Gå til innhold

Forskjellig etternavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det idiotisk å ha mannens etternavn på førstemann og mitt etternavn på andremann? Må de ha samme etternavn, eller er det smak og behag? Angrer litt på at vi tok mannens på første, ingen andre i slekta bringer navnet videre :P

Anonymous poster hash: 05e50...b9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vet om noen som har det og ser ikke poenget. Det virker litt rart. Som om de ikke ble enige og tok en unge hver..

Endret av Mother Gothel
Skrevet

Vet om noen som har det og ser ikke poenget. Det virker litt rart. Som om de ikke ble enige og tok en unge hver..

Mener du at den som har etternavnet sitt på ungen eier ungen???

Skrevet

Mener du at den som har etternavnet sitt på ungen eier ungen???Anonymous poster hash: 05e50...b9a

Det blir jo litt som å sette en merkelapp på ungene da

Skrevet

Jeg har 3 barn, alle har forskjellig etternavn. Eldste har mitt (utenlands far ute av bildet), mellomste har pappans+min fars og minstemann får kun pappans.

Da jeg vokste opp var det mange søsken (to stk) som het et av hvert, altså som du lurer på. Jeg og søs fikk mammas fordi vi var jenter. Hadde vi vært gutter ville vi hett pappas etternavn, hehe

Mamma tok ikke pappas etternavn da de giftet seg. Det gjorde tydeligvis få ektepar der jeg vokste opp når jeg tenker meg om.

Anonymous poster hash: d15e2...11e
Skrevet

Hvorfor ikke? Ser ikke problemet. Kjenner en familie der alle har forskjellige navn, de er ikke mindre familie av den grunn.

Anonymous poster hash: a784b...4e7
Gjest Mamma 2015
Skrevet

Jeg personlig ville ikke gjort det, synes det blir litt uperfekt jeg. Gi ungene mannen din sitt navn du. Hva så om ingen andre fører det videre? Dere kan vel gjøre det fordet vel?

Skrevet

Her heter vi alle, både voksne og barn "fornavn mors etternavn fars etternavn". Ville ikke gitt barna bare fars navn. Synes det er viktig at de har mitt navn også. Og jeg synes at søsken bør hete det samme til etternavn.

Anonymous poster hash: 8be29...3d1

Skrevet

Er det idiotisk å ha mannens etternavn på førstemann og mitt etternavn på andremann? Må de ha samme etternavn, eller er det smak og behag? Angrer litt på at vi tok mannens på første, ingen andre i slekta bringer navnet videre :P

Vi skulle egentlig gjøre det sånn. Nå ble det bare ert barn på oss, så den planen skar seg, men jeg synes det er en fin løsning.

Anonymous poster hash: d02d5...10b

Skrevet

Vi skulle egentlig gjøre det sånn. Nå ble det bare ert barn på oss, så den planen skar seg, men jeg synes det er en fin løsning.

Dvs., datteren vår har bare mitt etternavn, nestemann skulle hatt hans.

Skrevet

Hvorfor ikke?

Det gjør vel ikke noe om det er 'spesielt' eller 'rart'!

Klart du må bringe ditt etternavn videre! 👍

Anonymous poster hash: 1bb0d...612

Skrevet

Jeg personlig synes det blir litt tungvint og rart.. litt sånn "Ja, vi er i familie altså, og har samme mamma og pappa, men så har vi forskjellige etternavn da.." Blir fort mye undring og luring av slikt!

Skrevet

Hvorfor tar dere ikke å endrer eldstemann sitt etternavn til "ditt etternavn + fars etternavn" (eller omvendt rekkefølge, smak og behag), samtidig som yngstebarnet får tilsvarende navn? Jeg ville hatt likt navn på alle i familien om mulig. Det sier noe om tilhørighet mener jeg. 

Anonymous poster hash: 2850b...a3f
Skrevet

Her i familien har jentene mitt etternavn og gutten fars etternavn. Det er jeg godt fornøyd med. Mulig andre synes det er rart, det må de bare synes.

Anonymous poster hash: c1487...612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...