Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Han har tatt seg av huslånet og alt som hører til, men jeg er både medeier og medlånetaker. Jeg har flyttet ut og vi skal i kveld ha møte om det økonomiske. Jeg ønsker at han beholder huset for barnas stabilitet, men han har ikke økonomi til lånet alene med tanke på at det sikkert er sånn at det blir satt ny takst, og huset har økt betraktelig i verdi. Det jeg da lurer på om er da om jeg bare kan slettes fra både lån og hus uten at det medfører noen store økonomiske endringer? Ja, vet jeg blir den store taperen her, men akkurat det får så bare være. Regner med noen kan opplyse meg her? Anonymous poster hash: 659cb...4d0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Ja, du kan overføre huset til han og tinglyse det uten å ta betalt for din del av verdien. Spørsmålet er om banken aksepterer at han sitter med lånet alene, det kommer jo an på hva han tjener og hvor høyt det er. Anonymous poster hash: b7a84...69c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Ja, du kan overføre huset til han og tinglyse det uten å ta betalt for din del av verdien. Spørsmålet er om banken aksepterer at han sitter med lånet alene, det kommer jo an på hva han tjener og hvor høyt det er. Anonymous poster hash: b7a84...69c Takk for svar. Nå bør jeg glad. Sannsynligvis klarer han dette lånet alene. Hadde vi gjort det på den vanlige måten med verdivurdering og utkjøp, ville lånet blitt for høyt for han. Da skal jeg prøve om vi kan få i havn en privat avtale om dette. Anonymous poster hash: 659cb...4d0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 Meg og samboeren? Virkelig? JEG og samboeren... Anonymous poster hash: ef7f3...245
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #5 Skrevet 2. mars 2015 Meg og samboeren? Virkelig? JEG og samboeren... Anonymous poster hash: ef7f3...245 Samboeren og jeg, i så fall. Anonymous poster hash: 4dea0...dc0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 😂 Beklager! Samboeren og jeg. Jeg er egentlig god på rettskriving, men noen ganger tar talemåten over. 😂 Anonymous poster hash: 659cb...4d0
Sint naken biltyv Skrevet 2. mars 2015 #7 Skrevet 2. mars 2015 Så isteden for å få din del av pengene så du kan kjøpe deg et sted til barna og deg så kaster du de pengene ut av vinduet. Hva hvis han selger senere? Da har ikke barna hjemmet og du ikke pengene fra salg. Kan ikke du beholde det? Får du kjøpt noe uten pengene fra huset til egenkapital? Noen damer(som du hvis du ikke skjønner det) er så dumme at det er helt fjernt
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #8 Skrevet 2. mars 2015 Så isteden for å få din del av pengene så du kan kjøpe deg et sted til barna og deg så kaster du de pengene ut av vinduet. Hva hvis han selger senere? Da har ikke barna hjemmet og du ikke pengene fra salg. Kan ikke du beholde det? Får du kjøpt noe uten pengene fra huset til egenkapital? Noen damer(som du hvis du ikke skjønner det) er så dumme at det er helt fjernt Ja, tenk her er det en dame som tenker på barna sine og ikke ønsker å ruinere mannen! Fy, så dum hun må være! Du når stadig nye høyder i din stupiditet, det er nesten morsomt. Anonymous poster hash: 1cc3b...2bc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #9 Skrevet 2. mars 2015 Så isteden for å få din del av pengene så du kan kjøpe deg et sted til barna og deg så kaster du de pengene ut av vinduet. Hva hvis han selger senere? Da har ikke barna hjemmet og du ikke pengene fra salg. Kan ikke du beholde det? Får du kjøpt noe uten pengene fra huset til egenkapital? Noen damer(som du hvis du ikke skjønner det) er så dumme at det er helt fjernt Ser den. Må si at jeg er veldig i tvil. Syns det er litt vanskelig å tenke på at jeg som ikke har betalt inn ei krone på hverken lån eller forsikring, skal ha rett på halvparten. Ja, jeg har jo betalt andre ting, men han tjener mye mer enn meg, og syns han har rett på mer. Hva tenker du om det da, du sinte nakne biltyv? Anonymous poster hash: 659cb...4d0
Sint naken biltyv Skrevet 2. mars 2015 #10 Skrevet 2. mars 2015 Så isteden for å få din del av pengene så du kan kjøpe deg et sted til barna og deg så kaster du de pengene ut av vinduet. Hva hvis han selger senere? Da har ikke barna hjemmet og du ikke pengene fra salg. Kan ikke du beholde det? Får du kjøpt noe uten pengene fra huset til egenkapital? Noen damer(som du hvis du ikke skjønner det) er så dumme at det er helt fjerntJa, tenk her er det en dame som tenker på barna sine og ikke ønsker å ruinere mannen! Fy, så dum hun må være! Du når stadig nye høyder i din stupiditet, det er nesten morsomt. Anonymous poster hash: 1cc3b...2bc Ja det er sinnsykt å ikke ville sikre framtiden til barna sine og seg!!
Sint naken biltyv Skrevet 2. mars 2015 #11 Skrevet 2. mars 2015 Så isteden for å få din del av pengene så du kan kjøpe deg et sted til barna og deg så kaster du de pengene ut av vinduet. Hva hvis han selger senere? Da har ikke barna hjemmet og du ikke pengene fra salg. Kan ikke du beholde det? Får du kjøpt noe uten pengene fra huset til egenkapital? Noen damer(som du hvis du ikke skjønner det) er så dumme at det er helt fjerntSer den. Må si at jeg er veldig i tvil. Syns det er litt vanskelig å tenke på at jeg som ikke har betalt inn ei krone på hverken lån eller forsikring, skal ha rett på halvparten. Ja, jeg har jo betalt andre ting, men han tjener mye mer enn meg, og syns han har rett på mer. Hva tenker du om det da, du sinte nakne biltyv? Anonymous poster hash: 659cb...4d0 Har du betalt inn til felleskapet skal du selvføleglig ha penger for salg av hus. Du har like mye rett på de pengene som han. Hvorfor tar ikke du over huset? Hvor skal du få egenkapital fra om du ikke får din del av pengene fra huset? Skal du bare leie? Pengene fra huset burde du bruke til å kjøpe et sted slik at du kan ha et stabilt hjem til barna dine
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #12 Skrevet 2. mars 2015 Er du redd han? Anonymous poster hash: db43e...96f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #13 Skrevet 2. mars 2015 Jeg ønsker at han skal fortsette å ha et stabilt hjem til barna, og jeg vil også etablere et stabilt og trygt hjem til barna hos meg også. Jeg vil starte på nytt sammen med barna. Det er det det handler om. Vil naturligvis sikre meg selv også, ved å tilby han en form for avtale ved at han overtar hus, og jeg en annen gode. Det må diskuteres. Leser og setter pris på alle innspill, både positive og negative. Og nei, er ikke redd ham, vil bare at minst mulig skal forandres i barnas hverdag når dette i seg selv er en stor omveltning for dem. Anonymous poster hash: 659cb...4d0
mamma_til_gutt Skrevet 2. mars 2015 #14 Skrevet 2. mars 2015 Ja, det går fint. Men tenk over hva du gjør. Den dårlige samvittigheten går over med tiden..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #15 Skrevet 2. mars 2015 Med mindre barna skal bo fast hos ham er det en rimelig fjern løsning du ser for deg. Det er ikke snakk om å ruinere noen økonomisk, men at begge skal kunne få f.eks egenkapital til å skaffe seg et anstendig sted å bo. Det kommer ungene til gode at begge foreldrene får noe ut av dette, ikke bare den ene. Anonymous poster hash: f3b0c...176
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #16 Skrevet 2. mars 2015 Ser den. Men må du leie fordi du gir fra deg alt er ikke dette en god løsning. Jeg er nesten i samme situasjon, men med en gal eks derfor jeg spurte om du var redd. Han beholder huset jeg leier, men om han hadde vært en annen type hadde vi gjort det rettferdig. Forsatt da kjøpt i området så barna beholdt skolen og venner. Anonymous poster hash: db43e...96f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #17 Skrevet 2. mars 2015 Hva med at det står i avtalen at han ved salg må betale deg tilbake det du "eier" i huset i dag`? På den måten vil du ikke bli med på husets verdiøkning, så han tjener jo mer til jo lenger han evt venter med å selge. Da kan han ikke spekulere i å selge tidlig, eller han blir ikke bundet opp mot et hus for alltid. Og kanskje en avtale om at du har førsterett til å kjøpe det tilbake om han senere skal selge, men da trekker fra det du fraskriver deg i huset når fra en ny fremtidig takst? Bare sånn for å virkelig gjøre alt for at ikke du skal tape for mye, og at du skal ha mulighet til å beholde huset for barna i fremtiden... Anonymous poster hash: 04254...f13
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #18 Skrevet 2. mars 2015 Bare en tanke, jeg er ikke for en slik løsning, men kan dere tinglyse en avtale med at du skal ha en viss sum om han selger en dag? Type % av dagens verdi og eierandel? Risikabelt det også om det kommer ny dame i hus, ditt ofåg datt. Jeg forstår at du tenker på en trygg base for barna og ikke alt for store omveltninger, men er det det beste på sikt? Når du tenker deg godt om, en gang til... Er det det? Anonymous poster hash: b86e0...1db
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #19 Skrevet 2. mars 2015 Takk igjen for gode reflekterte svar. Jeg er faktisk veldig i villrede her. Smart med avtale om at en del går til meg ved et evt. salg. Tror jeg vil snakke med en økonomisk rådgiver om dette. Kan man få time til dette på NAV? Anonymous poster hash: 659cb...4d0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #20 Skrevet 2. mars 2015 * samboeren min og jeg ;-) Anonymous poster hash: a6e2a...b9e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #21 Skrevet 3. mars 2015 * samboeren min og jeg ;-) Anonymous poster hash: a6e2a...b9e Jeg har blitt informert og tatt det til etterretning. 😂😂 Anonymous poster hash: 659cb...4d0
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #22 Skrevet 3. mars 2015 Hvordan har du tenkt å få kjøpt noe til deg og barna uten egenkapital? Skal du leie vil jo det si at dere kan måtte flytte senere også. Viss barna skal bo mest hos far er dette en god løsning. Barna får da et stabilt hjem i en skolekrets og du må leie i nærheten av dette. Viss barna skal bo mest hos deg eller 50-50 er dette idiotisk. Ved å ikke skaffe deg selv egenkapital fratar du deg selv mulighet til å eie. Når du leier kaster du penger ut av vinduet istedenfor å betale ned på et huslån som sikrer at du har plass å bo når du blir gammel! Du vil jo igjen ha egenkapital viss du selger videre. Kan hende mannen bor i huset et år før han selger og kjøper noe annet for å starte på nytt. Kan hende det plutselig flytter inn en ny dame om kort tid. Flott at du da hjelper de økonomisk mens du sitter tomhendt tilbake. Løsningen din er ikke bra for barna. Hvorfor er det då viktig at de skal bo i huset? For barna blir det en stor omveltning i livene uansett,dere flytter jo fra hverandre. Kanskje det er like bra at begge får egenkapital til å kjøpe noe nytt? Jeg synes du er naiv istedenfor å sikre din og barna dine sin fremtid. Hva dersom noe skjer med mannen din? Da vil barna arve huset, men du kan jo ikke disponere det uten å kjøpe it barna dine. Anonymous poster hash: 92888...6c6
Mandala Skrevet 3. mars 2015 #23 Skrevet 3. mars 2015 Jeg er veldig for å hjelpe hverandre og stille opp for hverandre ved brudd også. Gjøre det beste for barna og samarbeide. Både jeg og eksen har gjort vårt for at barna skal ha det tryggest og best mulig. Både økonomisk og på andre måter. Likevel... Akkurat dette er jeg litt skeptisk til, men det avhenger likevel av hvem som skal ha barna boende hos seg mest. Er det pappaen, så forstår jeg faktisk tankegangen din. Men hvis det er deg, så må du absolutt ikke gjøre dette. Hvis barna skal bo fast hos deg så er det strengt tatt heller han som bør sikre at du og barna bor stabilt og godt.
Kyllingbein Skrevet 3. mars 2015 #24 Skrevet 3. mars 2015 Hør med NAV . Og hver så snill. Fint du tenker på barna, men tenk på deg selv også. La han sitte igjen men med avtale (gjennom advokater) at du skal ha din del ved salg eller hvis han får ny samboer som kan bidra. Tenk om det går 14 dager også selger han for å flytte til byen ved siden av med den nye kjæresten? Eller gifter seg på nytt og sikrer ny familie mer enn deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå