Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Jeg skal bestille time til lege, men lurte på om noen har noen erfaringer med tilsvarende situasjon? Sønnen min på 7 år har hatt noen episoder siden i sommer der han plutselig kaster opp uten noen spesiell grunn. Det var en gang i sommer, to ganger i høst, en gang i julen og nå to ganger etter jul, så det blir hyppigere virker det som. Han har ikke omgangssyken, og han blir verre for hver gang. Altså første gangen kastet han opp en gang og var helt fin like etter på. Nå sist gang kastet han opp 5-6 ganger (om natten) og var slapp nesten hele dagen etter. Grunnen til at jeg er så sikker på at det ikke er omgangssyken er delvis at vi er mange i familien og ingen andre har blitt syke noen av gangene (og her blir nesten alltid alle syke når en først begynner) og delvis fordi de gangene han har hatt det har det ikke gått i nærmiljøet i det hele tatt. Dessuten blir han ikke dårlig ellers, f.eks. får diare slik han gjør når det er omgangssyke. Jeg har vært innom tanken på migrene, men han klager ikke over hodepine, og de fleste gangene har han kastet opp om natten. Han har heller ikke spist noe spesielt, overspist eller noe annet som burde forklare kvalme. Han er en normalt slank gutt som er aktiv, sosial og frisk som en fisk ellers. Noen forslag til hva det kan være? Anonymous poster hash: 8903a...823
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #2 Skrevet 3. mars 2015 Allergi? Det kan komme på den måten Anonymous poster hash: 70722...035
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #3 Skrevet 3. mars 2015 Allergi? Det kan komme på den måten Anonymous poster hash: 70722...035 Mot matvarer? Men vil han da ikke reagere hver gang? HI Anonymous poster hash: 8903a...823
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #4 Skrevet 3. mars 2015 Nabogutten hadde samme symptomer, og fikk påvist cøliaki. Bra du har legetime! Anonymous poster hash: 611b5...f12
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #5 Skrevet 3. mars 2015 Nabogutten hadde samme symptomer, og fikk påvist cøliaki. Bra du har legetime! Anonymous poster hash: 611b5...f12 Jeg har ikke, men skal bestille i morgen tenkte jeg. Uff, jeg håper virkelig ikke at det er cøliaki Begynte det så sent hos nabogutten også da? Jeg trodde cøliaki var medfødt? HI Anonymous poster hash: 8903a...823
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #6 Skrevet 3. mars 2015 Tror nabogutten var omtrent fem år. Han måtte vente lenge på rett diagnose, og ble mer og mer plaget. På riktig diett kom han i fin form igjen. Anonymous poster hash: 611b5...f12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå