Gå til innhold

Urimelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg det? Sto opp kl 14. etter ti timers nattevakt. Da sier mannen han skal ha besøk kl 20.00. På den tiden regner jeg med ungene endelig er i seng og jeg tenkte å nyte den ene timen på sofaen før jeg må dra på ny nattevakt kl.21. Da orker jeg ikke å ha besøk. Var det frekt av meg å si at det ikke passer? Han jobber ikke så kan besøke når det passer han ellers.

Anonymous poster hash: 4e271...4db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, herlighet, du kan vel slappe av i sengen den ene, lille timen?

Jeg syns du var litt urimelig her - sånn siden du spør.

Skrevet

Enig med Miss Marple.

Ikke noe problem å slappe av i sengen den timen før du skal på jobb. Vil tro mannens besøk ikke bråker mye siden det er barn i huset. Og du kan jo bare legge deg før besøket kommer, eller si fra at du skal på nattevakt og må hvile nå.

Trenger du sove den timen så er det bare å putte i ørepropper eller ha musikk på ørene.

Anonymous poster hash: 71566...681
Skrevet

Skal ikke sove. Får ikke til å sove på den timen. Vil bare ligge på sofaen og slappe av. Skjønner at dere må jobbe natt for å forstå dette :)

Anonymous poster hash: 4e271...4db

Skrevet

Jeg forstår deg. Skjønner godt at du ikke vil ha andre i hus akkurat den ene timen.

Anonymous poster hash: ab991...78f

Skrevet

Kan ikke besøket utsettes en time til du drar?

Skrevet

Skal ikke sove. Får ikke til å sove på den timen. Vil bare ligge på sofaen og slappe av. Skjønner at dere må jobbe natt for å forstå dette :)Anonymous poster hash: 4e271...4db

Jeg forstår deg. Skjønner godt at du ikke vil ha andre i hus akkurat den ene timen. Anonymous poster hash: ab991...78f

Jeg har faktisk både jobbet skift selv og hatt mann som gjorde det, om det skulle ha noe å si. Jeg skjønner også at du ønsker å ikke ha besøk den timen, men derfra til å si at mannen ikke får lov er veldig stor forskjell. Jeg hadde blitt ganske muggen om mannen hadde nektet meg å ha besøk fordi han skulle ligge på sofaen!

Skrevet

Jeg synes det kommer an på situasjonen. Min mann har et nesten ikkeeksisterende sosialt liv og har ikke hatt besøk på årevis. Om jeg da skulle lage problemer når han endelig hadde mannet seg opp til å invitere noen, så ville det vært veldig urimelig.

Men om din mann har besøk stadig vekk og dette like gjerne kan skje på andre tidspunkt, så kan han godt la være akkurat denne timen.

Anonymous poster hash: 46cd0...5eb
Skrevet

Skjønner deg godt HI. Jeg jobber natt selv og orker heller ikke besøk mellom vaktene,da er mann og barn nok.

Jeg jobber 16 netter på 6 uker,så mannen har flust av andre kvelder å ha besøk på.

Anonymous poster hash: 7c408...26a

Skrevet

Ja du er urimelig. Du kunne vel lagt deg på soverommet vel?

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns ikke du er urimelig. Hvorfor skal du forvises på rommet? Å be om en times fred og ro mellom to nattevakter er rimelig, det er da ikke hver dag du har nattevakt.

Skrevet

Det er derfor vi prioriterer hus med to stuer.

Anonymous poster hash: 4ff5e...de0

Skrevet

Syns ikke du er urimelig. Hvorfor skal du forvises på rommet? Å be om en times fred og ro mellom to nattevakter er rimelig, det er da ikke hver dag du har nattevakt.

Hun vil jo ha fred hele dagene mellom vaktene skriver hun.

Jeg syns du er urimelig. Er det bare du som bestemmer hjemme Hi?

Anonymous poster hash: 58e70...1c2

Gjest Antarctica
Skrevet

Hun vil jo ha fred hele dagene mellom vaktene skriver hun. Jeg syns du er urimelig. Er det bare du som bestemmer hjemme Hi? Anonymous poster hash: 58e70...1c2

Hele dagen er jo umulig med unger i hus, så i praksis gjenstår en time. Kanskje det hadde vært hyggelig om mannen satt og snakket med henne den ene timen?

Skrevet

Hun vil jo ha fred hele dagene mellom vaktene skriver hun.

Jeg syns du er urimelig. Er det bare du som bestemmer hjemme Hi?

Anonymous poster hash: 58e70...1c2

Hvor står det at hun vil ha fred hele dagen mellom vaktene?

Anonymous poster hash: 163d0...a5f

Skrevet

Synes ikke du er urimelig. Ville gjort det samme selv, spesielt når mannen ikke jobber. Da får han heller ta det senere eller la besøket gå før. 

Anonymous poster hash: 1b19f...19c
Skrevet

Det er derfor vi prioriterer hus med to stuer.

Anonymous poster hash: 4ff5e...de0

For en idiotisk ting å skrive? "derfor vi prioriterer hus med to stuer...) ja, det var jo mye til hjelp!

Vi har ørten plasser i huset vi kan rømme til om vi må, vi er heldige. Den det er åpenbart at HI har én stue, og er klar over det selv. Hva var det du ville her? 

Og prioriteringer er relativt. Det kan være HI prioriterer lange dyre ferier, og fler opplevelser med barna enn du gjør. Men er det vesentlig her? I dette spørsmålet?

Noen folk asså

Jeg er enig med Pashla her. Jeg synes ikke du er urimelig. Synes mannen din kunne tatt hintet da du gav uttrykk for at det var litt kjipt i og med du skal på jobb igjen en time etter. 

Synes kompisen kan vente med å komme til du har reist. Du har da rett på å få ligge på soffaen og dasse, den ene  timen du har mulighet, og skal iukke måtte ligge langflat i senga og glo i taket. 

Du er ikke urimelig.  

Skrevet

Jeg synes det er urimelig. Eller, skjønner behovet, men synes ikke det er greit at den ene voksne overprøver den andre voksnes beslutninger rundt sånt. Jeg ville sagt til mannen min at det hadde vært fint hvis han sjekket om det var OK for meg først, men ville aldri ha sagt at han måtte avlyse besøket sitt. Jeg hadde rett og slett blitt dritsur hvis han hadde forventet det av meg. 

Og så er jeg sikkert barnslig, men jeg blir dritsur også av kommentarer som "Du må nesten jobbe nattevakter selv for å skjønne dette". Hvis det kun er nattevakter som har lov til å svare, så må det nesten spesifiseres. Hvor utrolig det enn måtte høres, så kan det hende at folk klarer å sette seg inn i situasjonen selv om de har dagjobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...