Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 om at "med en gang barnet er ute så er det ikke mer vondt". Joda, når man syr uten bedøvelse så er det jævlig vondt. Det som heller ingen forteller om, er etterrier. At man faktisk kan gå i flere dager etter fødselen og ha rier, som forverres under amming. Hvorfor ikke fortelle sannheten i stedet for? De fleste fødende opplever etterrier i en eller annen form. Anonymous poster hash: 3a936...22d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Alt dette visste jeg da om før jeg gikk i fødsel selv om jeg var ung den gangen. Jordmor sa at de fleste førstegangsfødende ikke får etterrier, men hun opplyste om det. Jeg fikk for øvrig smertefulle etterrier. Men sy uten bedøvelse? Jeg har sydd tre ganger, og jeg fikk jo bedøvelse hver gang. To ganger holdt det med spray, en gang fikk jeg sprøyte også. Det kjentes jo, men det kan ikke sammenliknes med riene akkurat. Anonymous poster hash: 58e5b...c37
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Alt dette visste jeg da om før jeg gikk i fødsel selv om jeg var ung den gangen. Jordmor sa at de fleste førstegangsfødende ikke får etterrier, men hun opplyste om det. Jeg fikk for øvrig smertefulle etterrier. Men sy uten bedøvelse? Jeg har sydd tre ganger, og jeg fikk jo bedøvelse hver gang. To ganger holdt det med spray, en gang fikk jeg sprøyte også. Det kjentes jo, men det kan ikke sammenliknes med riene akkurat. Anonymous poster hash: 58e5b...c37 Her opplyste ikke jordmor om etterrier første gangen, og jeg ser også at mange skriver på forumet at "smertene er glemt med en gang du får barnet på brystet", for å motivere andre til å slippe smertelindring. Så hvorfor lyve da? Ble sydd uten bedøvelse ja, de sa at det var så ømt der at man ikke trengte det, men det var helvete på jord. Anonymous poster hash: 3a936...22d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 De bedøver før de syr. Er fort gjort for de fleste å glemme alle smerter på grunn av tøff fødsel og at babyen blir alltoppslukende. Anonymous poster hash: fe8c3...507
Chl85 Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Tja det kan jo være at det ikke er noen selvfølge at alle har det like vondt etter fødsel.? Man kan med ganske stor sikkerhet si at å føde uten smertelindring er for de fleste ganske vondt... Dette vet man og blir fortalt av alle kvinner rundt ooog jordmødre Selv har jeg født 2 barn og med første revnet jeg en del(min egen skyld faktisk) og måtte sy i 1,5 time etter fødsel... Men sammenlignet med selve fødselen, var det for meg bare småfjas i forhold. Samme med etter rier, ja ganske ubehagelig, men jeg har eksempelvis hatt relativt sterke menssmerter og opplevde ikke dette som noe verre enn det. Noen merker ikke etter rier som noe annet enn litt menssmerte og andre synes det gjør grusomt vondt. Det er ikke like åpenbart at det skal være like vondt eller verre en selve fødselen om du skjønner.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 De bedøver før de syr. Er fort gjort for de fleste å glemme alle smerter på grunn av tøff fødsel og at babyen blir alltoppslukende. Anonymous poster hash: fe8c3...507 Ikke overalt de gjør det nei... Anonymous poster hash: 3a936...22d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 Jeg syntes det var "deilig" når endelig ungen var ute. Var litt svie, men jeg kunne leve med det. Etterriene merket jeg egentlig ikke så mye til. Etter at morkaka var ute så var jeg håven, men det var ikke noe å hyle over.Alle har en forskjellig fødsel. Anonymous poster hash: 3d3e3...ae9
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Jeg visste alt om etterrier og blødninger og smerter, men ingen fortalte meg at man må føde morkaka! Ikke at det er så vondt, men når ungen først er ute så har man ikke akkurat så mye krefter igjen
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #9 Skrevet 4. mars 2015 Tja det kan jo være at det ikke er noen selvfølge at alle har det like vondt etter fødsel.? Man kan med ganske stor sikkerhet si at å føde uten smertelindring er for de fleste ganske vondt... Dette vet man og blir fortalt av alle kvinner rundt ooog jordmødre Selv har jeg født 2 barn og med første revnet jeg en del(min egen skyld faktisk) og måtte sy i 1,5 time etter fødsel... Men sammenlignet med selve fødselen, var det for meg bare småfjas i forhold. Samme med etter rier, ja ganske ubehagelig, men jeg har eksempelvis hatt relativt sterke menssmerter og opplevde ikke dette som noe verre enn det. Noen merker ikke etter rier som noe annet enn litt menssmerte og andre synes det gjør grusomt vondt. Det er ikke like åpenbart at det skal være like vondt eller verre en selve fødselen om du skjønner. Hvorfor din egen feil at du revnet? Anonymous poster hash: 2e515...362
Chl85 Skrevet 4. mars 2015 #10 Skrevet 4. mars 2015 Tja det kan jo være at det ikke er noen selvfølge at alle har det like vondt etter fødsel.? Man kan med ganske stor sikkerhet si at å føde uten smertelindring er for de fleste ganske vondt... Dette vet man og blir fortalt av alle kvinner rundt ooog jordmødre Selv har jeg født 2 barn og med første revnet jeg en del(min egen skyld faktisk) og måtte sy i 1,5 time etter fødsel... Men sammenlignet med selve fødselen, var det for meg bare småfjas i forhold. Samme med etter rier, ja ganske ubehagelig, men jeg har eksempelvis hatt relativt sterke menssmerter og opplevde ikke dette som noe verre enn det. Noen merker ikke etter rier som noe annet enn litt menssmerte og andre synes det gjør grusomt vondt. Det er ikke like åpenbart at det skal være like vondt eller verre en selve fødselen om du skjønner. Hvorfor din egen feil at du revnet? Anonymous poster hash: 2e515...362 Jo he he, jeg nektet å høre på jordmor og prøvde å presse ut ungen når jeg ikke hadde rier.... Synes riene var så vonde og ville heller presse den ut på rå muskelkraft(idiotisk), Jordmor ropte flere ganger at jeg måtte stoppe og prøvde å holde igjen så jeg ikke skulle revne, men jeg nektet. Kroppen var jo ikke med for fem flate øre. DUSTETE! He he, men var i det øyeblikket panisk. De gav meg aldri skylden altså, men fikk vite at når kroppen ikke er med bør man ikke presse...... Ja ja, man lærer så lenge en lever;) Hørte på jordmor med nr 2 ihvertfall, he he
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #11 Skrevet 4. mars 2015 Jeg trodde de mente at når ungen er ute så er DE smertene over, alstå pressriene, har alltid trodd det var greia og det stemte med meg. Så jeg trodde ikke at alt var helt smertefritt etterpå. Bedøvelen når jeg skulle syes fungerte dårlig men hun som sydde brydde seg ikke, au ja! Jeg jeg hadde etterrier i to uker hver gang jeg ammet eller pumpet (dårlig melkeproduksjon). Og sår var jeg i dåsa i flere dager, måtte ha smertestillene så jeg kunne sitte. Men det regnet jeg med på forhånd, all smerte er da ikke over når man har født. Tror noen det? Anonymous poster hash: 87079...d94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå