Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Hva kan være grunnen til at hun absolutt ønsker å ha barnet inn til kontroll oftere enn normalt? Vi fulgte vanlige kontroller frem til 6 mnd, så satt hun oss opp til time ved 8 mnd og ved 10,5 mnd. Hva kan være grunnen? Mener å huske at kontroll ved 8 mnd var et tilbud, men ikke en del av programmet. Alt er fint med barnet, og det har ikke vært noen bekymringer. Anonymous poster hash: bb824...824
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Lav/høy vekt ift percentilskjema? Svangerdkapsdepresjon hos deg? Sent ute med å åle? Evt spør henne! Anonymous poster hash: 34463...25c
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Har du hatt fødselsdepresjon? Jeg hadde det de første 3 månedene så frem til barnet var ca 1.5 år så ville de følge opp barnet oftere enn vanlig. De var vel litt beskymret for hvordan det gikk med meg som mamma ettersom jeg var deprimert i begynnelsen. Men de fant visst ut at det ikke lenger var noe grunn til å følge ekstra opp barnet,for nå har jeg kun vært på de faste kontrollene som alle går på. Anonymous poster hash: 1c273...4c4
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 På helsestasjonen her har de ganske god kapasitet så absolutt alle blir satt opp på kortroll ved 8 mnd. Her er det vanlig med kontroll hver måned første halvår og annenhver måned andre halvår. Anonymous poster hash: 4f056...5f4
Gjest Antarctica Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Vi har hatt alle ungene på 8 mnd-kontroll. Visste ikke at det var noe ekstra med det.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Vi er inne ca 1 gang i måneden, pga h*n strekker seg så mye så fort. Anonymous poster hash: fb099...d27
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 her er det kontroll hver mend frem til 6 mnd, så er det kontroll på 8, 10, 11 (m/vaksine) og 12 Anonymous poster hash: ec6f7...59b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Har du hatt fødselsdepresjon? Jeg hadde det de første 3 månedene så frem til barnet var ca 1.5 år så ville de følge opp barnet oftere enn vanlig. De var vel litt beskymret for hvordan det gikk med meg som mamma ettersom jeg var deprimert i begynnelsen. Men de fant visst ut at det ikke lenger var noe grunn til å følge ekstra opp barnet,for nå har jeg kun vært på de faste kontrollene som alle går på. Anonymous poster hash: 1c273...4c4 Her var det motsatt, har fødselsdepresjon men trengte ikke komme hver måned for å veie og måle lengde siden han er stor og spiser bra.. Jeg fikk hjelp av helsesøster, som tok kontakt med psykisk helse i kommunen, og det var det. Får selvfølgelig god hjelp, men likevel rart at noen helsesøstre vil følge ekstra opp. Regner med du også fikk hjelp raskt? Anonymous poster hash: 0aff8...62f
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #9 Skrevet 4. mars 2015 Har du hatt fødselsdepresjon? Jeg hadde det de første 3 månedene så frem til barnet var ca 1.5 år så ville de følge opp barnet oftere enn vanlig. De var vel litt beskymret for hvordan det gikk med meg som mamma ettersom jeg var deprimert i begynnelsen. Men de fant visst ut at det ikke lenger var noe grunn til å følge ekstra opp barnet,for nå har jeg kun vært på de faste kontrollene som alle går på. Anonymous poster hash: 1c273...4c4 Her var det motsatt, har fødselsdepresjon men trengte ikke komme hver måned for å veie og måle lengde siden han er stor og spiser bra.. Jeg fikk hjelp av helsesøster, som tok kontakt med psykisk helse i kommunen, og det var det. Får selvfølgelig god hjelp, men likevel rart at noen helsesøstre vil følge ekstra opp. Regner med du også fikk hjelp raskt? Anonymous poster hash: 0aff8...62f Ja jeg fikk hjelp umiddelbart men likevel så virker det ikke som jeg ble trodd når jeg sa etter 3 mnder at jeg ikke lenger var deprimert. Sønnen min har hele tiden vært rett over gjennomsnittet når det gjelder vekt så var hvertfall ikke det hun var beskymret for. Å høyden var visst helt normal den også. Anonymous poster hash: 1c273...4c4
BareMas Skrevet 4. mars 2015 #10 Skrevet 4. mars 2015 Her er det helt normalt med 8mnds og 10mndskontroll, så og si alle med barn i vår kommune er på disse kontrollene.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #11 Skrevet 4. mars 2015 Barnet ditt er ikke oftere til kontroller enn normalt. http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/helsestasjonskontroller-oversikt-34311.html Anonymous poster hash: bbb4c...0e7
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #12 Skrevet 4. mars 2015 Har du hatt fødselsdepresjon? Jeg hadde det de første 3 månedene så frem til barnet var ca 1.5 år så ville de følge opp barnet oftere enn vanlig. De var vel litt beskymret for hvordan det gikk med meg som mamma ettersom jeg var deprimert i begynnelsen. Men de fant visst ut at det ikke lenger var noe grunn til å følge ekstra opp barnet,for nå har jeg kun vært på de faste kontrollene som alle går på. Anonymous poster hash: 1c273...4c4 Her var det motsatt, har fødselsdepresjon men trengte ikke komme hver måned for å veie og måle lengde siden han er stor og spiser bra..Jeg fikk hjelp av helsesøster, som tok kontakt med psykisk helse i kommunen, og det var det. Får selvfølgelig god hjelp, men likevel rart at noen helsesøstre vil følge ekstra opp. Regner med du også fikk hjelp raskt? Anonymous poster hash: 0aff8...62f Ja jeg fikk hjelp umiddelbart men likevel så virker det ikke som jeg ble trodd når jeg sa etter 3 mnder at jeg ikke lenger var deprimert.Sønnen min har hele tiden vært rett over gjennomsnittet når det gjelder vekt så var hvertfall ikke det hun var beskymret for. Å høyden var visst helt normal den også. Anonymous poster hash: 1c273...4c4 Huff, det må være vondt å ikke bli trodd! Spesielt i slike tilfeller. Fint at de vil hjelpe, men de må stole på at de fleste er ærlige. Uansett så er det bra du slipper dette nå da😊 Anonymous poster hash: 0aff8...62f
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #13 Skrevet 4. mars 2015 Her er alle på 8,10 og 12 mnd kontroll, helt normalt. Anonymous poster hash: 865df...11f
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #14 Skrevet 4. mars 2015 HI her. Hun sa at 8 mnd og 10 mnd-kontroller er bare et tilbud, så hun kunne gjerne sette oss opp på time. Det var liksom ikke rom for å si at det ikke er nødvendig. Barnet følger skjema på alle områder. Ingen fødselsdepresjon. Hun bemerket at jeg har glade, harmoniske barn. Eneste er at jeg er alene med barna, og det er det eneste hun kanskje sender et liiiiite signal om; Hvordan har DU det? Kanskje hun ikke tror at det virkelig ER så vel som jeg vil ha det til. Det er for så vidt ingen problem å komme på kontroller. Jeg har nok lest for mye på dib! Anonymous poster hash: bb824...824
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå