Gå til innhold

Dobbel barnetrygd, ny samboer, si fra til NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får dobbel barnetrygd, men skal flytte sammen med kjæresten min 1. august.

Jeg vet at jeg mister retten til dobbel barnetrygd når vi har bodd sammen i 12 måneder, men hvordan melder jeg fra om dette til NAV? Skal jeg si fra når vi flytter sammen 1. august i år og så "teller de måneder" og stopper det automatisk, eller må jeg ringe dem litt før 1. august 2016 og si fra at de må stoppe den doble? 

(Kjæresten min må også si fra, han får også dobbel per i dag.)

Vil gjerne gjøre dette ordentlig, så takk for svar :)

Anonymous poster hash: ef164...600
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du vil gjøre det ordentlig så ringer du NAV og spør..

Anonymous poster hash: 78d02...3de
Skrevet

Riktigst å melde fra straks du får samboer, mener jeg. Det er jo da endringen i livssituasjonen deres skjer. Så løper stønadene i ett år fra da. Ville sendt brev, da har du dokumentasjon på at du har oppfylt meldeplikten din.

Anonymous poster hash: 4d4d8...d55

Skrevet

Å bli tatt for svindel er vel ikke noe særlig.I tillegg er det viktig å ikke svindle.Tenk om alle skulle gjort det.

Anonymous poster hash: 819c5...318
Skrevet

Å bli tatt for svindel er vel ikke noe særlig.I tillegg er det viktig å ikke svindle.Tenk om alle skulle gjort det.

HI spør vel fordi hun IKKE vil svindle. Litt fjernt å komme med slike insinuasjoner da!

Anonymous poster hash: e09df...30e

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Trodde man fikk dobbel barnetrygd helt til man evnt giftet seg med ny partner, jeg?

Ring uansett og si ifra, da får du jo også beskjed om hva du skal gjøre videre :)

Skrevet

Jeg fikk brev fra nav i januar måned med spørsmål om jeg hadde fått samboer. Tror de sender ut til alle som står som enslige da?

Anonymous poster hash: 4a874...0d1
Skrevet

Ikke rart jeg tar opp det med svindel.Hun lurer på om hun skal si i fra om hun har fått samboer.Selvfølgelig må du si i fra.Det er straffbart å ikke si i fra

Skrevet

Det er bare å ringe Nav det.

Skrevet

Ikke rart jeg tar opp det med svindel.Hun lurer på om hun skal si i fra om hun har fått samboer.Selvfølgelig må du si i fra.Det er straffbart å ikke si i fra

Hun lurer ikke på OM hun skal si fra, men NÅR. Det er en vesentlig forskjell. 

Anonymous poster hash: 54083...561

Skrevet

Trodde man fikk dobbel barnetrygd helt til man evnt giftet seg med ny partner, jeg?

Ring uansett og si ifra, da får du jo også beskjed om hva du skal gjøre videre :)

hvorfor det? hva med oss som ikke er gift i utgangspunktet?

Skrevet

Fint om du leser innlegg ordentlig før du kommenterer...! Synes faktisk du var litt frekk her. Som hun andre skrev, jeg spør om NÅR jeg skal si fra, ikke OM jeg skal si fra.

Til dere andre, takk for svar :-)

Hilsen HI

Anonymous poster hash: ef164...600

Skrevet

Om du leser hva HI har skrevet så ser du det at faktisk er veldig rart at du tar opp dette med svindel.

Skrevet

Er ingenting i HIs innlegg som indikerer svindel..

Anonymous poster hash: 78d02...3de

Skrevet

Der er ikke dobbel barnetrygd!

Anonymous poster hash: 00db2...449

Skrevet

Der er ikke dobbel barnetrygd!

Anonymous poster hash: 00db2...449

Hvis man har 1 barn så blir det dobbel barnetrygd jo

Man får en ekstra barnetrygd uansett hvor mange barn man har

Anonymous poster hash: e919f...20e

Skrevet

NAV ber på sine (lett tilgjengelige og informative) websider om at man melder fra om endringer straks. Med andre ord vil jeg anbefale å gjøre det når dere flytter sammen. Det er likevel ditt ansvar å påse at den ekstra barnetrygden stoppes etter tolv måneder.

Anonymous poster hash: e0309...11c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...