Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Har to stebarn, 11 og 8 år. De er for all del søte barn, men de har en (synes jeg) litt ekkel uvane med å stappe hender/fingre inn i munnen. Litt sånn som små babyer gjør, de sutter rett og slett på hendene/fingrene. Noen ganger stapper de hele hånden inn i munnen og sutter på den. Jeg synes helt ærlig den suttingen er disgusting, særlig når de er såpass store (og ikke har spesielt god hygiene ellers heller). Mine egne barn får ikke lov til dette, korrigerte det fra de var ganske små og har vært konsekvent, slik at uvanen har blitt borte. Men stebarna får ingen korrigering på dette, verken fra far eller mor. Jeg føler meg ukomfortabel med å skulle stå alene om å korrigere det, så jeg orker ikke mer (prøvde i begynnelsen, men fikk sure blikk fra far). Men er det virkelig greit at så store barn sutter på hendene? Anonymous poster hash: c70c7...775
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Det er ofte er tegn på utrygghet. Er alt som det skal i familien? Anonymous poster hash: 6e044...84d
Giss Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Det er ikke du som skal korrigere dette. Du kan ta en snakk om det uhygieniske ved det med dem, og så ellers la saken ligge. Du bør ta en snakk med faren deres om det om det virkelig sjenerer deg. Hvis han og moren velger å gripe inn blir det noe annet. Da kan du støtte ham i arbeidet. Alene og uten aksept for det fra ham hverken kan eller skal du gjøre noe med det.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 Dypp fingrene i eddik. Forklar konsekvensene, som mer behov for tannregulering. Det gjorde susen her i huset. Anonymous poster hash: ee658...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå