Gå til innhold

Angrer på at jeg ikke skrev; ingen gave...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

På bursdagsinvitasjonene til minstemann. Syns det er stress med de gavene selv. Først må en huske eller rekke å kjøpe gave, deretter må det helst ikke koste mer enn 50 kr. Det holder vel med en gave fra foreldre og ev besteforeldre. Ellers er jo bursdag gøy fordi en leker og har det gøy med andre.

Hva tenker dere andre?

Minstemann her er i barnehagealder.

Endret av Jojo x3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er helt ute.

Anonymous poster hash: bea67...7bb

Skrevet

Hm, ja, kanskje jeg er helt ute. Takk for innspill!

Skrevet

Selv om det kan være stress for enkelte foreldre er det ett av høydepunktene for ungene.

Skrevet

Gaver hører med i barnebursdager syns jeg. Tenker nok ungen din blir skuffet om h*n ikke får gaver av noen av de andre barna. Det er kanskje stress for foreldrene, men for barna er det bare kjekt.

Anonymous poster hash: b117d...91c
Skrevet

Hehe jeg så ikke ordet "ikke" i overskriften først, og ble ganske lettet da jeg oppfattet at det stod der. :P Tenk så stusselig for barnet da, gaver i barnebursdag er jo kjempestas!

Anonymous poster hash: 04781...53a
Skrevet

Stakkars unge.

Viss gaver er stress så gi et pent kort med en 50-lapp. Putt 5 tiere i en ballong og blås opp. Tre 50 kronestykker på et bånd osv.

Her gir mange penger! Barna syns det er stas til å gå å kjøpe seg noe det ønsker seg.

Anonymous poster hash: 43881...4f5

Skrevet

Du fratar ungen din gleden ved gaver fordi du syns det er stress? Målløs

Skrevet

Forskjell på skolebarn og barnehagebarn? Syns uansett jeg kunne bli flinkere til å spleise på gave sammen med de andre foreldrene slik at vi kunne kjøpt noe litt dyrere som et spill (koster ofte mer enn 50kr).

Anonymous poster hash: d191b...791

Skrevet

Fratar absolutt ikke ungen min gaver, ungen får jo fra familien og er så liten at det ikke betyr noe ennå hvor mange gaver h*n får. Jaja, bare en tanke fra meg. Annerledes når de er begynt på skolen, da setter de stor pris på den 50-lappen i en konvolutt og det er kjekt.

Skrevet

Hvor gammel er ungen?

Anonymous poster hash: 43881...4f5

Skrevet

Om man seriøst syns at det er stress å sørge for at barna har med seg en liten gave i selskap bør man se grundig gjennom prioriteringene sine! Bursdagsselskap, MED gave, er jo en av de viktige og kjekke tingene i barndommen.

Jeg blir litt matt av alt man skal spare inn og kutte ned på. Alt som er hyggelig blir visst ansett som stress og unødvendig. Trist utvikling. Heldigvis er det få (ingen?) som er enig med hi her.

Anonymous poster hash: 4125a...4b1

Skrevet

Hva får du for 50 kr? Her ligger gaver på 100 kr og veldig vanlig å spleise med 1-2 slik at man kan kjøpe noe ordentlig.

Ungen din er såpass stor at hun/han skal ha bursdag. Da har nok ungen full oversikt over at bursdag = gaver...og har kanskje vært i bursdag selv og sett at venner får gaver??

Du er sær. .

Anonymous poster hash: 00c89...f48

Skrevet

Maks 50 kr for gave????? Her gir vi for mellom 150,- og 200,- pr gave i barnebursdag. Dere er gniene!

Anonymous poster hash: 9012c...db4

Skrevet

Hva får du for 50 kr? Her ligger gaver på 100 kr og veldig vanlig å spleise med 1-2 slik at man kan kjøpe noe ordentlig.

Ungen din er såpass stor at hun/han skal ha bursdag. Da har nok ungen full oversikt over at bursdag = gaver...og har kanskje vært i bursdag selv og sett at venner får gaver??

Du er sær. .

Skrevet

Hvis barnet er så lite at h*n ikke skjønner konseptet med gave, er h*n kanskje så liten at det ikke er nødvendig med barnebursdag....

Anonymous poster hash: da6e6...200

Skrevet

Du er sær. .

Skrevet

Gå noen år tilbake til da du vsr liten og hadde bursdag. Så ser du på problemstillingen på nytt.

Anonymous poster hash: 65c6a...f46

Skrevet

Maks 50 kr for gave????? Her gir vi for mellom 150,- og 200,- pr gave i barnebursdag. Dere er gniene!

Anonymous poster hash: 9012c...db4

Og du er svært lite reflektert. Ærlig talt, trodde ikke det skulle være nødvendig å forklare for noen at å betale 200kr i gave hver gang ungene skal i bursdag, blir mange penger til slutt. Har du tre barn som skal i 10-15 bursdager hver i året, blir det plutselig en egen post i budsjettet. Alle har ikke råd til deg! Skjerp deg, og tenk deg om flere ganger før du deler slike håpløse kommentarer.

En annen ting er at det viktigste er vel ikke gaven? Eller?

Anonymous poster hash: e6bd9...eea

Skrevet

Du er ute ja. Unger vil selvfølgelig få gaver i bursdag!

Skrevet

Og man får ting for 50kr om man skjekker lekebutikker for salg. Og bokhandlere.

Skrevet

Jeg tenker at det er viktig for barnet å få pakker. Bursdagsfeiring er jo barnet sitt dag, den ene dagen i året 😊 synes det er fint å få små gaver (selv om alle ikke er like praktiske for meg så er det ikke meg det handler om). Ville nok også ha oppmuntret å til å finne noe fint på Fretex eller lignende. Der er jo 50 kr masse 😉

Anonymous poster hash: 6aa1e...b97

Skrevet

Hvorfor ble du mor egentlig? Det ER stress å ha barn. Du kan da virkelig ikke mene at du skal frata barnet bursdagsgaver fordi det er stress for deg! Det burde du ha tenkt på før du satt barn til verden.

Rart hvor dystert det er for mange her i Norge - man skal aldri kjøpe gaver til kjæresten eller få fra kjæresten, for man kan vise kjærlighet på annen måte enn den materielle, man skal helst ikke feire bursdag når man er voksen, til jul skal man ikke kjøpe noe til hverandre, men heller kjøpe en vaskemaskin eller noe i den duren fordi man har felles økonomi. Man skal ikke feire Valentines, morsdag osv fordi det er bare tull. Hvorfor mener folk det er så ille å feire og utveksle gaver? MÅ livet bestå av 365 hverdager hvert år?

Anonymous poster hash: 1ab7e...db6
Skrevet

Min jente på 4 år hadde blitt veldig skuffet hvis det ikke hadde vært gaver i bursdag. Ikke mest fordi hun ikke hadde fått, men fordi hun da ikke hadde fått muligheten til å velge ut en gave hun ønsker å gi til bursdagsbarnet. Det er til tider stress å være foreldre, men vi har selv valgt å være foreldre og da må vi ta med de tingene som vi synes er slitsomme også. Jeg hadde f.eks hatt mye mindre stress hvis jeg dro og handlet gaven selv, men når jeg vet hvor mye min datter setter pris på å få gi en gave som hun har valgt ut spesielt til bursdagsbarnet så tar jeg jobben med å ta med henne på lekebutikken. 

Anonymous poster hash: e4bdc...31d
Skrevet

De minste legopakkene koster 60kr, mer enn bra nok til barnehagebarn.

Anonymous poster hash: e1322...8a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...