Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Vi har stor familie, og det ser ut som om vi blir hele 31 stk i bursdagen til guttungen. Det er kun kaffebesøk, så det serveres ikke varm mat. Hvor mange kaker trenger vi? (Bor i Bergen, har skjønt at dette kan ha noe å si...) Noen tips til kaker jeg kan bake? Som ikke går an å ødelegge? Oppskrifter? Det søte liv har jo veldig mange kaker som ser gode ut, men det er jo helt umulig å velge.... Anonymous poster hash: 58ecc...c2b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Spør noen av de andre i familien om å ta med seg en kake eller lignende. Da får du mye variasjoner samtidig som du slipper å bake ti kaker selv.. Har det noe å si at du bor i Bergen? Jeg kommer også fra Bergen..noe jeg bør vite om? Anonymous poster hash: 35312...63a
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 http://www.detsoteliv.no/oppskrift/kjelesjokoladekake Denne er enkel og god langpannesjokoladekake. Slår ikke feil! Så kan du jo f.eks bake boller eller lage gele (i engangsplastkopper) og be noen av gjestene ta med kaker.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Bak noen boller eller kringle slik at de som er sultne får noe som det er litt "mat" i, ikke bare noe veldig søtt og klissete. Jeg elsker søte ting selv, men det blir fort kvalmt om jeg egentlig er sulten. Anonymous poster hash: 7a14e...63f
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Brownies, eplekake, ostekake, bløtkake, is kake, muffins, kjeks og brune pinner. Vi pleier å ha smørbrød ved siden. Alle disse kakene er ganske enkle å lage ellers så finner du dem i poseform. Anonymous poster hash: 157dd...4ba
Mamalarma Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Hvorfor har det noe å si at du bor i Bergen? Bor selv i Bergen og har tydeligvis gått glipp av noe.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 Spør noen av de andre i familien om å ta med seg en kake eller lignende. Da får du mye variasjoner samtidig som du slipper å bake ti kaker selv.. Har det noe å si at du bor i Bergen? Jeg kommer også fra Bergen..noe jeg bør vite om? Anonymous poster hash: 35312...63a Tja.. du sier det jo egentlig selv.. " få noen til å ta med kake så slipper å bake 10 selv". Hvor man bor har nemlig noe med kakeantallet å gjøre. Kakebord i vest er nemlig mye større enn kakebord i øst. Jeg ville nemlig sagt at det holder med 4 kaker i passelig str. En langpanne, en marsipan, en eple og muffins. Is og frukt i tillegg. Det er mer enn nok. Ca. 3-4 kakestykker på hver. Anonymous poster hash: 83551...514
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Hvorfor har det noe å si at du bor i Bergen? Bor selv i Bergen og har tydeligvis gått glipp av noe. Tidligere kakediskusjoner har vist at det blir spist mye mer kaker i noen landsdeler enn i andre. Jeg ville hatt en langpannesjokoladekake, en bløtkake eller marsipankake, en type gjærbakst, muffins, gulrotkake og ostekake. Regner med det hadde holdt i massevis her. Bor i en bygd ikke så langt unna Bergen. Anonymous poster hash: 8493e...1fe
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #9 Skrevet 4. mars 2015 Stedet har noe å si fordi det er forskjellige tradisjoner rundt i landet på hva et kakebord skal inneholde. F.eks på sunnmøre er det vanlig med bugnende kakebord med masse å velge i, ikke uvanlig å beregne en halv kake pr hode. Andre steder er det vanlig med akkurat stor nok kake til at alle får et kakestykke hver og det er om å gjøre å unngå rester.... Jeg ville bakt søsterkake og smurt skivene med smør og brunost, det er kjempegodt og litt mat i. Så ville jeg hatt en stor bløtkake, sjokoladekake i langpanne, muffins og hjemmebakte kjeks. Minst en kake til måtte det blitt, kanskje jeg hadde bedt mamma ta med en Kvæfjordkake, hun er god på å bake det også kunne jeg laget f.eks en eplekake og hatt is til. Anonymous poster hash: 9cb22...450
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå