Gå til innhold

Min mann har sagt til alle vi kjenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

At han vil adoptere mitt barn.

Det snakket han høyt og varmt om før vi giftet oss.

Det er nå 3 år siden.

Jeg ønsker at han gjør det.

Men når jeg tar det opp så får jeg ikke noe svar.

Jeg er bekymret for barnet mitt som ikke vet om en annen far.

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 29798...124

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaff papirene og be ham signere da! Siden han selv sier d til alle...

Anonymous poster hash: 32043...987

Skrevet

Min mann sa det samme om mine to barn, men jeg er i tenkeboksen. Vi har vært gjennom økonomisk og fysisk utroskap fra hans side, og jeg er ikke sikker på at vi vil vare livet ut, derfor foretrekker jeg å vente i 2-3 år til. Går det like bra da, så kan han med fordel adoptere. Hvis han adopterer så går jeg fra ham kort tid etterpå, blir det bare dumt.

Anonymous poster hash: bb682...655
Skrevet

Det er faktisk ikke så enkelt å få godkjent stebarnsadopsjon.

Anonymous poster hash: 537c0...211

Skrevet

Men hvis det blir slutt da.

Noe jeg tviler på selvsagt

Men er redd for barnet mitt da.

Mister barnet "pappaen" sin da ?

Gjest Antarctica
Skrevet

Han mister vel pappaen hvis pappaen gir faen. Men juridisk gjør han ikke det.

Uansett - din samboer virker til å ha fått kalde føtter, og kommunikasjonen mellom dere halter litt. Vet du helt sikkert at du skal bli gammel med denne mannen, spør nå jeg?

Skrevet

Uansett - din samboer virker til å ha fått kalde føtter, og kommunikasjonen mellom dere halter litt. Vet du helt sikkert at du skal bli gammel med denne mannen, spør nå jeg?

Ja. Syns dessverre det virker sånn nemlig.

Barnet mitt mister pappaen sin juridisk jo ??

Når han ikke adopterer ??

Den biologiske faren vet jeg ikke hva driver med

Han har aldri vært i livene våre

Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja. Syns dessverre det virker sånn nemlig.

Barnet mitt mister pappaen sin juridisk jo ??

Når han ikke adopterer ??

Den biologiske faren vet jeg ikke hva driver med

Han har aldri vært i livene våre

Hi Anonymous poster hash: 29798...124

Når han IKKE adopterer, ja, da brytes det juridiske ansvaret så klart. Jeg misforsto, trodde du mente etter adopsjonen.

Skrevet

Ville prøvd å sette meg inn i hva det betyr for deg, barna og faren. Både juridisk og praktisk.

Anonymous poster hash: 02ac6...4fa

Skrevet

Du må nesten bare prate ordentlig med ham.

Om dere er gift og ikke klarer å kommunisere på en god måte om noe såpass essensielt, tenker jeg det er like greit om han lar være å adoptere.

Anonymous poster hash: fb62d...828
Skrevet

Du må nesten bare prate ordentlig med ham.

Om dere er gift og ikke klarer å kommunisere på en god måte om noe såpass essensielt, tenker jeg det er like greit om han lar være å adoptere.

Anonymous poster hash: fb62d...828

Ja, kanskje det 😢

Tenker på barnet mitt jeg.

Han er blitt pappaen nå.

Hi

Skrevet

Jeg er stebarnsadoptert,og mener helt klart at du ikke burde la stefar adoptere barnet. Selv om stefar er Pappa, og alltid vil være Pappa, og selv om barnefaren overhodet ikke er i livet deres, så har barnet fortsatt en annen far. Ved å la stefar å adoptere tar du et aktivt valg i forhold til å ta fra barnet sin biologiske far. Det ble gjort for meg, og selv om jeg uansett ikke hadde kommet til å ha noe kontakt med biologisk far, mener jeg at det valget var galt. Jeg synes ikke voksne burde kunne ta et så alvorlig valg på vegne av barna. Stafar kan fint fungere som Pappa uansett, for barnet vil han hverken bli mer eller mindre Pappa på bakgrunn av en adopsjon. Biofar og hans familie derimot, vil bli enda mindre tilgjengelig for barnet, som da mister alle rettigheter til dem. Jeg mener at stebarnsadopsjon kun burde være mulig dersom en forelder er død, og det ikke finnes biologisk familie.  

Anonymous poster hash: 9cb80...065
Skrevet

Jeg er stebarnsadoptert,og mener helt klart at du ikke burde la stefar adoptere barnet. Selv om stefar er Pappa, og alltid vil være Pappa, og selv om barnefaren overhodet ikke er i livet deres, så har barnet fortsatt en annen far. Ved å la stefar å adoptere tar du et aktivt valg i forhold til å ta fra barnet sin biologiske far. Det ble gjort for meg, og selv om jeg uansett ikke hadde kommet til å ha noe kontakt med biologisk far, mener jeg at det valget var galt. Jeg synes ikke voksne burde kunne ta et så alvorlig valg på vegne av barna. Stafar kan fint fungere som Pappa uansett, for barnet vil han hverken bli mer eller mindre Pappa på bakgrunn av en adopsjon. Biofar og hans familie derimot, vil bli enda mindre tilgjengelig for barnet, som da mister alle rettigheter til dem. Jeg mener at stebarnsadopsjon kun burde være mulig dersom en forelder er død, og det ikke finnes biologisk familie.

Takk for svar

Hi

Skrevet

Takk for svar

Hi

Skrevet

Jeg er stebarnsadoptert,og mener helt klart at du ikke burde la stefar adoptere barnet. Selv om stefar er Pappa, og alltid vil være Pappa, og selv om barnefaren overhodet ikke er i livet deres, så har barnet fortsatt en annen far. Ved å la stefar å adoptere tar du et aktivt valg i forhold til å ta fra barnet sin biologiske far. Det ble gjort for meg, og selv om jeg uansett ikke hadde kommet til å ha noe kontakt med biologisk far, mener jeg at det valget var galt. Jeg synes ikke voksne burde kunne ta et så alvorlig valg på vegne av barna. Stafar kan fint fungere som Pappa uansett, for barnet vil han hverken bli mer eller mindre Pappa på bakgrunn av en adopsjon. Biofar og hans familie derimot, vil bli enda mindre tilgjengelig for barnet, som da mister alle rettigheter til dem. Jeg mener at stebarnsadopsjon kun burde være mulig dersom en forelder er død, og det ikke finnes biologisk familie. Anonymous poster hash: 9cb80...065

Hva med rettigheter på arv og slike ting? Ofte handler stebarsnadopsjon om økonomi og ikke nødvendigvis følelser.

Takk for svar

HiAnonymous poster hash: 29798...124

Anonymous poster hash: a590b...b96

Skrevet

Jeg er stebarnsadoptert,og mener helt klart at du ikke burde la stefar adoptere barnet. Selv om stefar er Pappa, og alltid vil være Pappa, og selv om barnefaren overhodet ikke er i livet deres, så har barnet fortsatt en annen far. Ved å la stefar å adoptere tar du et aktivt valg i forhold til å ta fra barnet sin biologiske far. Det ble gjort for meg, og selv om jeg uansett ikke hadde kommet til å ha noe kontakt med biologisk far, mener jeg at det valget var galt. Jeg synes ikke voksne burde kunne ta et så alvorlig valg på vegne av barna. Stafar kan fint fungere som Pappa uansett, for barnet vil han hverken bli mer eller mindre Pappa på bakgrunn av en adopsjon. Biofar og hans familie derimot, vil bli enda mindre tilgjengelig for barnet, som da mister alle rettigheter til dem. Jeg mener at stebarnsadopsjon kun burde være mulig dersom en forelder er død, og det ikke finnes biologisk familie. Anonymous poster hash: 9cb80...065

Hva med rettigheter på arv og slike ting? Ofte handler stebarsnadopsjon om økonomi og ikke nødvendigvis følelser.

Takk for svar

HiAnonymous poster hash: 29798...124

Anonymous poster hash: a590b...b96

Ved stebarnsadopsjon mister barnet rettigheter til arv fra biologisk far, men får rettigheter til arv fra adoptivfar. Økonomisk sett er dette gunstig for barnet dersom adoptivfar etterlater seg mer til hver arving enn biologisk far ville gjort. Det er mulig for stefar å skrive testamente slik at stebarn får en del av arven. Dette kan gjøres uten å ta fra barnet den juridiske retten til å arve biologisk far.

Selv om det kanskje ikke handler om følelser for de voksne handler det i stor grad om følelser for barnet. Og til syvende og sist er det vel egentlig barnet det hele handler om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...