Gå til innhold

når ungen spyr pga slim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 1,5 år som i dag, i går og dagen før plutselig har spydd opp masse slim og litt mat, en gang hver dag. Han er veldig snørrete (bare blankt) hoster noe men ikke mye, og spyr ikke ellers. Han var hjemme fra barnehagen den første dagen fordi han var slapp, sutrete og hadde 38,2 i feber, den var på 38 litt senere og så borte. Han er ennå litt slapp og en del sutrete så han er ennå hjemme, ikke feber siden første dagen. Jeg er syk selv så jeg er hjemme uansett, er noe kronisk og ikke smittsomt det jeg har.

Men hva kan man gjøre så han ikke spyr mer? Han har ikke fått melk i dag men et halvt beger med barneyoughurt, han spydde 4 timer etterpå. Matlysten hans er elendig så han får det han vil ha men jeg begrenser yoghurten. Burde kanskje ikke gi yoghurt i det hele tatt har jeg nå innsett. Han får slimløsende, det skal vel hjelpe? Han drikker en del vann. Andre tips?

Anonymous poster hash: 83f9b...0c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen melkeprodukter, det skaper mer slim.

Anonymous poster hash: 8ce3a...2fe

Skrevet

Ingen melkeprodukter, det skaper mer slim.

Anonymous poster hash: 8ce3a...2fe

Ja det har jeg skjønt :)

Slimløsende er greit å gi uansett?

Skrevet

Slim kommer vel fra luftveiene. Min med astma er plaget av mye slim. Er han kortpustet? Slimløsende, er det noe du har avtalt med lege? Drikke er viktigst, vann eller tynn saft for eksempel. Prøv med litt kjeks eller små, myke brødbiter ved siden av. Min er glad i frukt også.

Anonymous poster hash: eef62...f9a

Skrevet

RS virus gir masse slim, mulig at det er det han har fått siden han har feber snørr og hoste.

Anonymous poster hash: 6d912...cde

Skrevet

Gi han vann, litt kullsyre løser opp slim. Evt farris utblanda i vann. Ikke noe melkeprodukte, ikke litt youghurt en gang. Viktigste er at han får nok å drikke nå...

Anonymous poster hash: d04e3...3fb

Skrevet

Slimløsende kan funke litt,men gutten våres får diare av det... Så vi lar hver. Inneholder så mye søtstoff.

Anonymous poster hash: d43ec...550

Skrevet

Det er ikke farlig å spy opp slim. Det er bare snørr som svelges istedenfor å snytes ut. Og melk er ikke bevist slimskapende. Noen opplever det sånn, hos meg og mine barn opplever vi mindre slim ved melkeprodukter.

Skrevet

Han hadde feber, har vært feberfri siden mandag og det er torsdag nå. Tror ikke at det er RS. Slimløsende avtalte vi i høst en gang med lege, kjøpte en resptfri som er for også hans alder.

Vi ser en tendens ta at han kanskje spyr om han får slimløsende rett før mat. Han fikk det i morges og spydde 3 ganger. Slim og mat. Så han holder kkke maten nede. Men masse slim først.

Han er som sagt feberfri, er ikke dehydrert (våte bleier), og han er innimellom i toppform. Men dette er slitsomt i lengden, er ikke bekymra men lei. Og han selv er sikkert drittlei. Vi har kun hentet posten, ellers ikke vært ute siden fredag! Så jeg ringer legekontoret i dag og hører om de har tips og når han bør dra til lege med tanke på at han beholder lite mat og har dårlig matlyst. Jeg skal også veie han for å se om han har gått ned mye i vekt.

Skulle hatt GEM-pulveret nå men vet ikke om jeg tør ta han ut, hadde trillet til apoteket om jeg turte. Er ikke i form selv, har blant annt veldig lite jern så er mye svimmel og hodepine. Og samboer skal selvfølgelig jobbe overtid i dag! At jeg ikke tenkte på dette i går...

Skrevet

Det er ikke farlig å spy opp slim. Det er bare snørr som svelges istedenfor å snytes ut. Og melk er ikke bevist slimskapende. Noen opplever det sånn, hos meg og mine barn opplever vi mindre slim ved melkeprodukter.

Vet at det ikke er bevist men det er veldig slimfremkallende på meg og sønnen vår. Så han skal få ingenting av melk i dag :) Bare synd at mat også kommer opp rett etter slimet. Kanskje jeg glemte å nevne det før, og han er slapp.

HI

Skrevet

Glemte å nevne at han spydde mye i helga, i en lang periode så spydde han hvert 10. minutt. Så trur at det var omgangssyken. Han var ikke så snørrete da.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...