Gå til innhold

Min datter er fryktelig opptatt av peniser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hun har lært at "sexe" gjør mann og dame. Dette har jeg forklart at voksne mennesker gjør når de er glad i hverandre. Hun har lært ordet på skolen.

I det siste er hun blitt veldig opptatt av penis og sexe og jeg har sett henne kikke nysjerrig på stefar når han er i boxer og i følge far på samvær hos han hadde hun kikket på han og, og lillesøster på 6,5 hadde sagt til faren at "storesøster spurte om vi skulle sexe". Far hadde forklart at tissen er privat. Han mener jeg bare må forklare rolig hva som er lov og ikke og dette skaø jeg gjøre i dag..

Er likevel litt redd. Er det normalt?? Doktorleker etc mellom søsken???

Huff!!!

Anonymous poster hash: 880b1...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 8 år!!!

Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Alt sånt er spennende i perioder. Lån bøker tilpassa hennes nivå på biblioteket, så kan dere avmystifisere det sammen. Se på Newton og Pinlige sykdommer. Snakk og snakk.

Skrevet

Se Newton sin pubertetsserie sammen. Der er det en penisepisode.

Anonymous poster hash: 37a67...c91

Gjest Antarctica
Skrevet

Og så skal alle unger selvsagt lære at hver av dem bare bestemmer over seg sjøl. Så seksåringen bestemmer over tissefanten sin, han trenger ikke vise den til søster selv om hun er nysgjerrig.

Skrevet

Så det hjelper å lese/se tv om peniser? Da blir hun vel enda mer opptatt av det?

Så rart for hun har aldri vært opptatt av det før..

Takk for tips. Er livredd for hun og søsteren skal "sexe". Det er unormalt.

Hi

Skrevet

"Sexe"?! Er det noe som heter det?

Anonymous poster hash: 355e5...efc

Skrevet

Dattera mi sier det. De sier det på skolen..ikke sex men sexe...

Gjest Antarctica
Skrevet

Så det hjelper å lese/se tv om peniser? Da blir hun vel enda mer opptatt av det?

Så rart for hun har aldri vært opptatt av det før..

Takk for tips. Er livredd for hun og søsteren skal "sexe". Det er unormalt.

HiAnonymous poster hash: 880b1...c39

Din egen holdning til dette ("livredd"; "unormalt") er jo med på å gjøre det ekstra spennende.

Skrevet

Det er UNORMALT... Avled henne med noe annet, finn noe nytt, en ny hobby. Hva med ridning på hest, eller kaninhopping?

Anonymous poster hash: 010aa...e43

Skrevet

Det er UNORMALT... Avled henne med noe annet, finn noe nytt, en ny hobby. Hva med ridning på hest, eller kaninhopping?

Anonymous poster hash: 010aa...e43

Ja. Hun hadde ikke gjort noe med søsteren da, heller et spm bare sa faren nå.

må bare få henne over på andre tema enn "penis". Hi.

Skrevet

Det er ikke unormalt, det går i faser.

Snakk om det, men ikke overdriv. Det vil gå over.

Anonymous poster hash: 2c964...a47

Skrevet

Dere som er eksperter. Hva skal jeg si? Dette er nytt for meg..

Skal jeg bare si at tissen er privat og vi får ikke ta på andre tisser eller leke med dem. Det er ikke lov.

Noe slikt? Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Snakk om det, men ikke overdriv. Det vil gå over.Anonymous poster hash: 2c964...a47

Skal jeg bare si at tissen er privat og vi får ikke ta på andre tisser eller leke med dem. Det er ikke lov.

Noe slikt? HiAnonymous poster hash: 880b1...c39

Nei, det er vel akkurat det du ikke skal si, hvis du ikke vil at hun skal bli like forknytt og angstbrudden som deg selv!

Hva med å ta til de de rådene du får her, følge dem, og så i tillegg jobbe litt med dine egne tabuområder?

Skrevet

Noe slikt? Hi

Du må for all del ikke si at det ikke er lov å leke med EGEN tiss. Men du må si at tissen er privat og at man bestemmer selv over den.

Anonymous poster hash: 6391a...926

Skrevet

Noe slikt? Hi

Du må for all del ikke si at det ikke er lov å leke med EGEN tiss. Men du må si at tissen er privat og at man bestemmer selv over den.

Anonymous poster hash: [acronym=Full hash: 6391adb427da2ba72c95ef636

d474926] 6391a...926 [/acronym]

Jeg mente å si det er lov å ta på sin egen tiss men ikke andre sine.

hi

Skrevet

Snakk om det, men ikke overdriv. Det vil gå over.Anonymous poster hash: 2c964...a47

Du må for all del ikke si at det ikke er lov å leke med EGEN tiss. Men du må si at tissen er privat og at man bestemmer selv over den. Anonymous poster hash: 6391a...926

Det er jo lov hvis eieren av den andre tissen gir deg lov...

Anonymous poster hash: 27c88...184

Skrevet

Men jeg kan låne bøker å se pupertets program også. Trodde bare det ikke kom så tidlig som 8 års alder. Den voldsomme nysjerrigheten.

