Deniha Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Seriøst.Kan noen sende meg link på fakta faen, at f.eks blå konditorfarge er livsfarlig??Jeg får bare opp forum om jeg googler, å jeg tar ikke fakta fra Kari og Stine fra Hallingdal ass....Jeg vil ha og trenger svart på hvit fakta faen at f.eks konditorfargen vi bruker i Norge (Wilton f.eks) kommer til å gi barna våre kreft om det er brukt i en muffins de spiser i bursdag!Hører titt og ofte folk som hyler og skriker om dette, men aldri fakta, så give it!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 E 133 Brilliantblå FCF Type: Fargestoff. Blått. Kunstig. Vannløselig Allergi/skadelighet: Fare for allergiske reaksjoner. Bør ikke gis til hyperaktive barn. Kun ved høye doser Bruksområde: Godteri, brus, desserter, alkoholholdige og drinkmikser. tannkrem og munnskyllevann. Coctail bær Tillatt: Norge og EU. har vært forbudt tidligere. Les mer hos matoppskrift.no: http://www.matoppskrift.no/artikkel/E-nummer-fra-100-til-199-Mest-fargestoffer#ixzz3TGgbSnLA E-133 heter det altså. Det er kreftfremkallende, men i større inntak. Noen i dråper i melisglasur utgjør svært liten fare. Andre blå e-stoffer er E 131 og E 132 Generelt bør vi bekymre oss mer for det totale inntaket av e-stoffer enn akkurat det lille inntaket av E-133. Anonymous poster hash: 6d747...629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå