Gå til innhold

Fly alene med nyfødte tvillinger! Erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal besøke familien min med tvillingene som da vil være 5 uker gamle. Flyturen tar 1 time, men hvordan vil dette fungere i praksis?

Hvordan får man dem med seg rundt? Sitter man med begge på fanget på flyet?

Finnes det dobbel-bæresele? 😂

(Ja jeg er helt ny på dette!)

Håper noen har erfaring med dette!

Anonymous poster hash: 66e23...48b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal besøke familien min med tvillingene som da vil være 5 uker gamle. Flyturen tar 1 time, men hvordan vil dette fungere i praksis?

Hvordan får man dem med seg rundt? Sitter man med begge på fanget på flyet?

Finnes det dobbel-bæresele?

(Ja jeg er helt ny på dette!)

Håper noen har erfaring med dette!

kan bruke bæresjal! 

Skrevet

Åh takk for tips! Det kan fungere.

Er det lett å få dem ut hvis man må ta bleieskift eller amme?

HI

Skrevet

Med en så er det enkelt, kanskje ikke luke lett med to... jeg ammet jo babyen min i sjalet jeg da:)

Skrevet

Tror kanskje jeg hadde tatt en bag (ala denna http://www.babyifokus.no/products/baerebag-myk)  og et bæresjal. Så kan de bytte på å sitte på deg og få ligge rett ut. Da har du et sted å legge den ene mens du ammer/skifter bleie på den andre.

Anonymous poster hash: 36957...315
Skrevet

Sjekk med flyselskapet dog om du får lov å reise alene med to små.
Mange flyselskap tillater kun en baby per voksen.

Skrevet

Er du sikker på at du har lov å fly med begge alene? Jeg mener det er en regel på at man bare kan ha med et barn under to år per voksen.

Anonymous poster hash: f1fae...a62

Skrevet

Tror kanskje jeg hadde tatt en bag (ala denna http://www.babyifokus.no/products/baerebag-myk) og et bæresjal. Så kan de bytte på å sitte på deg og få ligge rett ut. Da har du et sted å legge den ene mens du ammer/skifter bleie på den andre.

Anonymous poster hash: 36957...315

Hvordan fungerer det med sånn stor bag på et fly? Den så ganske praktisk ut!

Skrevet

Jeg tror neppe du får lov til å fly alene med to barn under to år. Har med sikkerhet å gjøre (du skal kunne evakuere med begge barna)

Hvis du finner et selskap som lar deg få lov, så må du nok kjøpe et sete til det ene barnet.

Anonymous poster hash: 64f6f...197

Skrevet

Flyr du med SAS kan du ha med begge, men du må kjøpe to billetter så du har en på fanget og en i bilstol. Kan ikke fly med to babyer på fanget.

Anonymous poster hash: acee3...646

Skrevet

Jeg tror neppe du får lov til å fly alene med to barn under to år. Har med sikkerhet å gjøre (du skal kunne evakuere med begge barna)

Hvis du finner et selskap som lar deg få lov, så må du nok kjøpe et sete til det ene barnet.

Anonymous poster hash: 64f6f...197

Jeg fant ingenting på nettet om disse reglene, så jeg antok bare at det var ok.

Søren heller, da må jeg prøve å arrangere det på en annen måte!

Takk for hjelpen ellers, jenter :-)

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Hverken SAS eller norwegian tillater at man reiser med flere barn per en voksen så lenge barna er under to år.

Skrevet

Det er ikke sikkert du får lov til å reise med to barn under to år. De må kunne bruke flyets setebelte (som festes på ditt belte). Det tror jeg ikke går med to.

For en del år siden satt jeg ved siden av en mor med to små. Hun skulle egentlig reist sammen med mannen og hadde derfor fått med seg begge ungene. Egentlig skulle hun ikke fått lov. Hun ble bedt om å forlate flyet. Eneste grunn til at hun fikk være med var at jeg tilbød meg (etter litt press) å ha en av ungene på fanget.

Anonymous poster hash: ff9a5...35d

Skrevet

Åh takk for tips! Det kan fungere.

Er det lett å få dem ut hvis man må ta bleieskift eller amme?

HI

Bleieskift kan utsettes på en så kort tur! 😁

Men ring flyselskapet og hør om hva de tillater eller ei mpt en voksen på 2 små:)

Skrevet

Det er bare lov å ha en baby pr seterad pga tilfelle du trenger oksygen...

Anonymous poster hash: 149c8...6d4

Skrevet

Du kan ikke fly alene med to barn under to år / infant. Hvis du i det hele tatt kommer deg ombord i flyet vil kapteinen måtte godkjenne det noe han mest sannsynlig ikke gjør. Og ja...jeg jobber der.

