Gå til innhold

Tenker jeg helt feil her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror jobber i barnehage og har søkt jobb i barnehagen der mine to barn går. De er tvillinger på 2 og han har søkt på ledig stilling på småbarn. Det er en stor barnehage, så er ikke sikkert det blir på samme avdeling, men gruppene er ofte samlet så de kommer til å omgås mye. De er veldig glad i onkelen sin, men jeg liker det ikke hvis han får jobb der. Dette er barna mine sitt fristed hvor de kan være seg selv uten å ha familien rundt seg. De hr akkurat startet og holder på å finne sin plass der og så langt så trives de ekstemt godt! Nå ligger det også til historien at min bror (som er assistent og barnløs) er verdens største besserwisser på privat plan og jeg er så lei av å høre "det er jo bare" og "hvorfor gjør du det" og måtte høre på det hver dag hvis jeg må hente barna mine av han i barnehagen orker jeg ikke. Er jeg alem hvis jeg sier at jeg ikke syns det er en god ide?

Anonymous poster hash: dc608...66b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bror jobber i barnehage og har søkt jobb i barnehagen der mine to barn går. De er tvillinger på 2 og han har søkt på ledig stilling på småbarn. Det er en stor barnehage, så er ikke sikkert det blir på samme avdeling, men gruppene er ofte samlet så de kommer til å omgås mye. De er veldig glad i onkelen sin, men jeg liker det ikke hvis han får jobb der. Dette er barna mine sitt fristed hvor de kan være seg selv uten å ha familien rundt seg. De hr akkurat startet og holder på å finne sin plass der og så langt så trives de ekstemt godt! Nå ligger det også til historien at min bror (som er assistent og barnløs) er verdens største besserwisser på privat plan og jeg er så lei av å høre "det er jo bare" og "hvorfor gjør du det" og måtte høre på det hver dag hvis jeg må hente barna mine av han i barnehagen orker jeg ikke. Er jeg alem hvis jeg sier at jeg ikke syns det er en god ide?

Ikke slem, men du kan ikke styre hvor broren din skal jobbe. 

Anonymous poster hash: 22c3a...ab0

Skrevet

Ja, men hadde satt pris på å kanskje blitt spurt i det minste.

Skrevet

Du mener at barna ikke kan være seg selv når de har familien rundt seg???

Merkelig problemstilling...

Anonymous poster hash: 5111a...f05

Skrevet

Så du vil heller at han skal være arbeidsledig enn å jobbe i onkelsbarnas barnehage? Min bror var arbeidsledig over en lengre periode og mitt høyeste ønske var at han skulle få seg en jobb. Ja, jeg synes du tenker helt feil og han trenger absolutt ikke spørre deg. At han er en bezzervisser er en helt annet sak, mulig han ikke får jobb så lenge da om han er uspiselig på det punktet;)

Anonymous poster hash: b537c...682
Skrevet

Du kan da ikke styre hvor han kan og ikke kan jobbe.

Anonymous poster hash: 6f7bf...0a3

Skrevet

Så du vil heller at han skal være arbeidsledig enn å jobbe i onkelsbarnas barnehage? Min bror var arbeidsledig over en lengre periode og mitt høyeste ønske var at han skulle få seg en jobb. Ja, jeg synes du tenker helt feil og han trenger absolutt ikke spørre deg. At han er en bezzervisser er en helt annet sak, mulig han ikke får jobb så lenge da om han er uspiselig på det punktet;)

Anonymous poster hash: b537c...682

Han er ikke arbeidsledig, men vil bare bytte arbeidsplass.

Skrevet

Er det ikke en trygghet at han er i samme barnehage som barna dine da, du vil jo ha et par øyne på innsiden når du ikke er der...

Vil tro barnehagen selv velger å ha han på en annen avdeling enn dine barn, sånn gjør de ihvertfall i barnehagen vi bruker, men han vil jo likevel kjenne barnehagen fra innsiden og de ansatte som jobber der. Det ville jeg tenkt på som en trygghet og ikke at barna "ikke kan være seg selv", det høres veldig rart ut.

Anonymous poster hash: c14f9...161
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Moren min jobbet på avdelingen til sønnen min en stund, og det hindret på ingen måte ham i å være seg selv. Det var jo hans "fristed" fra oss foreldre likevel, øvrig familie kan vel ikke helt sammenlignes med foreldrene. Han var dessuten veldig stolt av å ha mormor der, og hun endte opp med å bli "mormor" til hele avdelingen etter hvert. ;)

Det eneste som bekymret meg var at det kanskje ble vanskeligere å levere ham i bhg når hun sluttet, siden han var vant til å ha den ekstra tryggheten der. Men i mellomtiden hadde han blitt trygg på alle de andre som jobbet der også, så det gikk helt problemfritt. :)

Anonymous poster hash: ca2b9...e77
Skrevet

Er det ikke en trygghet at han er i samme barnehage som barna dine da, du vil jo ha et par øyne på innsiden når du ikke er der...

Vil tro barnehagen selv velger å ha han på en annen avdeling enn dine barn, sånn gjør de ihvertfall i barnehagen vi bruker, men han vil jo likevel kjenne barnehagen fra innsiden og de ansatte som jobber der. Det ville jeg tenkt på som en trygghet og ikke at barna "ikke kan være seg selv", det høres veldig rart ut.

Anonymous poster hash: c14f9...161

"Er det ikke en trygghet at han er i samme barnehage som barna dine da, du vil jo ha et par øyne på innsiden når du ikke er der..."

Han vil jo ha taushetsplikt på lik linje med de andre ansatte uansett, han skal jo ikke fungere  som en "spion" for hi.

Anonymous poster hash: 20418...9ca

Skrevet

Ikke bry deg med bezzerwisser greia;) Bare vent til han selv får barn, så skjønner han littegranne mer om det å faktisk være en forelder ;) En ting er å jobbe i en bhg 8 timer og ingen bekymringer/fri, enn å ha dine egne barn rundt deg 24/7. He he. Er jo egentlig obligatorisk at folk som ikke har barn vet mest om barneoppdragelse. :D

Ellers kan jeg ikke se at det skal være noe problem med at han jobber i samme bhg som barna dine...  Barna dine kan jo finne trygghet i at onkel er der! Hvorfor skulle de føle seg som mindre frie? 

Jeg synes selv det var deilig å ha fri fra familie når jeg var tenåring... Ikke når jeg var et lite barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...