Skrevet

Du må for all del ikke si at det ikke er lov å leke med EGEN tiss. Men du må si at tissen er privat og at man bestemmer selv over den. Anonymous poster hash: [acronym=Full hash: 6391adb427da2ba72c95ef636

d474926] 6391a...926 [/acronym]

Jeg mente å si det er lov å ta på sin egen tiss men ikke andre sine.

hiAnonymous poster hash: 880b1...c39

Anonymous poster hash: 27c88...184

Skrevet

Du må for all del ikke si at det ikke er lov å leke med EGEN tiss. Men du må si at tissen er privat og at man bestemmer selv over den. Anonymous poster hash: 6391a...926

Anonymous poster hash: [acronym=Full hash:

27c88b57600bcf0904cde41477d0d184] 27c88...184 [/acronym]

Ikke om de er søsken!

Hi

Skrevet

Det er jo lov hvis eieren av den andre tissen gir deg lov...Anonymous poster hash: 27c88...184

Fantastisk setning :)

Anonymous poster hash: e9fcb...7e6

Skrevet

Først og fremst må du jobbe med egne holdinger og tabuer til sex og kropp!

Det er helt normalt å være nysgjerrig, jo mer du holder igjen og viser at dette er ekkelt eller noe som ikke bør snakkes om, jo mer spennende er det. Du lager i tillegg holdninger til henne med tanke på kropp og tabuer. Vi trenger åpenhet om sex og kropp, på den måten kan man faktisk forebygge overgrep for eks.

Mitt råd er at du og datteren din låner bøker på biblioteket sammen. Les dem sammen med henne med et åpent sinn. snakk om følelser og det dere leser. Gjør det "klinisk og lite spennende uten at det blir tørt, kjedelig og krampeaktig, men mer lærelystent. Se serien til Newton om puberteten og kroppen. Fortell om grenser, tillit og kroppen, uten skremselspropaganda eller belærende.. Det er greit å være nysgjerrig, men lillesøster bestemmer over egen kropp, akkurat som hun selv

Sexe høres fælt ut, samme gate som knulle og pule.. Ekle ord. Ville heller lært henne andre, mer normale ord.. som samleie..

Anonymous poster hash: 258f9...db1
Skrevet

Det er helt normalt å være nysgjerrig, jo mer du holder igjen og viser at dette er ekkelt eller noe som ikke bør snakkes om, jo mer spennende er det. Du lager i tillegg holdninger til henne med tanke på kropp og tabuer. Vi trenger åpenhet om sex og kropp, på den måten kan man faktisk forebygge overgrep for eks.

Mitt råd er at du og datteren din låner bøker på biblioteket sammen. Les dem sammen med henne med et åpent sinn. snakk om følelser og det dere leser. Gjør det "klinisk og lite spennende uten at det blir tørt, kjedelig og krampeaktig, men mer lærelystent. Se serien til Newton om puberteten og kroppen. Fortell om grenser, tillit og kroppen, uten skremselspropaganda eller belærende.. Det er greit å være nysgjerrig, men lillesøster bestemmer over egen kropp, akkurat som hun selv

Sexe høres fælt ut, samme gate som knulle og pule.. Ekle ord. Ville heller lært henne andre, mer normale ord.. som samleie..

Anonymous poster hash: 258f9...db1

Ja, jeg synes bare det er canskelig tema å snakke om. Jeg var selv jomfru til jeg var 19 og lærte lite om det som barn. Eneste jeg husker var at jeg og 2 naboer hadde "doktor" leken av og til. Kom liksom rett på dette temaet nå. Har bare sagt at voksne har sex fordi de er glad i hverandre og når de lager babyer.

Jeg sitter å bestiller en bok på nettet nå "snakk om sex" av laura. Kanskje en bok vil hjelpe litt:)

Gjest Antarctica
Skrevet

Mitt råd er at du og datteren din låner bøker på biblioteket sammen. Les dem sammen med henne med et åpent sinn. snakk om følelser og det dere leser. Gjør det "klinisk og lite spennende uten at det blir tørt, kjedelig og krampeaktig, men mer lærelystent. Se serien til Newton om puberteten og kroppen. Fortell om grenser, tillit og kroppen, uten skremselspropaganda eller belærende.. Det er greit å være nysgjerrig, men lillesøster bestemmer over egen kropp, akkurat som hun selv

Sexe høres fælt ut, samme gate som knulle og pule.. Ekle ord. Ville heller lært henne andre, mer normale ord.. som samleie..Anonymous poster hash: 258f9...db1

Ja, jeg synes bare det er canskelig tema å snakke om. Jeg var selv jomfru til jeg var 19 og lærte lite om det som barn. Eneste jeg husker var at jeg og 2 naboer hadde "doktor" leken av og til. Kom liksom rett på dette temaet nå. Har bare sagt at voksne har sex fordi de er glad i hverandre og når de lager babyer.

Jeg sitter å bestiller en bok på nettet nå "snakk om sex" av laura. Kanskje en bok vil hjelpe litt:)Anonymous poster hash: 880b1...c39

Du kan i alle fall hjelpe din datter til å føle det mindre vanskelig og skremmende hvis du går i gang nå.

Lykke til!

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Hahaha, dette er helt normalt, slapp av. Min syvårige gutt har flere ganger sett på newton sine kroppen programmer. Nå snakker han om pupper som i alle fasonger, at de kan se ut som epler, pærer og rips. Det er jo ustyrtelig morsomt!

Du får stille jentas nysgjerrighet med å vise henne disse programmene, hun er jo bare naturlig nysgjerrig og helt vanlig. Ikke lag noe skam for ungen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...