Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 ...til å få barn? Uavhengig om man har barn fra før, når synes du man er for gammel? Anonymous poster hash: 2b87f...b3c
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 For min del personlig er det 35 år. Men jeg startet tidlig, og vil ikke ha småbarn i 15 år. Ellers tenker jeg det kommer ann på person. Ville ikke prøvd så mye senere enn 40årene, med tanke på eggkvaliteten Anonymous poster hash: 54c0f...a30
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Når man ikke kan få barn lenger Anonymous poster hash: 9b724...558
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Jeg nærmer meg 30 år, begynner å kjenne tidspress på å gjøre meg ferdig med barn ... Fikk et barn veldig tidlig, så blir uansett stor aldersforskjell.. Anonymous poster hash: 2b87f...b3c
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 (Fortsatt HI) Føler jeg stresser unødvendig, jeg klarer ikke slappe av og nyte livet her og nå, jeg lever i fremtida og av å planlegge ... Anonymous poster hash: 2b87f...b3c
Gjest Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Man er for gammel den dagen eggene har gått ut på dato og at man ikke merker at det rasler i eggstokkene. Ble defifinitivt ferdig i alder av 39 år.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 Selv hadde jeg en grense for fødsel innen fylte 38. Nå passet det seg ikke helt slik at jeg ble gravid innen det. Så syns det var greit når jeg ble gravid et par mnd før jeg fylte 38(til og med gravid på første forsøk). Dessverre mistet jeg i uke 11, og nå sitter jeg her 6 mnd senere og ikke blitt gravid igjen. Før jeg ble gravid i fjor så tenkte jeg at jeg ikke var blitt gravid innen utgangen av 2014 så ble det ikke noe tredje barn. Men nå etter å ha mistet så klarer jeg ikke å gi opp prøvingen, føler det blir som å gi opp på målstreken og det føles utrolig tungt. Så blir nok til at vi prøver en stund til. Ønsket om et barn til er sterkere enn at jeg blir "gammel" gravid/fødende. Ikke føler jeg meg gammel heller, nå hvertfall. Men jeg tenker mye framover også, at jeg blir eldre og har små barn i hus. Uansett det blir mye hva man gjør det til. jeg har bekjente som har fått barn rundt 40, og de klarer det utmerket, så da bør jeg også klare det. Anonymous poster hash: 9ccb3...f93
Bumblebeee Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Hadde du spurt meg da jeg var yngre hadde jeg svart 30. Men jeg fikk min første da jeg var 30 og tredjemann når jeg var 35. Nå kjenner jeg at jeg er for gammel. Men det er i mitt hodet. Følelsen av at jeg nærmest hadde vært flau over å bli gå gravid gjør at jeg regner meg som for gammel. Men det gjelder meg. Kanskje fordi jeg er ferdig med barneproduksjon? Må innrømme at når jeg ser kvinner som er 38-40 år med gravidmage så tenker jeg de er gamle. Men jeg vet ingenting om deres situasjon. Kanskje er dette barnet et mirakel de har prøvd på i 10 år? Eller et lite "uhell"? Hadde jeg blitt gravid nå i en alder av 37 hadde jeg likevel ikke tatt abort.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #9 Skrevet 4. mars 2015 Du er for gammel når du føler d! Event. når d er tomt for egg Jeg og ti (!) venninner fikk barn rundt 40 Herlig! Deilig å være voksen mamma! Har fire barn, og fikk første når jeg var 23... Anonymous poster hash: c24cc...6ee
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #10 Skrevet 4. mars 2015 Så mange fine opplevelser. For min del, så tror jeg denne "angsten" for å være for gammel skyldes at jeg har helt fra jeg var bitte lita gledet meg til å være gravid og få egne barn, ble gravid med første som 20-åring. Har hele livet sett frem til å oppleve dette mirakelet igjen, men plutselig føles det som mulighetene ligger bak meg, i en alder av 29..... Anonymous poster hash: 2b87f...b3c
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #11 Skrevet 4. mars 2015 Min personlige mening er at når en er rundet 40 så er det påtide å gi seg. Den grensen kommer til å være høyst virkelig for meg iallefall, så får andre gjøre som de selv vil. Anonymous poster hash: 406dc...903
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #12 Skrevet 4. mars 2015 Når man ikke kan få barn lenger Anonymous poster hash: 9b724...558 Antar at du mener "på egen hånd/på den naturlige måten", men det blir for enkelt å si. Jeg kjenner et par stykker som kom i svært tidlig overgangsalder (28 og 35). Begge er nå verdens beste mødre til verdens fineste barn ved hjelp av eggdonasjon. Anonymous poster hash: 53a63...094
