Gå til innhold

Hadde dere følt dere overvåket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er ny her og lurer på noe som ikke har så veldig mye med barn å gjøre.

Jeg har en svigermor som går veldig inn for å overvåke oss. Vi er naboer.

I går fikk vi melding fra henne om at vi kunne komme på middag hos dem. Min svigerinne og familien skulle også komme. De inviterer ofte, og vi prøver å si ja når vi har mulighet til å komme. Denne dagen kunne vi ikke siden vi allerede mine foreldre skulle komme på middag hos oss. Hun følger alltid med fra kjøkkenvinduet hvem vi har besøk av, når de kommer og når de går osv. Ikke noe unntak denne gangen heller. Idet mine foreldre går inn ytterdøren vår ser jeg henne stå å lure i kjøkkenvinduet. Når mine foreldre dro igjen fikk vi melding rett etterpå om at nå kunne vi komme å spise desserten hos dem. Synes dette er ubehaglig jeg, men prøver å si til meg selv at det er en bagatell. Problemet er at hun er sånn hver dag, og dette er jo bare et mildt eksempel på hvordan hun er til daglig. Jeg lurer på om det er andre i samme situasjon, eller noen som kan si hvordan man på en rettferdig grei måte setter ned foten for plagsom nysgjerrighet. Til slutt må jeg bare si at hadde aldri aldri reagert om dette var et engangstilfelle. Jeg lever med dette hver dag, og føler jeg har øynene hennes på meg hele døgnet, både når jeg er ute i hagen, og når jeg er inne uten å ha trekt for gardinene. Håper jeg ikke framstår som ei drittkjærring for det er jeg ikke, er bare sliten av det ..

Anonymous poster hash: 59a84...6e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en gang en nabo som var ganske så lik din svigermor. Endte med at vi flyttet. Var grusomt å aldri kunne være "alene". Gikk jeg ut i hagen for å leke med ungen vil jeg si at 99% av gangene kom hun ut for å leke sammen med oss. Gikk rett inn dørene uten å banke på, sto i vinduene noen ganger osv osv. 

Anonymous poster hash: e1410...80a
Skrevet

Skrekk og gru. Jeg hadde flyttet lengre unna. Kunne aldri tenke meg å ha foreldre/svigers mindre enn et par timers kjøring unna. 

Anonymous poster hash: c1256...ee2
Skrevet

Det er ikke greit å "spionere" på den måten. Dette må mannen din ta opp med sin mor.

Jeg hadde vurdert å flytte litt lenger unna eller bor dere på bondegård som dere har overtatt slik at det er umulig?

Anonymous poster hash: 92d83...c5f
Gjest Antarctica
Skrevet

Syns det er vanskelig med sånne saker - svigermora di mener sikkert godt, og har glede av besøk fra dere. Men hun bør venne seg av med å holde øye med dere. Har dere sagt nei til å komme, så har dere sagt nei, selv om gjestene deres har gått.

Skrevet

Å himmel. Hadde ikke klart å bo slik når svigermor er storspion.

Anonymous poster hash: e58d4...4d0

Skrevet

Det er ikke greit å "spionere" på den måten. Dette må mannen din ta opp med sin mor.

Jeg hadde vurdert å flytte litt lenger unna eller bor dere på bondegård som dere har overtatt slik at det er umulig?

Anonymous poster hash: 92d83...c5f

Hvorfor må mannen ta det opp? Det er jo også hennes familie nå, er det ikke bedre at hun gjør det selv, slik at hun får sagt det slik hun vil?

Anonymous poster hash: b3372...795

Skrevet

Jeg hadde følt akkurat som deg, utrolig ubehagelig! Blir stresset bare av å lese om dette her. Dette må dere si fra om, desverre tror jeg ikke det er mulig uten at svigermor blir fornærmet. Men det må til, hvis ikke blir det bare værre. 

Anonymous poster hash: 59938...c79
Skrevet

Det hadde jeg ikke taklet.

Men vær glad hun ikke har lagd sin egen nøkkel! Det gjorde min svigermor 😈 Takk gud for at hun bor på langt unna!

Skrevet

Plant en hekk som vokser seg så høy at dereskermer innsynet.

Skrevet (endret)

Dere føler dere vel ikke bare overvåket, dere ER overvåket... ;).

Hadde ikke orket å leve slik, for å si det mildt.

Endret av Ibsenfrue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...