Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Min samboer og jeg skal gå fra hverandre. Han skal ha samvær annenhver helg + en dag i uken. Har jeg krav på overgangsstønad da, eller må jeg ha barna 100% alene? Anonymous poster hash: 5c07d...5e3
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Utfra samværsavtalen har du krav på det, men det kommer også an på barnets alder, om du er i aktivitet og hva du har i inntekt Anonymous poster hash: 47faf...dab
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 barna er 2,5 og 6. Jeg jobber turnus, og må redusere en del da jeg blir alene. Skal også begynne å studere til høsten. Anonymous poster hash: 5c07d...5e3
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Du har krav på os, ja. Hvor mye du får er avhengig av hva du tjener fra før. Tjener du for mye får du ingenting. Om du skal begynne å studere til høsten uten å jobbe har du krav på full os, bostøtte og utdanningsstønad fra nav (hvis du TRENGER den utdanningen for å komme deg ut i jobb vel å merke..)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Det er jo bare å søke. Du OS regnes ut i fra det du tjener fra før. Anonymous poster hash: ab212...a15
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 LEste ikke det andre svaret ditt. Når du er student får du full overgangsstønad, søk også om stipend fra lånekassen, bostøtte, dobbel barnetrygd, stønad til barnetilsyn(sfo/bhg). Husk på at du kan få overgangsstønad i tre år fra dagen du søker. Den kan utvides til fem år om du er under nødvendig utdanning. Jeg fikk OS i nesten seks år siden det var så kort til igjen av studiet mitt. Lykke til med søking og studier Anonymous poster hash: ab212...a15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå