Gå til innhold

Blir så sint!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite i kveld at barnet til en venninne av meg blir mobbet på skolen. De går i 4. klasse. Barnet nekter å gå på skolen, og hun må nesten bære han dit. 

Det er en tøff gjeng i klassen, og er endel knuffing. Hun er så fortvilt og vet ikke hvordan hun skal gå frem videre. Har snakket med læreren, men føler ikke det blir tatt på alvor. Barnet mitt bekrefter at dette barnet blir mobbet endel. 

Sendte en mail til læreren i kveld, der jeg lurer på hva som blir gjort i denne saken. Og om vi bør ta et foreldremøte. Tenker at dette er forferdelig viktig å ta tak i. Hadde barnet mitt mobbet, ville jeg iallfall vist det!

Anonymous poster hash: 5d111...87a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det er gått så langt at hun begynner å nekte å gå til skolen så er det bare å bytte skole fort som fy.

Anonymous poster hash: c4d43...80b

Skrevet

Nei er heller mobberene som bør bytte skole!!

Anonymous poster hash: 705ff...dae
Skrevet

Nei er heller mobberene som bør bytte skole!! Anonymous poster hash: 705ff...dae

Hvis du viste hva du snakker om så vet du også at det er ikke slik verden fungerer, har det gått så langt så er det ikke noe å snu på lenger.

Jeg var en av de som ble mobbet selv og det som reddet livet mitt var en far som fikk meg vekk.

Anonymous poster hash: c4d43...80b

Skrevet

Vi bor på et lite sted, og er kun en barneskole. Hun vil helst ikke flytte selvfølgelig. Tenker at man i første omgang må få foreldrene på banen. HI

Skrevet

så bra at du engasjerer deg. om alle foreldrene var like engasjerte så ville det skjedd noe fort. Blir provosert selv når jeg leser det du skriver. Hadde læreren tatt dette alvorlig ville dere visst om dette for leeeeenge siden. Sikkert godt for foreldrene til gutten at du støtter

Anonymous poster hash: 665ba...134
Skrevet

så bra at du engasjerer deg. om alle foreldrene var like engasjerte så ville det skjedd noe fort. Blir provosert selv når jeg leser det du skriver. Hadde læreren tatt dette alvorlig ville dere visst om dette for leeeeenge siden. Sikkert godt for foreldrene til gutten at du støtter

Anonymous poster hash: 665ba...134

Blir så sint på slike lærere som ikke engasjerer seg! De burde finne seg noe annet å gjøre. 

Skrevet

Hvis det hadde vært mitt barn, så hadde jeg i ren desperasjon tatt ferie fra jobb og møtt opp på skolen, og vært til stede hele dagen.

Kjenner til en mobbehistorie der flere av foreldrene tok seg fri en periode fra jobb og satt på skift i klasserommet og i friminuttene. Høres drastisk ut, men det hjalp mye. (Liten mulighet for skoleskifte)

Anonymous poster hash: 16829...b88

Skrevet

Hvis det hadde vært mitt barn, så hadde jeg i ren desperasjon tatt ferie fra jobb og møtt opp på skolen, og vært til stede hele dagen.

Kjenner til en mobbehistorie der flere av foreldrene tok seg fri en periode fra jobb og satt på skift i klasserommet og i friminuttene. Høres drastisk ut, men det hjalp mye. (Liten mulighet for skoleskifte)

Anonymous poster hash: 16829...b88

Ja, det hadde jeg også gjort! Venter spent på svar fra læreren nå.. HI

Skrevet

Så fint at du tar tak og engasjerer deg for din venninner barn, men jeg lurer på hva læreren egentlig kan svare deg? Du kan sikkert få et generelt svar om hvilke tiltak som skal settes inn ved mobbing, men tviler på at du kan få spesifikke opplysninger om denne saken. Læreren har jo taushetsplikt. Lykke til, uansett. Håper de finner en god løsning.

Anonymous poster hash: 2bb52...30e

Skrevet

Foreldrenettverk er kjempeviktig!

Har hatt noen episoder i klassen til sønnen min også, og vi har jobbet knallhardt for å få bukt med problemet. Men alle må dra lasset sammen, og det er kjempeviktig at også vi foreldre som har barn med mange venner og uten mobbeproblemer hjelper til.

I klassen til sønnen min har de fått skolens miljøterapeut på banen, han har fulgt klassen mye, både i timer og friminutt, for å observere og ta tak i ting. De har i klassen innført klassens time annenhver uke hvor de jobber med temaer som inkludering, vennskap, gjenger, hvordan man skal snakke til hverandre, øve på å gi komplimenter, rett og slett bevisstgjøring. De har snakket mye om hva den som står utenfor gjengen skal gjøre for å ta kontakt, skal han hive seg over en av dem og være bajas, eller er det bedre måter å ta kontakt på. Hva slags ansvar har de i gjengen når det kommer til å inkludere han/hun som står utenfor. De har jobbet i grupper og som hel klasse, de har hatt diskusjoner, oppgaver og rollespill. Dette har hjulpet mye. Læreren og miljøterapeuten har gjort en kjempeinnsats.

Foreldregruppen har også jobbet. Arrangert overnattingstur på hytte så en gjeng foreldre kan være sammen med gruppen over flere timer, observere og hjelpe til i gruppedynamikken. Hatt forskjellige aktiviteter for å bygge relasjoner, det å ha opplevelser sammen binder sammen.

Klassemiljøet har blitt så mye bedre. Man kan ikke forvente at alle skal være bestevenner, men alle skal respektere hverandre og behandle hverandre greit.

Kjempebra at du tar tak i dette som forelder også, jeg ville absolutt ringt klassens foreldrekontakter og snakket med dem om hvordan foreldregruppen kan hjelpe, alle må ihvertfall informeres om at det er et mobbeproblem i klassen så de kan snakke med sine barn hjemme også.

Anonymous poster hash: 68024...751
Skrevet

Fått mail fra læreren nå. Hun skriver at det blir tatt tak i, men hun kunne ikke si så mye utover det. Og at vi kunne prate om det når vi skal ha foreldresamtale denne mnd. 

Hun skrev ikke noe om eventuelle tiltak som blir gjennomført...

Gjest Julia1984
Skrevet

Få rektor på banen....

Hadde sendt mail til rektor, ikke lærer!!!

Skrevet

Lærersvar: mobberen er offeret

Anonymous poster hash: 2e544...5d8

Skrevet

Få rektor på banen....

Hadde sendt mail til rektor, ikke lærer!!!

Rektor er ikke aktuell av den grunn at jeg selv har hatt et barn som ble mobbet. Han tok aldri skikkelig tak i det, selv om politiet til slutt var inne i bilde. Vil heller involvere foreldrene. Tenker jeg venter til etter møte med læreren, og deretter kontakter foreldrene om dette ikke bedrer seg. 

Skrevet

Selvfølgelig kan ikke lærer si noe når du spør om andres barn !!!! Enten må du planlegge historien din bedre eller så må du skrive at det er DITT barn det gjelder. Merkelig at du skal på foreldresamtale ang din venninnes barn.

Anonymous poster hash: d7e44...931

Skrevet

Mulig rektor er en dott, men han må informeres. Samme med inspektør, sosialfaglig veileder og PPT. Bruk alle instanser. 

Skrevet

Mulig rektor er en dott, men han må informeres. Samme med inspektør, sosialfaglig veileder og PPT. Bruk alle instanser. 

Er mulig de allerede er koblet inn. Skal selvsagt kreve svar av læreren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...