Anonymous poster hash: 13029...0ef

Skrevet

Jeg fløy alene med mine tvillinger for 1 år siden. Hadde en på fanget og en som sov i bilsete i setet ved siden av. Helt uproblematisk, og helt lovlig (den gang, ihvertfall). Betalte barnebillett for den i bilstolen. Hadde faktisk med en storebror på 3 1/2 i tillegg. Bleieskift ville jeg droppet på flyet..

Anonymous poster hash: fe9b0...c27

Skrevet

Det du kan gjøre er at en av foreldrene dine flyr ned til deg og så flyr sammen med deg opp igjen. Det har jeg gjort flere ganger når jeg  har reist med mine 3 små.

Anonymous poster hash: 6a883...e03
Skrevet

Jeg fløy alene med mine tvillinger for 1 år siden. Hadde en på fanget og en som sov i bilsete i setet ved siden av. Helt uproblematisk, og helt lovlig (den gang, ihvertfall). Betalte barnebillett for den i bilstolen. Hadde faktisk med en storebror på 3 1/2 i tillegg. Bleieskift ville jeg droppet på flyet..

Hvor gamle var dine tvillinger? Og hvilket flyselskap? 😊

HI

Skrevet

Norwegian:

Spedbarn under 2 år

Barn som er yngre enn 2 år den dagen reisen skal gjennomføres, reiser uten kostnad på innenlandsreiser dersom de sitter på fanget til en voksen medreisende i samme bestilling. Spedbarn betaler 10 % av voksentariff på utenlandsreiser samt eventuelle flyplassavgifter. En voksen kan reise med inntil to barn under 2 år, det må da løses egen barnebillett for det ene barnet og barnesete må medbringes.

http://norwegian-no.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/483

Kommer ikke inn på sas, men fant dette på widerøe, regner med det er det samme:

Spedbarn - under 2 år

Barn under to år reiser gratis innenlands og betaler 10% av voksenbillett på utenlandsreiser. Barnet har ikke eget sete og sitter på fanget ditt under reisen. Hvis du ønsker at barnet skal ha et eget sete på flyet bestiller du barnebillett. Du må da ha med godkjent bilsete som er maks 43 cm bredt og maks 65 cm høyt. Av sikkerhetsårsaker er bærebager ikke tillatt. Én voksen kan reise med inntil to barn under to år, men du må da bestille barnebillett for det ene barnet som må sitte i medbrakt godkjent bilsete.

http://www.wideroe.no/flyturen/barn

Anonymous poster hash: 23655...46e
Skrevet

Jeg reiste med tvillingene da de var fire måneder, men jeg hadde mannen og storebror på 3,5 år med. Hadde ikke gjort det uten hjelp. Blir så voldsomt med ting og tang og ekstremt stressende hvis begge gråter samtidig. Kjøp i så fall to ekstra seter og ha med to bilstoler. Få noen til å hjelpe deg helt frem til flyet. Er tvillingene født ennå? Kan ikke familien besøke deg i stedet?

Anonymous poster hash: 8e768...37e

Skrevet

Mulig du har fått dette svaret.

Du kan selvsagt reise med begge to alene, men du må ha sete til den ene. Bare lov med en på fanget. Og da bør du jo ha bilsete med som passer i flysetet. Festes bakovervendt med setebeltet. Jeg har Maxi Cosi og det passer i føysetet.

Anonymous poster hash: c038d...1d4

Skrevet

Hvor gamle var dine tvillinger? Og hvilket flyselskap? 😊

HI

De var 8 mnd. Det gikk kjempefint. Nyfødte sover jo ofte masse, så det går sikkert fint. Lurt om de tar smokk sånn at de har noe å suge på under take-off og landing.

Vi reiste med Norwegian. 1 t og 40 min flytur.

Lykke til 😊

Skrevet

Hvor gamle var dine tvillinger? Og hvilket flyselskap?

HI

De var 8 mnd. Det gikk kjempefint. Nyfødte sover jo ofte masse, så det går sikkert fint. Lurt om de tar smokk sånn at de har noe å suge på under take-off og landing.

Vi reiste med Norwegian. 1 t og 40 min flytur.

Lykke til

Tja, hvis det er to stk med kolikk høres dette ut som oppskriften på en katastrofe. Det er ikke alle nyfødte som sover masse, og hvis du ikke har sovet på et par døgn selv, hjelper det ikke direkte. Jeg ville aldri i villeste helvete reist alene med nyfødte tvillinger, om det er aldri så mye lov. 

Anonymous poster hash: 8f5fa...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...