Gå til innhold

1mnd med temping. Hatt høy temp hittil i 10 dager...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og den stiger... Det jeg mente var høy i starten lå på 36.56 osv , men nå er den på 36,70.. Rundt der. Det er tre dager igjen til ikm. Ser det lovende ut eller er det helt normalt ? Og at den nå kanskje faller ?

Anonymous poster hash: 25b05...b6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tempet da vi skulle ha nr 1, og da lå tempen på 36,2 før eggløsning, 36,5 etter eggløsning og etter 10-11 dager steg til 36,7/36,8, og da var jeg blitt gravid gitt :) Samme skjedde med nr 2 :)

Skrevet

Jeg tempet da vi skulle ha nr 1, og da lå tempen på 36,2 før eggløsning, 36,5 etter eggløsning og etter 10-11 dager steg til 36,7/36,8, og da var jeg blitt gravid gitt :) Samme skjedde med nr 2 :)

Tok en grav test nå, kun for å se, men dessverre var den helt blank. 3 dager igjen til ikm så da gikk det vel ikke denne mnd. Tidligere har jeg fått pos test 3 dager før... Men da forstår jeg ikke den stigningen

Skrevet

Helt normalt at tempen øker rett før mensen, og er ikke et tegn på at man er gravid.

Skrevet

Helt normalt at tempen øker rett før mensen, og er ikke et tegn på at man er gravid.

Å nei, men da var jo det avklart ! Trodde etter mye rar lesing st jevn eller stigende temp over et visst antall dager kunne indikere på det... Takk for svar

Skrevet (endret)

Hvis tempen holder seg høy i 18 dager etter EL, er dette et tegn på graviditet. Er jo derfor man temper - fordi tempen gir en indikasjon på om man er gravid.

Man har en tempøkning dagen etter EL, men enkelte har en ny tempøkning 8-10 dager etter EL. Dette *kan* være et tegn på graviditet, men er også helt normalt for mange uten at de er gravide.

Jeg er en av disse som har to tempøkninger hver måned. Ca 1-2 dager før mensen daler tempen en anelse, deretter faller den plutselig dagen jeg får mensen. Man lærer seg hva som er sitt vanlige mønster etter 2-3 måneder.

Endret av Pobie
Skrevet

Tempen min holder seg til mensen har kommet.

Anonymous poster hash: a1f30...5d6

Skrevet

Når tempen stiger etter el er det et tegn på at el faktisk ble gjennomført (det er jo noen som får positive el-tester, men hvor kroppen ikke greier å gjennomføre el fullt og helt, eller at el blir utsatt noen dager til før den blir fullført).

Så temp-økning etter el viser kun at el er gjennomført (og muligheten for å være gravid er til stede).

Den dagen mensen kommer synker tempen. Om man er gravid fortsetter tempen å være høy, og kan også stige enda litt mer, da som regel rundt ikm eller få dager etterpå.

Anonymous poster hash: 46c41...09c
Skrevet

Når tempen stiger etter el er det et tegn på at el faktisk ble gjennomført (det er jo noen som får positive el-tester, men hvor kroppen ikke greier å gjennomføre el fullt og helt, eller at el blir utsatt noen dager til før den blir fullført).

Så temp-økning etter el viser kun at el er gjennomført (og muligheten for å være gravid er til stede).

Den dagen mensen kommer synker tempen. Om man er gravid fortsetter tempen å være høy, og kan også stige enda litt mer, da som regel rundt ikm eller få dager etterpå.

Anonymous poster hash: 46c41...09c

Takk for svar. Ikm er på lørdag og den steg Idag 0,5 grader... Vært høy nå 10 dager ... Så jeg vet ikk helt jeg... Så den dagen man får mensen faller temp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...