Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Jeg står opp med min 2,5 åring ca 05.45. Leverer i barnehagen kl 07. Begynner jobb 07.30. Jobber til 15.00- hebter i barnehagen. Lager middag som vi spiser ca 16.30. Leker litt med barnet, går evt en liten tur på lekeplass eller besøk. Legger henne 19. Så ser vi litt på tv og rydder litt. Er helt kaputt i 21 tiden...... Dagene går i ett føler jeg. Mye a4. Føler jeg er dårlig til å klare å finne på kjekke ting for datteren min når jeg kommer hjem. Når middagen ee ferdig er det liksom bare 1,5-2 timer til vi gjør klar for legging 😕 Anonymous poster hash: 5887a...303
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Jeg jobber turnus, så det varierer. Har ingen barn, så all fritiden går med til me, myself, and I! Anonymous poster hash: d628f...8a2
MTF Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Opp kl 5 for å gjøre meg klar og reise på jobb. Er på jobb 6.30-6.40. (Mannen står opp med ungene og får dem av gårde på skolen til 8.30 før han drar på jobb). Jobber frem til 15.15, og er hjemme ca kl 16 eller litt over. Får unna lekser med ungene mens vi lager middag, eller får ungene av gårde på trening og middag til kvelds Rydder, vasker/bretter klær, støvsuger, lager matpakker til dagen etter og finner frem klær + evt. gyntøy til dagen etter til meg selv og ungene. Ungene går på badet og i seng i 20-20.30-tiden. Spiser etter det litt kvelds før jeg ramler i seng innen kl 22.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Turnus. Derfor umulig å svare på. Anonymous poster hash: 332ab...82d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Står opp klokken 05.50. Mannen vekker og kler på 3 barn, mens jeg lager frokost, snører niste, pakker klart det som skal være med i barnehagen. Vi reiser hjemmefra 07.00, og jeg leverer i bhg. Er på jobb ca 7.55, jobber intensivt til 15.50 ( slutter halv 4, men rekker aldri å bli ferdig) henter i bhg, kjører hjem lager middag, spiser middag ca 17. Så er det 2 timer før det er kveldsmat og leggetid. Travle dager! Anonymous poster hash: 35a7c...ea9
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 Jeg står opp med min 2,5 åring ca 05.45. Leverer i barnehagen kl 07. Begynner jobb 07.30. Jobber til 15.00- hebter i barnehagen. Lager middag som vi spiser ca 16.30. Leker litt med barnet, går evt en liten tur på lekeplass eller besøk. Legger henne 19. Så ser vi litt på tv og rydder litt. Er helt kaputt i 21 tiden...... Dagene går i ett føler jeg. Mye a4. Føler jeg er dårlig til å klare å finne på kjekke ting for datteren min når jeg kommer hjem. Når middagen ee ferdig er det liksom bare 1,5-2 timer til vi gjør klar for legging Anonymous poster hash: 5887a...303 Opp kl 06 med min snart 1 åring og 6 åring. 05.45 på jobbdager. Levere søster i barnehagen før kl 09. Hjem igjen. Kaffe+kaffe+kaffe. Vesla sover litt. Vesla våkner. Leke, gå tur. Så er kl 15 og vi henter søstra. Hjem. Middag 16/16.30. Rydde. Slitne foreldre, legge de kl 19 og 20. På jobbdagene mine er jeg på jobb 07.30, men da slipper vi levere i barnehage da bestemor er her. Hjem kl 15, og samme rekka.. Anonymous poster hash: fae75...44a
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Står opp kl 6. Vekker 3 barn, kler på oss og ordner oss. Spiser frokost. Leverer minste i bhg 7.30, de 2 andre går på skolen selv. Jobber 8-14.30, henter i bhg så sfo. hjem å hive i ungene noe mat før det er trening på en annen de største. Hjem igjen, lage middag mens ungene gjør Lekser. Sjekker morgendagens planer, planlegger hvem som skal fikse hva av bursdag, vennebesøk etc. Smører matpakker og ordner sekker. Rydder hele tida. Legger minste 1930, da rydder jeg for kvelden og setter på en vask. De to største legger seg 20.30, og har mannen kommet hjem til deg så jogger jeg meg en tur eller jobber inn en time, før jeg dusjer og legger meg. Heldigvis har eldste slutta På fotball så helgene er foreløpig freda. Nå har hun bare trening 2 dager i uka og ikke noe i helgene.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #9 Skrevet 4. mars 2015 Opp kl 5 for å gjøre meg klar og reise på jobb. Er på jobb 6.30-6.40. (Mannen står opp med ungene og får dem av gårde på skolen til 8.30 før han drar på jobb). Jobber frem til 15.15, og er hjemme ca kl 16 eller litt over. Får unna lekser med ungene mens vi lager middag, eller får ungene av gårde på trening og middag til kvelds Rydder, vasker/bretter klær, støvsuger, lager matpakker til dagen etter og finner frem klær + evt. gyntøy til dagen etter til meg selv og ungene. Ungene går på badet og i seng i 20-20.30-tiden. Spiser etter det litt kvelds før jeg ramler i seng innen kl 22. Høres akkurat ut som min dag, går i ett😅 Anonymous poster hash: 27ad5...ffb
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #10 Skrevet 4. mars 2015 Står opp kl 6. Vekker 3 barn, kler på oss og ordner oss. Spiser frokost. Leverer minste i bhg 7.30, de 2 andre går på skolen selv. Jobber 8-14.30, henter i bhg så sfo. hjem å hive i ungene noe mat før det er trening på en annen de største. Hjem igjen, lage middag mens ungene gjør Lekser. Sjekker morgendagens planer, planlegger hvem som skal fikse hva av bursdag, vennebesøk etc. Smører matpakker og ordner sekker. Rydder hele tida. Legger minste 1930, da rydder jeg for kvelden og setter på en vask. De to største legger seg 20.30, og har mannen kommet hjem til deg så jogger jeg meg en tur eller jobber inn en time, før jeg dusjer og legger meg. Heldigvis har eldste slutta På fotball så helgene er foreløpig freda. Nå har hun bare trening 2 dager i uka og ikke noe i helgene. Så perfekt arbeidstid😉 hvor jobber du?😃 Anonymous poster hash: 5887a...303
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. mars 2015 #11 Skrevet 4. mars 2015 Står opp kl 6. Vekker 3 barn, kler på oss og ordner oss. Spiser frokost. Leverer minste i bhg 7.30, de 2 andre går på skolen selv. Jobber 8-14.30, henter i bhg så sfo. hjem å hive i ungene noe mat før det er trening på en annen de største. Hjem igjen, lage middag mens ungene gjør Lekser. Sjekker morgendagens planer, planlegger hvem som skal fikse hva av bursdag, vennebesøk etc. Smører matpakker og ordner sekker. Rydder hele tida. Legger minste 1930, da rydder jeg for kvelden og setter på en vask. De to største legger seg 20.30, og har mannen kommet hjem til deg så jogger jeg meg en tur eller jobber inn en time, før jeg dusjer og legger meg. Heldigvis har eldste slutta På fotball så helgene er foreløpig freda. Nå har hun bare trening 2 dager i uka og ikke noe i helgene. Så perfekt arbeidstid hvor jobber du? Anonymous poster hash: 5887a...303 perfekt og perfekt. Arbeidstida mi er 37.5 time i uka, men for at jeg skal rekke å få kabalen til å gå opp på ettermiddagen jobber jeg ofte en time på kvelden, eller starter en time tidligere når mannen er hjemme. Jobber på sykehus. Det som er perfekt er muligheten til å styre dagen selv
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #12 Skrevet 4. mars 2015 Opp 7. Vekker og får 4 barn i klærne, frokost og sender de tre eldste ut døra til skolen klokken 8 8-9 spiser jeg frokost og steller meg, steller minste barnet og får henne klar til barnehagen. 9-10 leverer minste i barnehagen, handler og går en tur om formen er ok 10-15 Hviler, er kronisk syk og trenger mye hvile for å klare hverdagen. Kan sette på en vanskemaskin eller litt annet husarbeid. 15-17 Henter barn, middagslaging og spising 17-20 Fire barn skal følges opp med lekser, fritidsaktiviteter, vennebesøk, barneselskaper osv osv, disse timene går det i ett. 19-21.30 Barna legges i tur og orden, de eldste steller seg selv men får litt tid med en av oss voksne på sengekanten for en lite samtale og kos. Jeg er som regel utslitt på denne tiden så jeg tar det veldig med ro, men har alltid overskudd til litt kos på sengekanten. 22 legger meg. Anonymous poster hash: 86d04...430
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #13 Skrevet 4. mars 2015 Det varier en del, men ca sånn: Kl 7: Står opp, dusjer og steller meg. 7.15-8: Passer på at alle de 4 barna har på seg rene klær, har spist og laget seg lunsj, ser over sekkene, sjekker timeplanene og ev. lapper for om det er noe spesialt som skjer som krever ekstra (f.eks. en som skal på tur og skal ha med kakao). 8-8.30: Leverer unger på skole og i bhg, kjører til jobb selv. 9-17: Er på jobb, kjører hjem. 17.30: Middag 17-21: Henting, levering, følging osv på ulike treninger, kamper, bursdager, sosiale arrangement osv. Dette varier veldig. Noen ettermiddager skjer det ikke noe spesielt, da bare slapper vi av, prater, spiller litt, ser tv, får unna litt husarbeid osv. 21.30: De eldste ungene er i seng. 21.30-22.30: Spiser kvelds og ser en episode av en serie eller noe sånt. 22.30: Kveldsstell og til sengs. Alternativt kjører jeg på jobb 7.30 og er den som henter i bhg og på SFO, da er det også jeg som følger opp lekser og lager middag. Anonymous poster hash: 67d29...03b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #14 Skrevet 4. mars 2015 Har jeg jobbet (natt),sover jeg til kl 15. Henter i bhg,lager middag,leker med barna,kveldsmat og legging. På fridager står vi opp 7.30,leverer til frokost i bhg 8.30.Trener,husarbeid,dusj,handling og henter i bhg. Kveldene er like. Anonymous poster hash: 9ab01...7af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå