Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Har vært veldig kvalm, og klarer bare spise tørre kjeks og drikke cola uten kullsyre. Barnet kan jo ikke utvikle seg normalt med null næring? Anonymous poster hash: e23e5...679
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #2 Skrevet 3. mars 2015 Bare slapp av. Slik var det for meg og. Spiste knekkebrød, potetmos og vann i nesten seks måneder fordi jeg var så jævlig kvalm og kastet opp minst 6 ganger on dagen. Legen som fulgte meg opp (gikk til svangerskapskontroll hos fastlegen) var ikke bekymret i det hele tatt. Som hun sa: dette går kun ut over deg selv. Barnet tar den næringen det trenger fra deg, mens det evt er du selv som blir slapp og får for lite energi. Bare sørg for å ta folat og de vitaminer/mineraler du ikke får i deg nok av i form av tilskudd. På apoteket selger de egne multivitaminer for gravide, så gå å kjøp dem. 😊👍 og prøv selvsagt å spis så mye du kan. Vet det ikke er lett (har vørt der selv), men der hjelper på samvittigheten. Anonymous poster hash: c055e...4fb
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #3 Skrevet 3. mars 2015 Bare slapp av. Slik var det for meg og. Spiste knekkebrød, potetmos og vann i nesten seks måneder fordi jeg var så jævlig kvalm og kastet opp minst 6 ganger on dagen. Legen som fulgte meg opp (gikk til svangerskapskontroll hos fastlegen) var ikke bekymret i det hele tatt. Som hun sa: dette går kun ut over deg selv. Barnet tar den næringen det trenger fra deg, mens det evt er du selv som blir slapp og får for lite energi. Bare sørg for å ta folat og de vitaminer/mineraler du ikke får i deg nok av i form av tilskudd. På apoteket selger de egne multivitaminer for gravide, så gå å kjøp dem. 😊👍 og prøv selvsagt å spis så mye du kan. Vet det ikke er lett (har vørt der selv), men der hjelper på samvittigheten. Anonymous poster hash: c055e...4fb Takk for svar, det hjelper har kjøpt tilskudd for gravide og startet med det i går. Det er en liten trøst. Godt at det er meg det går utover. Leste at babyen trenger næring for at hjernen skal utvikles, så fikknærmest panikk her Anonymous poster hash: e23e5...679
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #4 Skrevet 3. mars 2015 Jeg ville tatt tilskudd av vitaminer og mineraler.... Anonymous poster hash: ff49c...2d1
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #5 Skrevet 3. mars 2015 Veldig vanlig å ha det slik under svangerskapene. Legen sa til meg at han var mye mer bekymret for de som gikk opp 20 kg+ enn de som gikk ned i vekt eller opp lite (innenfor rimelighetens grenser, selvfølgelig). Prøv å se om du får i deg sunn mat som gir litt mer etterhvert, men lytt til kroppen. Lykke til! Vet hvor grusomt det er, både med kvalmen og bekymringene. Klem Anonymous poster hash: 72c22...4be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå