Gå til innhold

Høygravid og mann på sjøen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen reiser på sjøen neste uke og kommer hjem i utgangspunktet ei lita uke før terminen.

Nå har formen min blitt så ille, med mye vonde kynnere og vondt i rygg, at jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg alene med spesielt minste på 2 år når han drar, jeg klarer ikke å levere i bhg, og har ingen som kan hjelpe meg i 4 uker.

Hva gjør man i en slik situasjon? ?

Anonymous poster hash: 4a83b...3bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen er faren til toåringen å? Når du ikke er i stand til å ta vare på barnet må jo bare mannen ta over. Er det ingen andre som kan hjelpe deg?

Anonymous poster hash: 20253...82f
Skrevet

Mannen er faren til toåringen å? Når du ikke er i stand til å ta vare på barnet må jo bare mannen ta over. Er det ingen andre som kan hjelpe deg?

Anonymous poster hash: 20253...82f

Han er far til 2 åringen ja.

Han "hjelper" meg, eller gjør veldig mye for å avlaste meg når han er hjemme, men er ikke så lett når han jobber på sjøen.

Har noen som kan hjelpe meg litt, men ikke så mye som jeg trenger og ikke over så lang tid.

Anonymous poster hash: 4a83b...3bb

Skrevet

Da må han sykemelde seg.Det er lovt.

Anonymous poster hash: 4aa88...edc

Skrevet

Da får han få attest fra legen din om at du er så dårlig at du er ute av stand til å ta deg av det barnet dere har alene. Da har han rett på å få være hjemme. 

Anonymous poster hash: c9846...078
Skrevet

du er lat, er ikke syk selvom du er gravid

Anonymous poster hash: bde63...e60
Skrevet

Du er ikke morsom lenger. Old news!

Anonymous poster hash: e431f...a56

Skrevet

Hvis du er for dårlig til å greie ansvaret selv, Hi, og ikke noen andre som kan steppe inn, da må du - som en over også sier - få en legeattest på at du ikke greier det, og da kan mannen bli hjemme for å ta barnet.

Anonymous poster hash: e431f...a56
Skrevet

du er lat, er ikke syk selvom du er gravid Anonymous poster hash: bde63...e60

så MA er lat når man har så vondt at man ikke klarer å gå? At man stort sett ligger hele dagen pga bekkensmerter? Da er man lat?

Mulig det i din verden men jeg er hvertfall ikke blåst i huet som i ditt tilfelle!

Anonymous poster hash: ba911...1a3

Skrevet

Dette var et usaklig innlegg. Har selv 3 uker igjen til termin. Var hos jordmor i dag og fikk beskjed om at jeg hadde 2 cm åpning og var veldig moden. Har nedpress og mensmurring som gjør så inni h........ vondt, samt "rivinger" i lysken som gjør at jeg nesten ikke klarer å stå/gå. Alle kropper er forskjellige å sånn er det bare.

Til deg HI: Be mannen få seg sykemelding og holde seg hjemme. Skjønner godt hvordan du har det nå! Min mann har reist bort i dag og skal også bort uka før termin. Han har to små fra før som jeg er så heldig å ha fått deres mor til å ha når han er borte(selv om det er våre samværsuker), slik at jeg skal slippe å måtte ta hånd om dem samtidig. Ikke godt å måtte ha ansvar for andre alene, når man har så vondt selv:( lykke til med resten av sv.skapet og den forestående fødselen😊

Anonymous poster hash: f3448...d8b

Skrevet

Da må jo han selvsagt bli hjemme. Du må ikke ødelegge deg selv! God bedring!!:)

Anonymous poster hash: 660cc...249

Skrevet

Dette var et usaklig innlegg. Har selv 3 uker igjen til termin. Var hos jordmor i dag og fikk beskjed om at jeg hadde 2 cm åpning og var veldig moden. Har nedpress og mensmurring som gjør så inni h........ vondt, samt "rivinger" i lysken som gjør at jeg nesten ikke klarer å stå/gå. Alle kropper er forskjellige å sånn er det bare.

Til deg HI: Be mannen få seg sykemelding og holde seg hjemme. Skjønner godt hvordan du har det nå! Min mann har reist bort i dag og skal også bort uka før termin. Han har to små fra før som jeg er så heldig å ha fått deres mor til å ha når han er borte(selv om det er våre samværsuker), slik at jeg skal slippe å måtte ta hånd om dem samtidig. Ikke godt å måtte ha ansvar for andre alene, når man har så vondt selv:( lykke til med resten av sv.skapet og den forestående fødselen

Anonymous poster hash: f3448...d8b

Han får ikke sykemelding for at konen er syk.

Man kan bare få sykemelding når man selv er syk.

Han kan bruke syk barnepasserdager. Han har 10 av de i året. 

Anonymous poster hash: f733e...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...