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #13 Skrevet 4. mars 2015 For min egen del var jeg for gammel etter fylte 40 år. Fikk tre barn da jeg var i tyveårene, helt uten problemer og komplikasjoner. Etter fylte 40 har jeg vært gravid fire ganger, fått et sykt barn som døde kort etter fødsel (ikke aldersbetinget påstår legene), mistet tvillinger i ma i uke 12, født et friskt barn og mistet pga kromosomfeil i uke 16. Altså så føler jeg at kroppen min er for gammel til å bære frem friske barn, og jeg våger ikke prøve på en til selv om lysten er der. Men jeg ser jo at det er mange som er eldre enn meg som får friske barn, så det er nok vi som har vært max uheldige. Anonymous poster hash: 69822...cb0
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #14 Skrevet 4. mars 2015 For meg personlig: 30 år For andre: 45 år sånn ca. Grunnen er at jeg mener at barn bør ha rett til å ha foreldre som ikke bli pleietrengende/gamle når barna selv gjerne er i sin småbarnsfase som voksne. Anonymous poster hash: 2d677...468
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #15 Skrevet 4. mars 2015 HI, om du nærmer deg 30 er du langt unna å være for gammel. Kjenner knapt noen som har fått barn før 30. Helt vanlig å få barn mellom 30 og 40 år. Anonymous poster hash: 2a8a6...d1a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #16 Skrevet 4. mars 2015 Jeg syns man skal legge tanken på et barn til på hyllen rundt 45 år.For meg personlig har jeg ikke lyst til å bli mamma etter fylte 40. På grunn av sykdom og senere problemer med å bli gravid, kom vi sent i gang, og barna ble ikke akkurat tette. Venter nå mitt tredje og siste barn rett under en måned før jeg fyller 40.. Anonymous poster hash: 8c2f5...775
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #17 Skrevet 4. mars 2015 HI, om du nærmer deg 30 er du langt unna å være for gammel. Kjenner knapt noen som har fått barn før 30. Helt vanlig å få barn mellom 30 og 40 år. Anonymous poster hash: 2a8a6...d1a Ja er utrolig merkelig at jeg plutselig føler at tida løper fra meg, at jeg blir for gammel for å få barn snart...har flere venninner på rundt 30 som enten er gravide med første eller har ingen planer om å få barn med det første ... Så hvorfor jeg som har to barn hvor eldste er 8 burde vel egentlig ikke føle tidspress ... Hi Anonymous poster hash: 2b87f...b3c
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #18 Skrevet 4. mars 2015 Det er forskjell fra person til person. Jeg følte meg for gammel til flere barn når jeg var 25år. Da fikk jeg meg ny mann som hadde barn som var noen år yngre enn meg. Jeg følte da jeg ikke ville ha barn som muligens kunne bli tante/onkel når de var små. Nå er jeg 33år og bestemor til verdens herligste lille jente. Jeg er veldig glad for valget meg og min mann tok da vi ble sammen. Vi ville ha tid og overskudd til å skjemme bort evt barnebarn når de kom. Det har vi nå, alle ungene i huset er ganske selvgående slik at vi gladelig passer barnebarnet en natt eller mer når foreldrene er helt underernerte på søvn. Når jeg går tur med barnebarnet tror alle jeg har blitt mor, kanskje ikke så rart pga min alder men jeg føler jeg ikke hadde orket å gå gravid eller ha spedbarnstid i hus igjen. Utrolig koselig å låne, dulle og skjemme bort, men slikt på heltid føler jeg meg veldig ferdig med. Anonymous poster hash: 5599a...830
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #19 Skrevet 4. mars 2015 Det er forskjell fra person til person. Jeg følte meg for gammel til flere barn når jeg var 25år. Da fikk jeg meg ny mann som hadde barn som var noen år yngre enn meg. Jeg følte da jeg ikke ville ha barn som muligens kunne bli tante/onkel når de var små. Nå er jeg 33år og bestemor til verdens herligste lille jente. Jeg er veldig glad for valget meg og min mann tok da vi ble sammen. Vi ville ha tid og overskudd til å skjemme bort evt barnebarn når de kom. Det har vi nå, alle ungene i huset er ganske selvgående slik at vi gladelig passer barnebarnet en natt eller mer når foreldrene er helt underernerte på søvn. Når jeg går tur med barnebarnet tror alle jeg har blitt mor, kanskje ikke så rart pga min alder men jeg føler jeg ikke hadde orket å gå gravid eller ha spedbarnstid i hus igjen. Utrolig koselig å låne, dulle og skjemme bort, men slikt på heltid føler jeg meg veldig ferdig med. Anonymous poster hash: 5599a...830 Er det din manns barn som har fått barn? Anonymous poster hash: 9b724...558
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #20 Skrevet 4. mars 2015 Hadde du spurt meg for ti år siden ville jeg nok sagt noe annet. Jeg nærmer meg nå 30 og har først nå i det stille begynt å planlegge barn, så for meg er ikke 30 for sent i det hele tatt Jeg tenker at man nærmer seg for gammel rundt 45. Ikke pga alder i seg selv, men pga faren for genetiske sykdommer øker. Anonymous poster hash: 1e773...9d3
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #21 Skrevet 4. mars 2015 Hvis man er to foreldre: Når biologien sier stopp. Hvis man planlegger å få barn på egen hånd: Senest rundt 40 år. Anonymous poster hash: b2c3b...c77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå