Gå til innhold

Vektestimering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man få vektestimering av barnet i magen? Jeg har hele tiden ligget over det skraverte feltet på sf-kurven. Er nå i uke 38, og begynner å bli bekymret. Forrige (nr fire) var nesten 3900g, og det kjentes. Er det legen som henviser, eller ringer man selv? Legen sier jeg bør være forberedt på en kjempebaby denne gangen. Barnet fyller godt opp i magen.

Anonymous poster hash: fa9d9...5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sf-sier noe om plassering av livmor og svært lite om str på barnet. Forrige barn var jo gjennomsnittlig, standardavviket tatt i betraktning. Det er vondt å føde barn, ikke lag masse ideer som ikke stemmer om at du har et ventende problem, det er jo ingenting du sier som tyder på det. Hvorfor ikke heller lese litt om normale fødsler, fremfor å være redd pga uvitenhet?

Anonymous poster hash: 67955...22d

Skrevet

Sf-sier noe om plassering av livmor og svært lite om str på barnet. Forrige barn var jo gjennomsnittlig, standardavviket tatt i betraktning. Det er vondt å føde barn, ikke lag masse ideer som ikke stemmer om at du har et ventende problem, det er jo ingenting du sier som tyder på det. Hvorfor ikke heller lese litt om normale fødsler, fremfor å være redd pga uvitenhet?

Anonymous poster hash: 67955...22d

Siden det er nr fem vet jeg godt hvor vondt det er å føde. Har født to stjernekikkere og en sværing (for meg). De fleste bekymrer seg for noe under svangerskapet, det er helt naturlig. For meg kommer altså bekymringene fordi jeg hadde en traumatisk fødsel sist og legen ymter frempå om barn i femkilosklassen. Ingen mangel på erfaring her, altså. Og jeg håper da ikke legen er helt uvitende. Han er i alle fall svært erfaren. Ellers takk for svar. HI

Skrevet

3900 er da ikke en stor baby! Stort er over 4.5 kilo. Jeg var forresten på vekstestimering med siste. Målt til 3.5 kilo. Ut kom en unge på 5 kilo 4 dager senere... og det var den letteste fødselen jeg har hatt!

Skrevet

3900 er da ikke en stor baby! Stort er over 4.5 kilo. Jeg var forresten på vekstestimering med siste. Målt til 3.5 kilo. Ut kom en unge på 5 kilo 4 dager senere... og det var den letteste fødselen jeg har hatt!

Nei, det er egentlig ikke så stort, men for meg var det i største laget. Vi er alle ulike i anatomien, og bekkenet mitt var i trangeste laget for denne klumpen ;) Det endte heldigvis godt, men var dramatisk mens det stod på.

Men er det noen som vet angående henvisning? Kan jeg be legen om det ved neste kontroll (hvis ikke fødselen alt er over), eller ringer man selv? Jeg har jo kurven fra legen, og den ligger jevnt og trutt godt over det skraverte feltet.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg gikk til privat lege som estimerte 5 kilo til termin. Ble henvist til sykehuset som skulle vurdere å sette i gang til termin. Fikk da beskjed om at ungen var ca 3.7 når jeg var der 2 uker før termin. Han kom uka etter og var 4.8 (altså en uke før termin ) så legen min hadde rett! Opplevd før at det ikke stemmer på sykehuset her hvertfall. Finn en privat gynekolog som har peil!

Skrevet

Jeg gikk til privat lege som estimerte 5 kilo til termin. Ble henvist til sykehuset som skulle vurdere å sette i gang til termin. Fikk da beskjed om at ungen var ca 3.7 når jeg var der 2 uker før termin. Han kom uka etter og var 4.8 (altså en uke før termin ) så legen min hadde rett! Opplevd før at det ikke stemmer på sykehuset her hvertfall. Finn en privat gynekolog som har peil!

Takk! Kanskje jeg like godt bestiller time på aleris. Dumt å bekymre seg. Enten er det unødvendig, ellers kan man forberede seg :) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...