Gå til innhold

iPad eller annet nettbrett til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en iPad, men vurderer å kjøpe en til slik at vi slipper krangling mellom ungene. iPad koster jo en del, så kanskje det finnes rimeligere som er brukbare? Må kunne spille spill tilpasset barn (fra 3/4 år) og ha mulighet til å spille musikk (spotify f eks).

Anonymous poster hash: 950b1...5ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemstilling her. Vi går for IPad, ingen andre kommer opp mot den og har ikke samme utvalget i apper og spill. Dessuten vokser de raskt fra f.eks. En kurio, som forøvrig ingen anbefaler.

Anonymous poster hash: a13c9...f9b

Skrevet

Jeg synes ipad'en er verdt de ekstra pengene, brukervennligheten er viktig for barn og ipad'en er veldig enkel i bruk.

Du trenger jo ikke kjøpe nyeste modellen om det er til et barn på 3-4 år da, du kan også kjøpe brukt.

Anonymous poster hash: dba15...44c
Skrevet

Jeg kjøpte lexibook til 300 kr å er fornøyd med den til småen.

Anonymous poster hash: 3978f...e9b

Skrevet

Ja den er jo veldig brukervennlig. Han har fått prøvd den vi har og finner enkelt frem. Faren synes imidlertid at det kanskje er litt råflott at en 3åring skal ha iPad. Men tror vi går for det uansett, hvis både utvalget og brukervennligheten er dårligere på andre brett. 

HI

Anonymous poster hash: 950b1...5ea
Skrevet

Råflott er det jo, men det går å kjøpe en pent brukt.

Anonymous poster hash: a13c9...f9b

Skrevet

Hvis dere lager ny Apple-id til den nye ipaden så kan dere ringe via FaceTime med de. Veldig greit hvis ene barnet er hos besteforeldrene med en iPad feks. Eller når barna blir litt større så kan de ringe venner/slekt/dere som har iPad/iPhone. :-)

Anonymous poster hash: 4cbad...06b

Skrevet

Våre bruker galaxy tab. Funker veldig bra! De blir jo ikke så mye brukt uansett, så det er mer en nok her i huset i alle fall. Vi har snart hatt de i 1 år nå, ingen tregheter eller annen trøbbel. Guttene her er 6 og 3,5år

Anonymous poster hash: 8e6f4...7ca

Skrevet

Nå er jeg kanskje stygg, men hva i alle dager skal en 3 åring med nettbrett/pad???? Her fikk 8 åringen til jul. Hvilken verden lever vi i?

Anonymous poster hash: 8b6ba...42b

Skrevet

Snakk om å gjøre de avhengig av ting de ikke vet hva er en gang. Da er det jo foreldrene som presenterer det for de. Hvorfor? Hva et det godt for?

Skrevet

Snakk om å gjøre de avhengig av ting de ikke vet hva er en gang. Da er det jo foreldrene som presenterer det for de. Hvorfor? Hva et det godt for?

Nå fikk ikke mine ipad'er før til jul som var nå, 6 og 8 år gamle, men jeg vil jo tro at grunnen og bruken er omtrent den samme også til en 3-4 åring.

Mine har både Viaplay og Spotify på sine, altså kan de laste ned og se filmer og høre musikk offline. Fantastisk på lengre bilturer, fly, buss osv (de har hver sine høretelefoner).

De spiller på dem, masse fine spill, for ikke å snakke om alle de lærerike spillene. Engelsk, alfabetet, søplesortering, regning, er ikke den ting de ikke kan lære gjennom disse spillene.

Anonymous poster hash: dba15...44c

Skrevet

Kjøp Samsung Galaxy Tab i stedet!

Anonymous poster hash: cd1c0...9d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...