Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #26 Skrevet 3. mars 2015 Some people just needs a high five......in the face....with a chair! Hadde min mann funnet på et sånn sprell så hadde jeg nok laget et helsike for ham! Stakkars barn!Anonymous poster hash: c0716...ab1 Kona var bortreist... Kjenner ikke noen av de, men har lyst å si noe. Håper hun er mer oppegående...Anonymous poster hash: 9a904...709 Hvis du ikke kjenner noen av de, hvordan har du da så inngående kjennskap til:- barnets sykdom i helgen - barnets feber i dag - barnets medisininntak - at far brukere en time på å hente - at barnet var med far på jobb - at hun hyyyyyyltw og var feberrød? Hvorfor er det så viktig for deg å plukke innlegg fra hverandre i sømmene og spørre ut om alt mulig? Kan du ikke bare svare på et enkelt spørsmål eller la være å svare?Anonymous poster hash: 9a904...709 For å tydeliggjøre at dette IKKE er informasjon du har hatt direkte.Det har du jo nå bekreftet selv også. Og utfra hvordan du skriver er det veldig tydelig at det du legger ut av "informasjon" om barnets tilstand er farget av fått syn på farens handlinger. du fremstiller dette som om det var en reell situasjon du hadde opplevd - noe det aldeles ikke er. Du kan ikke forvente at noen skal svare på det du kaller "et enkelt spørsmål" for forutsetningene du legger inn i spørsmålsstillingen er så til de grader fargevalg dine synspunkter på en fiktiv situasjon du ikke har opplevd men hørt om gjennom en 3. Person. Jeg skal gjøre det litt mindre vanskelig for deg: synes du, sånn generelt sett, at det er greit å gi et febersykt barn paracet og sende det i barnehagen? Og når så barnehagen ringer og sier barnet har feber: synes du da, sånn generelt sett, at det er greit å ta med barnet på jobb i stedet for å la det slappe av hjemme?Anonymous poster hash: 4cf8b...708 Nei, jeg synes ikke det er greit å sende barn med feber i barnehagen. Men jeg vet av erfaring at det kan være vanskelig å vurdere allmenntilstanden til et barn. 38 grader er ikke feber, og barnet kan være i topp form. Man kan være feberfri om morgenen men feberen kan stige utover dagen, spesielt når barnet er i høy aktivitet. Når barnehagen ringer så henter man selvsagt, men ikke alle har en jobb hvir man bare kan reise seg og gå. Man må kanskje gjøre ferdig det man holder på med før man kan dra. Noen ganger kan man reise, for då å dra tilbake på jobb og gjøre seg ferdig eller hente saker og ta med seg hjem. Et barn med feber tåler trolig helt fint å være med på dn kontorjobb en liten stund. Sikkert kjedelig ja, men neppe farlig! Jeg tror de fleste foreldre tar de valg som de synes er best utfra situadjonen der og da, og at vi som ikke står I SITUASJONEN og ikke har direkte innsikt, bør stort sett holde kjeft med mindre vi opplever ting dom er direkte skadelig for barnet.[/quo Les i innlegget mitt da! Barnet har vært syk hele helgen, og det var nok en grunn til at faren målte temperaturen i dag tidlig! Og måler man 38 grader om morgenen, sender man ikke barnet i barnehagen!!! Jeg skrev også at han ikke er uunnværlig på jobben! Da drar man ikke et febersykt barn som måtte hentes i barnehagen med seg på jobb etterpå! Barnet har helt rød i fjeset (som barn ofte er når de har høg feber!) og skrek etter pappen sin som bare sprang frem og tilbake! (Dette er ikke informasjon jeg gav i begynnelsen så ikke gå av skaftet: samboeren min prøvde å trøste jenta på to år som satt og hylskrek og var livredd fordi hun var alene sammen med to femmere menn fordi pappen ikke tok seg av henne!) Syns du det høres bra ut? er det mer du trenger å få inn med teskje? Ikke gjør deg dummere nå! Jeg skrev her fordi mannen min ville ha råd, for faktisk skjer det at man kan få gode råd her inne! Og jeg lurte også på om jeg burde si fra! For klarer man ikke sette barnets behov fremfor sine egne i noen tilfeller, er det ikke sikkert han gjør det hjemme! Anonymous poster hash: 9a904...709 Dette ble rotete, er hi sitt innlegg under der det står quo eller noe midt i innlegget. Anonymous poster hash: 9a904...709
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #27 Skrevet 3. mars 2015 Vil bare si at hvis barnehagen ringer meg og sier jeg nå hente sønnen min vil det at litt over en time før jeg er i barnehagen. Han har heller blitt hentet av mine foreldre og en gang ble han med på jobben der og sov på sofaen med pledd iver seg. Noen ganger skjer ting som man må gjøre selv om barn er syke... Anonymous poster hash: cd0ae...a3d
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #28 Skrevet 3. mars 2015 Vil bare si at hvis barnehagen ringer meg og sier jeg nå hente sønnen min vil det at litt over en time før jeg er i barnehagen. Han har heller blitt hentet av mine foreldre og en gang ble han med på jobben der og sov på sofaen med pledd iver seg. Noen ganger skjer ting som man må gjøre selv om barn er syke... Anonymous poster hash: cd0ae...a3d Men det er stor forskjell på det å ta med et barn som kan/vil sove på sofaen på jobb - og som Hi forteller om her, at far bevisst leverer sykt barn i bhg. og når bhg. ber ham hente datteren så tar han henne tilbake til jobb, hvor han selv springer rundt og overlater til to kolleger - som for datteren er fremmede - å passe på og trøste henne. Samme kollegaer som forøvrig sier faren ikke er uunnværlig på jobben... Anonymous poster hash: 4988d...b9f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #29 Skrevet 3. mars 2015 Vil bare si at hvis barnehagen ringer meg og sier jeg nå hente sønnen min vil det at litt over en time før jeg er i barnehagen. Han har heller blitt hentet av mine foreldre og en gang ble han med på jobben der og sov på sofaen med pledd iver seg. Noen ganger skjer ting som man må gjøre selv om barn er syke... Anonymous poster hash: cd0ae...a3d Men det er stor forskjell på det å ta med et barn som kan/vil sove på sofaen på jobb - og som Hi forteller om her, at far bevisst leverer sykt barn i bhg. og når bhg. ber ham hente datteren så tar han henne tilbake til jobb, hvor han selv springer rundt og overlater til to kolleger - som for datteren er fremmede - å passe på og trøste henne. Samme kollegaer som forøvrig sier faren ikke er uunnværlig på jobben... Anonymous poster hash: 4988d...b9f Så dere fortsetter sladrekjerringas verk? HVORDAN vet hun alt dette når det er "perifere bekjente" hun bare kjenner litt? Stalker? Mange jobber 1 time fra barnehagen, og kan da ikke trylle og komme i barnehagen før det er gått en time. Anonymous poster hash: 376ad...103
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #30 Skrevet 3. mars 2015 Synes denne "pappaen" prioriterer veldig egoistisk. Først megselv, så megselv, så megselv.... Anonymous poster hash: 00a65...7f2
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2015 #31 Skrevet 3. mars 2015 Syns mannen din skal hilse fra oss alle og si at hvis man måler barnet til en eller annen temperatur som krever Paracet, skal barnet IKKE i skole eller barnehage. Og at han er en drittsekk mot barnet og mot de andre barna i barnehagen som risikerer å bli smitta, og foreldrene deres, som må ta ut sykedager fordi han ikke gidder. Ferdig snakka.
Gjest Minnieropptatt Skrevet 3. mars 2015 #32 Skrevet 3. mars 2015 Some people just needs a high five......in the face....with a chair! Hadde min mann funnet på et sånn sprell så hadde jeg nok laget et helsike for ham! Stakkars barn!Anonymous poster hash: c0716...ab1 Kona var bortreist... Kjenner ikke noen av de, men har lyst å si noe. Håper hun er mer oppegående...Anonymous poster hash: 9a904...709 Hvis du ikke kjenner noen av de, hvordan har du da så inngående kjennskap til:- barnets sykdom i helgen - barnets feber i dag - barnets medisininntak - at far brukere en time på å hente - at barnet var med far på jobb - at hun hyyyyyyltw og var feberrød? Hvorfor er det så viktig for deg å plukke innlegg fra hverandre i sømmene og spørre ut om alt mulig? Kan du ikke bare svare på et enkelt spørsmål eller la være å svare?Anonymous poster hash: 9a904...709 For å tydeliggjøre at dette IKKE er informasjon du har hatt direkte.Det har du jo nå bekreftet selv også. Og utfra hvordan du skriver er det veldig tydelig at det du legger ut av "informasjon" om barnets tilstand er farget av fått syn på farens handlinger. du fremstiller dette som om det var en reell situasjon du hadde opplevd - noe det aldeles ikke er. Du kan ikke forvente at noen skal svare på det du kaller "et enkelt spørsmål" for forutsetningene du legger inn i spørsmålsstillingen er så til de grader fargevalg dine synspunkter på en fiktiv situasjon du ikke har opplevd men hørt om gjennom en 3. Person. Jeg skal gjøre det litt mindre vanskelig for deg: synes du, sånn generelt sett, at det er greit å gi et febersykt barn paracet og sende det i barnehagen? Og når så barnehagen ringer og sier barnet har feber: synes du da, sånn generelt sett, at det er greit å ta med barnet på jobb i stedet for å la det slappe av hjemme?Anonymous poster hash: 4cf8b...708 Nei, jeg synes ikke det er greit å sende barn med feber i barnehagen. Men jeg vet av erfaring at det kan være vanskelig å vurdere allmenntilstanden til et barn. 38 grader er ikke feber, og barnet kan være i topp form. Man kan være feberfri om morgenen men feberen kan stige utover dagen, spesielt når barnet er i høy aktivitet. Når barnehagen ringer så henter man selvsagt, men ikke alle har en jobb hvir man bare kan reise seg og gå. Man må kanskje gjøre ferdig det man holder på med før man kan dra. Noen ganger kan man reise, for då å dra tilbake på jobb og gjøre seg ferdig eller hente saker og ta med seg hjem. Et barn med feber tåler trolig helt fint å være med på dn kontorjobb en liten stund. Sikkert kjedelig ja, men neppe farlig! Jeg tror de fleste foreldre tar de valg som de synes er best utfra situadjonen der og da, og at vi som ikke står I SITUASJONEN og ikke har direkte innsikt, bør stort sett holde kjeft med mindre vi opplever ting dom er direkte skadelig for barnet. Når ble 38 grader ikke feber? Spesielt at du mener det. Mine unger har feks normaltemperatur på rundt 36 grader om morningen. Har de 38 har de feber. Dette er uansett direkte uforsvarlig av far. Bare det å putte i ungen en paracet på morningen er uakseptabelt. Løpe rundt på jobb og la andre ta seg av barnet... Blir litt oppgitt gitt.
Kamomille Skrevet 3. mars 2015 #33 Skrevet 3. mars 2015 Some people just needs a high five......in the face....with a chair! Hadde min mann funnet på et sånn sprell så hadde jeg nok laget et helsike for ham! Stakkars barn!Anonymous poster hash: c0716...ab1 Kona var bortreist... Kjenner ikke noen av de, men har lyst å si noe. Håper hun er mer oppegående...Anonymous poster hash: 9a904...709 Hvis du ikke kjenner noen av de, hvordan har du da så inngående kjennskap til:- barnets sykdom i helgen - barnets feber i dag - barnets medisininntak - at far brukere en time på å hente - at barnet var med far på jobb - at hun hyyyyyyltw og var feberrød? Hvorfor er det så viktig for deg å plukke innlegg fra hverandre i sømmene og spørre ut om alt mulig? Kan du ikke bare svare på et enkelt spørsmål eller la være å svare?Anonymous poster hash: 9a904...709 For å tydeliggjøre at dette IKKE er informasjon du har hatt direkte.Det har du jo nå bekreftet selv også. Og utfra hvordan du skriver er det veldig tydelig at det du legger ut av "informasjon" om barnets tilstand er farget av fått syn på farens handlinger. du fremstiller dette som om det var en reell situasjon du hadde opplevd - noe det aldeles ikke er. Du kan ikke forvente at noen skal svare på det du kaller "et enkelt spørsmål" for forutsetningene du legger inn i spørsmålsstillingen er så til de grader fargevalg dine synspunkter på en fiktiv situasjon du ikke har opplevd men hørt om gjennom en 3. Person. Jeg skal gjøre det litt mindre vanskelig for deg: synes du, sånn generelt sett, at det er greit å gi et febersykt barn paracet og sende det i barnehagen? Og når så barnehagen ringer og sier barnet har feber: synes du da, sånn generelt sett, at det er greit å ta med barnet på jobb i stedet for å la det slappe av hjemme?Anonymous poster hash: 4cf8b...708 Nei, jeg synes ikke det er greit å sende barn med feber i barnehagen. Men jeg vet av erfaring at det kan være vanskelig å vurdere allmenntilstanden til et barn. 38 grader er ikke feber, og barnet kan være i topp form. Man kan være feberfri om morgenen men feberen kan stige utover dagen, spesielt når barnet er i høy aktivitet. Når barnehagen ringer så henter man selvsagt, men ikke alle har en jobb hvir man bare kan reise seg og gå. Man må kanskje gjøre ferdig det man holder på med før man kan dra. Noen ganger kan man reise, for då å dra tilbake på jobb og gjøre seg ferdig eller hente saker og ta med seg hjem. Et barn med feber tåler trolig helt fint å være med på dn kontorjobb en liten stund. Sikkert kjedelig ja, men neppe farlig! Jeg tror de fleste foreldre tar de valg som de synes er best utfra situadjonen der og da, og at vi som ikke står I SITUASJONEN og ikke har direkte innsikt, bør stort sett holde kjeft med mindre vi opplever ting dom er direkte skadelig for barnet.[/quo Les i innlegget mitt da! Barnet har vært syk hele helgen, og det var nok en grunn til at faren målte temperaturen i dag tidlig! Og måler man 38 grader om morgenen, sender man ikke barnet i barnehagen!!! Jeg skrev også at han ikke er uunnværlig på jobben! Da drar man ikke et febersykt barn som måtte hentes i barnehagen med seg på jobb etterpå! Barnet har helt rød i fjeset (som barn ofte er når de har høg feber!) og skrek etter pappen sin som bare sprang frem og tilbake! (Dette er ikke informasjon jeg gav i begynnelsen så ikke gå av skaftet: samboeren min prøvde å trøste jenta på to år som satt og hylskrek og var livredd fordi hun var alene sammen med to femmere menn fordi pappen ikke tok seg av henne!) Syns du det høres bra ut? er det mer du trenger å få inn med teskje? Ikke gjør deg dummere nå! Jeg skrev her fordi mannen min ville ha råd, for faktisk skjer det at man kan få gode råd her inne! Og jeg lurte også på om jeg burde si fra! For klarer man ikke sette barnets behov fremfor sine egne i noen tilfeller, er det ikke sikkert han gjør det hjemme! Anonymous poster hash: 9a904...709 Dette ble rotete, er hi sitt innlegg under der det står quo eller noe midt i innlegget. Anonymous poster hash: 9a904...709 Igjen! Dette er påpyntet 3. hånds informasjon. Du kjenner ikke vedkommende og har ikke sett barnet. Du VET ikke hvordan barnets tilstand var i helgen. At DU mener far ikke var uunnværlig på jobb betyr selvsagt ikke at han følte han bare kunne pakke å dra. Selv om DU mener han fint kunne gjort det bør du kunne fatte at andre KAN føle det annerledes. St barnet var rød i fjeset trenger ikke ha noe med feber å gjøre. Barn blir gjerne røde når de gråter. Og vet du (eller egentlig din samboer) noe om barnets naturlige ansiktsfarge??? Jeg sier slett ikke at far her reagerer riktig. Jeg sier rett og slett at det er umulig for noen som ikke selv har vært i situasjonen å bedømme. Hverken du eller andre her var tilstede eller kjenner far og barn eller deres situasjon. Man bør derfor være ytterst forsiktig med å dømme!! Hvis din samboer er urolig så bør han snakke med faren det gjelder isteden for å få sin samboer til å legge ut skrekksenarier på DIB!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå