Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele erfaringer fra å føde på ABCklinikken på Ullevål? ☺

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er helt fantastiske der. Fikk ikke gjennomført fødsel der. Ble overført til Sykehuset pga komplikasjoner men overført tilbake dit etterpå. Kunne ikke blitt bedre tatt vare på. Jeg fortet meg over etter fødselen. Helt annen atmosfære der enn på føden.

Skrevet (endret)

Fødte tredjemann der i 2014. Fantastisk opplevelse og fødsel. Kom inn etter spontan vannagang og med rier midt på natten. I og med at det var seks andre fødende der den natten måtte vi vente kanskje 15 min på rom, men det var ikke noe problem. Gikk rett i badekaret da rommet var ferdig. En rolig og avbalansert jordmor fulgte med oss, men gikk litt til og fra i og med at det var travelt den natten. Da jeg viste tegn på at det nærmet seg satt hun seg ned og var 100 prosent til stede. Fødte i vannet og etter litt tid til å bli kjent der gikk jeg +baby og pappan og la oss i en diger dobbeltseng rett ved badekaret. Der sov vi til morgenen. Det var så rolig og fint alt sammen, godt slippe å ha mer enn en jordmor å forholde seg til, ingen barnepleiere eller noe andre som kom og gikk. Det måtte inn en andre person etterhvert hos meg fordi jeg hadde fått en innvendig rift og de måtte sy et sting. Men det var ikke noe stress. Om morgenen kom det en jordmor for å måle og veie baby pluss for å ta meg med på badet. Ellers så fikk vi ha rommet så lenge vi orket, mot kvelden fikk vi bytte til vanlig hotellrom.. Der ble jeg og baby noen dager, mens pappa og de andre barna kom og gikk som de ville. I og med at jeg fødte tredjemann og ikke hadde noen komplikasjoner eller noe jeg lurte på så var jeg ganske alene i den barselperioden på sykehuset, men for meg at det bare godt.. Liker ikke når ansatte renner ned dørene i tide og utide.. Jeg synes det var helt fantastisk på ABC, nesten så jeg har lyst på en fjerdemann for å få oppleve en vannfødsel engang til ;)

Endret av pifi med tre nurk
Skrevet

Takk for svar! ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...