Gå til innhold

solarium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener man er frarådet å ta dette som gravid, mannen lurte på hvorfor men det husket jeg så klart ikke. .

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi man som gravid på grunn av hormoner reagerer annerledes på sol, og kan få permanente pigmentforandringer i huden.Det gjelder egentlig naturlig sol også.

Anonymous poster hash: e423a...f47
Skrevet

Pigmentflekker som aldri forsvinner, særlig utsatt er en i ansiktet. 

Forøvrig er solarium galskap, det er faktisk forbudt i flere stater i Australia. Det øker kreftfaren markant. 

Anonymous poster hash: b99d2...7eb
Skrevet

Så klart du kan ta sol når du er gravid. Men selvfølgelig alt med måte.

Anonymous poster hash: 5d311...a17

Skrevet

Så klart du kan ta sol når du er gravid. Men selvfølgelig alt med måte.

Anonymous poster hash: 5d311...a17

Selvsagt, hvis det er greit med store pigmentflekker midt i ansiktet så kjør på. 

Skrevet

Hjertelig takk 😊

Vi bor langt nord og utsettes minimalt for sol mesteparten av året.

Bruker unne meg noen få turer hver vår, da huden min nesten er jennomsiktig..

Regelmessig bruk tar jeg avstand fra!

Skrevet

Pigmentflekker som aldri forsvinner, særlig utsatt er en i ansiktet.

Forøvrig er solarium galskap, det er faktisk forbudt i flere stater i Australia. Det øker kreftfaren markant.

En kan la være å sole ansiktet i solarium.

Anonymous poster hash: b8d1e...74a

Skrevet

Grunnen til at gravide advares mot solarium er faren for overoppvarming!! Bruk max vifte!!

Pigmentforandringer kan hende alle gravide, også i vanlig sollys, eller ikke! Dette er veldig individuelt. Har fire barn og har aldri sett en pigmentflekk!

Forøvrig kommer pigmentflekker gradvis, så ser man antydning, så er d bare å sunblocke!

Anonymous poster hash: 35b7b...5ac

Skrevet

Grunnen til at gravide advares mot solarium er faren for overoppvarming!! Bruk max vifte!!

Pigmentforandringer kan hende alle gravide, også i vanlig sollys, eller ikke! Dette er veldig individuelt. Har fire barn og har aldri sett en pigmentflekk!

Forøvrig kommer pigmentflekker gradvis, så ser man antydning, så er d bare å sunblocke!

Anonymous poster hash: 35b7b...5ac

Pigmentflekker kommer ikke gradivs i solarium, de dukker plutselig opp og vil alltid komme tilbake ved soleksopnering (det er nok å være ute utendørs) resten av livet. 

Skrevet

Jeg har både lest og fått bekreftet av helsepersonell at man kan bli så overopphetet at fostervannet kan begynne å koke, uten at man merker det, og fra dagen jeg ble fortalt dette har jeg ikke turt å ta sol under graviditeten.

Anonymous poster hash: 3d774...ecb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...