Gå til innhold

Er det verd å reise helt fra stavanger til hunderfossen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å reise der med ungene på 4 og 7år, men det er jo litt langt.. er det verd det? Jeg har aldri vært oppi der. Tenkte å kjøre over Hardangervidda.

Hvor mange dager bør man ha?

Anonymous poster hash: 565ff...ba2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig, hvis det er det eneste målet med turen: Nei.

Det er en grei, liten park, men ikke spesielt spennende. Litt liten og ikke så veldig mye forskjellig.

Skrevet

Jeg elsker Hunderfossen:D.

Så for min familie hadde det vært verdt det, ungene stor koser seg.

Anonymous poster hash: 6c787...359

Skrevet

Er det andre ting vi kan gjøre, dra på telttur? Er det fine turplasser? Badeplasser i naturen?

Skrevet

Nei. Jeg ble skuffa. Mye heller dyreparken i kristiansand.

Anonymous poster hash: dce6a...dcd

Skrevet

Hei! Jeg og min sønn, reiste ditt då han var 3år. Hadde ikke lappen den gang, jeg og han tok først buss i 2 timer, deretter tog i 12 timer, for å så bytte tog, turen tok ca 18-19 timer! Var en lang tur, men jeg og min søn stor koste oss, var der i 5 dager, han er 5 Idag og snakker mye om den gangen jeg og han reiste til Hunderfossen. Jeg synes det var vert det:) mye moro for små og store :D

Skrevet

Vi bor på Hamar og er der rundt 5 ganger i året fordi jenta mi på 5 elsker det. Jeg mener det er verdt det, og du har mange andre muligheter rundt i området også.

Anonymous poster hash: 8fc09...a2f

Skrevet

Helt klart verdt det. Bestill en hytte gjennom Hafjell booking og bo i minst 5 dager. Ta 2 dager i Hunderfossen, Barnas Gård, kjør Gondolen med flotte turmuligheter , besøk Lilleputthammer, vegmuseet, Maihaugen, bad i Mjøsa, om du liker basseng utendørs besøk Jorekstad Fritidsbad. Pho, liker Hunderfossen; )

Anonymous poster hash: 96a7d...614

Skrevet

Vi skal dit i sommer, men mest fordi vi skal besøke familien :)

Er jo veldig fint i området, ikke for langt til Galdhøpiggen f.eks. Hvis du er interessert i hest skal fjordhest-nm være rett i nærheten andre uka i juli tror jeg det er.

Anonymous poster hash: a85ef...16f

Skrevet

Hvis lommeboka tillater er det endel ting å gjøre rundt her.

Hunderfossen selvfølgelig, Norsk veimuseum rett ved siden av, Norges påståtte største lekeland på Øyer, Lilleputthammer, Maihaugen, Skibladner, overnatting i tretopphyttene i Ringsaker, jernbane museumet på Hamar er du heldig så legger du turen mens det er vi i verden, tereengsykling på Sjusjøen, skogbruksmuset i Elverum, Løten lys fabrikken i Løten. Det var faktisk det jeg kom på, men det skjer en del i regionen om sommeren så Google er din venn.

Anonymous poster hash: c80cb...c2c

Skrevet

Hei! Jeg og min sønn, reiste ditt då han var 3år. Hadde ikke lappen den gang, jeg og han tok først buss i 2 timer, deretter tog i 12 timer, for å så bytte tog, turen tok ca 18-19 timer! Var en lang tur, men jeg og min søn stor koste oss, var der i 5 dager, han er 5 Idag og snakker mye om den gangen jeg og han reiste til Hunderfossen. Jeg synes det var vert det:) mye moro for små og store :D

Åå så koselig,  reisen bort er jo også en del av turen.

Skrevet

Er det andre ting vi kan gjøre, dra på telttur? Er det fine turplasser? Badeplasser i naturen?

Om dere reiser over Hardangervidda så er det mange muligheter der. Ellers er ikke Rondane med perfekt lettere barneterreng ikke langt unna. Uendelige muligheter for fjell, natur og telt. 

Anonymous poster hash: 542cc...0a3

Skrevet

Nei. Jeg ble skuffa. Mye heller dyreparken i kristiansand.Anonymous poster hash: dce6a...dcd

Jeg er helt uenig med deg:) Jeg syntes dyreparken var overfylt, overpriset, travel og kjedelig. Og alt for stor.

Min familie elsker Hunderfossen, vi har vært der tre ganger og vi er der til vi kastes ut på slutten av dagen. Den er liten nok til at ungene på 5 og 7 år får frihet til å bevege seg rundt på egenhånd. De synes det er artige ting å finne på. Det er områder satt av til grilling - så vi har alltid med egen mat. Vi bor også på vestlandet (dog mye lengre nord) og skal dit i år også. Kjenner at jeg gleder meg allerede :D

Anonymous poster hash: 4f962...dad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...