eks under leggingen. Hva snakker dere om?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Dagen som har vært. Alle rare tankene som dukker opp.. Har en snart 5åring og han tenker på de merkeligste ting. Han kan fortelle om morsomme ting, ting som har skjedd. ting han lurer på.. Ikveld ble praten om mat og kaker.. For noen i bhg fikk kaker hver dag, og det ville han og ha for det hørtes godt ut Og det hadde aldri han opplevd og det var såååå urettferdig at han ikke fkk kake hver dag. Så det er ikke akkurat som vi løser verdensproblemer og diskuterer kreftmedisin. Anonymous poster hash: bdd11...fa0
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Min er ikke så gammel enda, men vi(altså mest jeg) snakker og spør litt om dagen og forteller hva slags morsomme/fine ting jeg har opplevd. Jeg leste en gang om en familie hvor alle hver kveld på sengekanten fortalte det beste med dagen som hadde gått. Det syns jeg er en fin tanke. Anonymous poster hash: 99ea7...6d9
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Dagens hendelser, lekser, skole, venner, følelser, lager tullehistorier og sanger, barnas positive egenskaper, hvorfor månen lyser.. Altså helt vanlig koslig samtale.. Anonymous poster hash: ea79a...dcd
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Snakker om hva han har gjort ila dagen. Snakker om det som han snakker om. Det kan være alt fra tull til alvorligere ting. Snakker om gutten i bhg som slår, der jeg prøver å fremsnakke han. Og så soer jeg hver dag at jeg er glad i han, og at han aldri skal være redd for å fortelle mamma og pappa om ting som skjer. Og at mamma og pappa kan bli strenge noen ganger, men at det ikke skal hindre han i å snakke med oss likevell. Vi blir strenge fordi vi er redd for han. Prøver å si det ofte, slik at han alltid skal være trygg på at han kan komme til oss.. Anonymous poster hash: d2d0e...596
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 Om dagen som har gått, morgendagen, minner og ting vi gleder oss til, som f.eks. for tiden påskeferien vi skal på. 3-åringen er veldig glad i å snakke om den gangen han var på Tusenfryd (i fjor sommer), det var visst noe som virkelig gjorde inntrykk, for det kommer opp minst en gang i uken. Anonymous poster hash: d4fd2...59f
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Vi snakker sammen hver kveld, men hvor lenge avhenger av mye. Noen ganger er han veldig trøtt og andre ganger kunne han sikkert snakket i timesvis. Anonymous poster hash: bdd11...fa0
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #9 Skrevet 4. mars 2015 Dagen som har vært, hva vi skal gjøre i morgen, venner, kjærester, lekser, familie, middagsønsker, ferieplaner, ting som skjer på skolen, fritidsinteresser og ting som skjer der osv osv osv, å finne samtaleemner har virkelig aldri vært noe problem. Ja, vi snakker hver kveld. Barna er 6, 7, 11 og 13 år. Anonymous poster hash: f35b3...70b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #10 Skrevet 4. mars 2015 Må innrømme at vi har ikke lange fortrolige samtaler. Sønnen min er ikke den typen. Han forteller meg om dagen sin rundt middagsbordet og på vei hjem fra bhg. Vi er ikke avhengig av alenetid for å snakke sammen. Når jeg prøver å ta opp noe, så blir det ikke helt sånn da vrir han det inn på sklia i barnehagen og hvorfor vi ikke kan dra på stranda nå som vinteren er over. Anonymous poster hash: 6b687...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå