Gå til innhold

Bekymret for 1 åringen min, han er så mye sint :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han trasser forferdelig, og er misfornøyd mesteparten av dagen med mindre det skjer noe nytt og spennende HELE tiden. Leker er totalt uinteressant.

Blir forferdelig sint av den minste ting.

Virker ikke til å være spesielt tilknyttet til meg. Finnes ikke glad i nærhet og kos.

I det siste har jeg begynt å bekymre meg for om dette er noe mer enn normalen.

Barn i 1,5 års alderen skal vel være mye blide og fornøyde også?

Mannen min har AD/HD så jeg er redd han har arvet det, og at dette bare er begynnelsen 😔

Anonymous poster hash: 6364c...17d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.nrk.no/telemark/_-toaringene-er-mest-hissig-1.12218411

Barn er forskjellige, men mange barn oppdager sin egen vilje i den alderen, og det kan være litt heftig ;) det er ikke alltid så farlig, og det går seg gjerne til. Men det er jo bra å være obs på de problemstillingene du nevner også.

Anonymous poster hash: 44616...2f4

Skrevet

http://www.nrk.no/telemark/_-toaringene-er-mest-hissig-1.12218411

Barn er forskjellige, men mange barn oppdager sin egen vilje i den alderen, og det kan være litt heftig ;) det er ikke alltid så farlig, og det går seg gjerne til. Men det er jo bra å være obs på de problemstillingene du nevner også.

Anonymous poster hash: 44616...2f4

Joda, men dette har allerede pågått lenge. Har i tillegg store søvnproblemer. Så det kan jo være irritasjon pga lite søvn også.. Håper det 😊

Anonymous poster hash: 6364c...17d

Skrevet

Gutten vår var ikke mye blid i perioden 8-24 mndr. Han var mye frustrert, det virker som om han alltid prøvde å få til noe som var litt lenger frem i utviklingen hans. Når han lærte å krabbe var han frustrert fordi han ikke kunne gå. Når han kunne gå, var det egebtlig løpe han ville, osv... Også hadde han voldsom sterk vilje, slik at det meste vi måtte gjøre av stell ble en kamp. Kombinert med vonde tannfrembrudd ble det hele rimelig kaotisk og lite koselig. Spedbarnstiden var mye lettere!

Det ble bedre først når han fikk kontroll over språket, men da var han blitt 2,5 år (litt sent ute med språket). Viljen var fremdeles sterkt, men frustrasjonsnivået ble noe lavere.

Han er 6 år nå, helt normal (svak mulighet for ADD, venter litt til før utredning i tilfelle det bare går på modenhet) men fremdeles med veldig sterk vilje. Og snill som bare det 90% av tiden.

Anonymous poster hash: cbc2f...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...