Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Eller MÅ det styrketrening til? (Jeg har ikke mange kilo å slanke bort) Anonymous poster hash: 45afb...f25
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Kommer an på hvor overvektig du er. Hos meg var det nok å jogge. Tok av 15 kg. Men jeg kunne helt klart fått ett siste løft med styrke. Anonymous poster hash: f34da...dce
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Jeg er ikke overvektig, men jeg vil ned 5 kg og stramme opp litt samtidig. Tenker at jogging tar hele kroppen? Jeg er helt utrent fra før. Hi Anonymous poster hash: 45afb...f25
Major HotLips Houlihan Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Bena mine ble stramme og flotte ja, resten av kroppen ble ikke det. Minnerfaring er at det absolutt trengs styrke til. Dessuten blir løpingen så mye bedre med litt styrketrening attåt
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Gikk ned 17 kg med jogging. Jeg fikk såpass lav fettprosent at styrke for oppstramming ikke har vært nødvendig. Fikk markerte magemuskler og store biceps tom. Anonymous poster hash: 9611f...a10
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Om det er den treninga det er mest sannsynlig du kommer til og gjennomføre, så ja. Skal man tenke best mulig effekt på korteste mulig tid er det en god kombinasjon av styrke og utholdenhet, og du kunne sikkert fått et program som var supereffektivt i forhold til "ta av noen kilo og stramme opp";- men så er det dette med indre motivasjon, tid man vil og kan bruke på dette og hva man liker og trene, evt misliker minst Selv jogger jeg nesten bare. Det er for meg trening og avkobling i ett. Men dessverre så tilsier alder og stillesittende kontorjobb at jeg nå MÅ begynne med styrke, fordi kroppen ikke klarer og "bare jogge" lenger uten at jeg må straffes med høye skuldre, og varierende smerter i knær og/eller hofter og rygg. SÅ hver økt med styrke teller ikke som trening, det er bare noe jeg "må gjennom",- så kan jeg glede med til joggeturene som jeg faktisk stort sett nyter Så for din sin del, må du finne den trening du føler du liker best . Om du elsker styrke og hater jogging, så fungerer det også bare du trener! Kanskje er det variasjon fra økt til økt som er det beste for deg,- da er du i såfall heldig, for det er nok det optimale for kroppen og resultat. Da man hver gang "overasker kroppen" så den må yte "maks" hver gang Anonymous poster hash: fd001...0b7
Gjest flykræsj Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 For min del er løping nok for å holde meg stram. Har imidlertid begynt å legge inn styrkeøvelser for skadeforebygging. Knærne kan fort begynne å krangle litt dersom du er helt utrent og kun løper. Jeg har tidligere hatt mye betennelser i knærne, styrkeøvelser har hjulpet mye. Ikke så mye som skal til, du trenger egentlig kun en matte på stuegulvet og 10 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå