Gå til innhold

Er dette virkelig sååå dumt av oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten kar på 11 mnd. Han har vært veldig urolig på kveld og natt siden fødsel og har de siste to mnd endelig begynt å sove godt. Han har ALDRI grått seg i søvn og jeg har brukt mye tid inne på rommet for å synge, bysse og være der til han sovner. Jeg har vært sliten, frustrert og lei, men har alltid gitt han den nærheten han har trengt for å sovne. Og plutselig så har han blitt en trygg gutt som sover hele kvelden og natten. Har snakket med ei venninne om dette og fortalte at jeg fremdeles er inne hos han til han sovner på kvelden. Jeg gir han kveldsflaska i fanget og han bruker rundt 5 minutter på å sovne. Da legges han i egen seng og sover godt hele kvelden. Fikk da spørsmål om hvorfor jeg gjorde det og at det var en så dum uvane. Men jeg tenker at så lenge det funker for oss og jeg liker den lille kosestunden på kvelden (han er en ekstremt aktiv krabat som ellers aldri har tid til kos). Er det virkelig så dumt?

Anonymous poster hash: 2075f...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det som føles riktig for deg du

Skrevet

Selvfølgelig er ikke det dumt! Hvorfor skulle dere ikke kunne ha den kosestunden? Venninnen din tar feil i mine øyne. Jeg sitter sammen med toåringen min til han sovner/nesten sovner enda, og det er så koselig :) Det går over av seg selv etterhvert. 8 og 10-åringen vil ikke ha mamma på rommet til de sovner, og har ikke ville hatt det på flere år :P

Skrevet

Mange synes det er dumt, men jeg gjorde det samme. Sønnen min er 3 år nå, og jeg synger nå et par nattasanger for så å gå opp i stua mens han fortsatt er våken. Har tatt dette veldig gradvis, helt uten gråt. Frem til ganske nylig var jeg inne hos ham til han sovnet, så ja, jeg holdt på med det ganske lenge, men han sovnet i løpet av 5 minutter, så det plaget meg over hodet ikke.

Ser ingen grunn til å endre på noe som fungerer godt, i alle fall ikke så tidlig.

Anonymous poster hash: 61fb8...271
Skrevet

Når pusser du tennene? *Det er det eneste jeg reagerer på, at du gir melk og så rett i seng.

Anonymous poster hash: dac1d...6da
Skrevet

Når pusser du tennene? *Det er det eneste jeg reagerer på, at du gir melk og så rett i seng.

Anonymous poster hash: dac1d...6da

Pusser tennene før flaske. Han får også melk på natten. Skal snart begynne å vanne ut melka slik at han er ferdig når han runder året

Skrevet (endret)

Så lenge det ikke tar flere timer og dere ikke plages av det, så ser jeg ingen grunn til å slutte. Tror mange svartmaler ting...

Type ;" Hæ ! Gir du fortsatt melkeflaske på kvelden før de sovner! Nei gud a meien , da kommer ungen til å ville ha flaske for å sovne fram til ungdomsskolen!".

Tull og tøys sier jeg ;)

Er det ikke et problem for dere... Da eeeer det jo ikke noe problem! ;)

Klart viktig å passe på tennene, så man bør da pusse tennene etter flasken... Det gjorde jeg ;) 

Endret av Chl85
Skrevet

For å være helt ærlig syns jeg det er dumt å gi flaske med melk for deretter å sovne når han er så stor. Jeg tenker på tennene hans. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å gjøre det selv. Det er jo en enkel løsning, og en koselig løsning, men alt i alt ikke en optimal løsning. 

Skrevet

Reagerer kun på melken, er jo mye sukker i og gir et dårlig grunnlag...

Også tenker litt på om han bør avhengig av deg for å sovne kan det bli vanskelig om du vil bort en kveld og noen andre må legge han.

Jeg gjorde det på en annen måte, men det er jo det som fungerer for dete som er viktig. Og dum er du jo ikke.

Plutselig har du 2 barn til og da er det slettes ikke alltid mulig å gjøre det på din måte, og det blir stort sett folk av de barna som ligger litt alene også. Hver familie velger selv.

Gjest Antarctica
Skrevet

Du har jo fått bevis for at dette funker, han roer seg fort og alle er fornøyde. Jeg sitter jo i 5 minutter med sjuåringen også, om ikke mere - vi skal jo synge en sang og kose litt og noen ganger lese høyt.

Det med melka er fort gjort å avvenne når du bestemmer deg for at du vil det, jeg spedde den gradvis ut med vann, til slutt fikk de rent vann i flaska. Det kan de få resten av livet om de vil, ikke noe galt i å ha litt vann på nattbordet.

Skrevet

For de som ammer, er det jo vanlig å pusse tenner for så å gi pupp i senga/på soverommet, så da mener jeg det ikke er verre å gi den flaska etter tannpuss...

Anonymous poster hash: 9f410...e9f

Skrevet

Du skal ikke ha flere med det første?

Jeg har tette barn og kunne aldri hatt en slik uvane med mine.

Anonymous poster hash: c2279...30f

Skrevet

Dette er baby nr 2 og sistemann :)

Skrevet

Du bruker kort til iforhold til oss og jenta er straks 5 her :P 

Tror jeg bruker ca 30 min. Ikke for at hun er "umulig" eller redd, men pga det er for at det er den mest intime tiden vi har iløpet av dagen. Leser en liten bok, synger nattasang, prater litt og slikt. Hun forteller ofte ting og funderer over "livets store mysterier". Jeg koser meg og hun koser seg så hvorfor kan vi ikke gjøre det :)

Kos deg med den dyrebare tiden, de er ikke små for evig :)

Skrevet

For de som ammer, er det jo vanlig å pusse tenner for så å gi pupp i senga/på soverommet, så da mener jeg det ikke er verre å gi den flaska etter tannpuss...

Anonymous poster hash: 9f410...e9f

Morsmelk er vesentlig mindre kariogent enn mme. Jeg ville kuttet ut den flasken dersom barnet har fått tenner. Spyttproduksjonen faller sterkt på natten, noe som gir større fare for hull. Hilsen tannlege.

Bortsett fra det synes jeg alle må gjøre det som passer best for seg og sine. Fem minutter på legging er ikke lang tid, og det er deilig å ha et trygt barn.

Anonymous poster hash: 0557f...b3d

Skrevet

Jeg har to tette og gjorde nesten akkurat det samme som hi beskriver...med begge to. Funket som søren det. Nå er de 6 og 8 år og begge to sover godt om natten og leggingen er null problem og har heller ikke vært det. Jeg synes det er en god vane jeg, definitivt ingen uvane. 

Skrevet

Jeg gjorde det samme med mine. Har ikke vurdert å spørre noen andre hva de mener om den saken. Det ser ikke ut til å ha skadet dem på noen måte:)

Skrevet

Jeg har tre barn, snart fire, og har gjort det med alle så lenge de har hatt behov :) Kommer til å gjøre det med neste baby også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...