Gå til innhold

Har blitt innkalt til samtale hos blodbanken i forbindelse med prøvetaking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva prater man om der? Sykdomshistorie og sexpartnere? Greit å vite hva jeg kan forberede meg på :)

Anonymous poster hash: 4d073...1bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva prater man om der? Sykdomshistorie og sexpartnere? Greit å vite hva jeg kan forberede meg på :)

Ja, slike ting. Og eventuelt narkotikabruk, så vidt jeg husker. Les gjennom skjemaet man må fylle ut, så har du en grei ide om hva samtalen går ut på. De spør ikke om antall sexpartnere, forresten, men hvor lenge det er siden du byttet (minimum seks måneder), om en partner har hatt sex med en annen mann og om du har prostituert deg. 

Anonymous poster hash: 42526...20d

Skrevet

De går gjennom skjemaet du har fylt ut på forhånd, og noen ganger måler de blodtrykk og vekt. 

Anonymous poster hash: cf8ac...e78
Skrevet

De går gjennom skjemaet du har fylt ut på forhånd, og noen ganger måler de blodtrykk og vekt.

Får jeg dette skjemaet i posten da? Eller fyller jeg det ut med en gang jeg kommer? Må man veie seg? er litt overvektig.

Skrevet

De er overhode ikke interessert i privatlivet ditt, kun det som er relevant for blodet. Du fyller ut skjema når du møter opp i blodbanken. Dette går på sykdommer, allergier, graviditeter, narkotika, skifte av sexpartner og tillatelse til å sende plasma ut av landet. Deretter får du masse info om blodgiving og går gjennom skjemaet du fylte ut og gir evt utfyllende info om evt sykdomme, medisiner, e.l. Kravet er bare at du må veie over 50 kg, veier nok bare om de er i tvil. Måler etterpå blodtrykk og tar prøve av blodet. Jeg var og gjorde dette i dag, ser du ;) Ikke skummelt

Anonymous poster hash: 7029c...fb2

Skrevet

Skjemaet får du når du kommer dit :)

Jeg husker ikke om jeg ble veid hver gang, men er også ganske liten, så kan være de kontrollmålte. 

Skrevet

De spør vel om reiser også, om du har vært i land hvor du har blitt eksponert for smitte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...