Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Er så lei meg :-( Svigerinna mi fra Brasil snakket med en venninne på telefonen og sa på portugisisk at norske menn foretrekker kvinner fra andre land fordi norske kvinner er kalde kjerringer. Hun vet ikke at jeg hørte det, vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette ? :-( Anonymous poster hash: 992ef...5b4
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #2 Skrevet 3. mars 2015 begynner navnet ditt på L ? Anonymous poster hash: 3cbca...3c8
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #3 Skrevet 3. mars 2015 Det er jo sant. Nordmenn generelt fremstår slik. Jeg er helt norsk selv, men skjønner godt folk fra andre land har det inntrykket av oss. Du trenger ikke dra lenger enn til Danmark før folk er mer åpne, viser mer følelser, gjestfrie osv. Setter du deg på bussen i et annet land f.eks så setter fremmede seg ved siden av deg, damer som menn, og prater som gamle kjente. Hvis noen hadde gjort noe lignende på bussen i Norge hadde man blitt småredd og lurt på om vedkommende var riktig navlet. Anonymous poster hash: 65498...e28
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #4 Skrevet 3. mars 2015 Tror ikke du skal ta dette personlig. Det var vel bare utløp for litt frustrasjon på å møte oss "kalde" nordmenn. Anonymous poster hash: 1d74c...452
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #5 Skrevet 3. mars 2015 Vel, vi nordmenn (kvinner og menn inkludert) er vel egentlig ganske forknytte, og vanskelige å komme innpå, noe som gjerne er mer synlig for folk fra andre land, enn oss selv. Jeg trengte ikke reise lengre enn Scotland for å se fremmede som snakket sammen på samme måte jeg kun gjør med mine venninner. Det var som en helt annen verden! Og i slike menneskers øyne kan jeg forstå at vi oppleves som kalde og stive, selv om vi ikke nødvendigvis er det når en blir kjent med oss. Vi har også kommet ganske langt på likestillings fronten, noe som gjerne ikke passer alle menn. Menn som gjerne vil være den som jobber og tjener pengene, mens kvinnen skal stelle hus og barn (kanskje i tillegg til en jobb). Om din bror er en av dem skal være usagt, men at din svigerinne har rett i noen tilfeller stemmer nok. Om hun har rett på et generelt grunnlag kan vel diskuteres. Anonymous poster hash: 2e516...d9a
Jezebel Skrevet 3. mars 2015 #6 Skrevet 3. mars 2015 (endret) Utifra det du skriver tolker jeg dette som drittkasting og ikke et uttrykk for frustrasjon over store kulturforskjeller. Hvis det er tilfelle kan du jo rette på henne å si at ENKELTE norske menn kjøper kone i utlandet fordi de vil ha ei dørmatte og ikke en likestilt parter. Da tenker jeg pipa får en annen lyd. Bare så det er sagt: dette gjelder langt fra alle ekteskap mellom norsk mann og utenlandsk kvinne. Men antageligvis de fleste forhold der mannen skryter av at kjøpekona er så utrolige mye bedre en "kjipe norske kjerringer" Endret 3. mars 2015 av Jezebel
Giss Skrevet 3. mars 2015 #7 Skrevet 3. mars 2015 Det betyr bare at hun ikke har knekt våre sosiale koder enda og ikke greier å se ut over at vi reagerer litt annerledes enn kvinnene der hun selv vokste opp. Det betyr ikke at det er noe galt med vår måte å være på men på hennes måte å oppfatte oss på fordi hun forventer andre ting fra oss enn det vi gir.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #8 Skrevet 3. mars 2015 Begynn å grin! Herregud! Anonymous poster hash: 6fefb...9f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå