Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Noen som har erfaring med å bruke ull/tøy bleier til babyen. Lekker de feks og hva brukes de risbladene til? Har vært inne på nøstebarn å kikket.... Anonymous poster hash: f5315...ff9
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Noen som har erfaring med å bruke ull/tøy bleier til babyen. Lekker de feks og hva brukes de risbladene til? Har vært inne på nøstebarn å kikket.... Anonymous poster hash: f5315...ff9 Risbladene legges vel i bleia for å kunne løfte ut avføringen og slippe tilgrising av bleiene? Ut over det aner jeg ikke - ville aldri selv gått rundt i våte ullbukser, så det utsetter jeg heller ikke barnet for. Anonymous poster hash: cf755...a0d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Noen med ERFARING? Det var det jeg lurte på, ikke om man ikke vil la ungen gå i våte bleier.... Anonymous poster hash: f5315...ff9
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 Hvorfor skal du bruke ullbleier? Høres både ubehagelig ut for barnet og veldig mye arbeid for de som skal bytte og vaske di. Anonymous poster hash: 3c9f3...341
gale damen Skrevet 2. mars 2015 #5 Skrevet 2. mars 2015 Vi brukte tøybleier. Rispapiret brukte vi for å fange opp avføring og kaste det i do. Vi hadde flanellsbleier (brettebleier) og ullbukser utenpå. Ubehandlet ull i bleiebuksene sørger for å minimere lekkasje ettersom det er vannavstøtende.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 Hvorfor skal du bruke ullbleier? Høres både ubehagelig ut for barnet og veldig mye arbeid for de som skal bytte og vaske di. Anonymous poster hash: 3c9f3...341 Vet ikke om jeg skal det, men tror det kan være like greit som engangs... heldigvis mitt valg og ingen andre sitt, men har lyst å høre erfaringer fordi jeg vet mange mener det er et godt alternativ😊 Anonymous poster hash: f5315...ff9
maryM Skrevet 2. mars 2015 #7 Skrevet 2. mars 2015 Brukte tøybleier til begge -veldig kjekt Rispapir kastet vi i bleiesøpla (potensielt for trange avløpsrør). Brukte formsydde alt-i-ett bleier som var tilnærmet lik engangs med unntak at vi kastet dem i vaskeposen i stedet for søpla. Veldig greit å slippe å dra med seg masse bleier fra butikken og å slippe store mengder bleiesøppel. Barna blir ikke "gående rundt i våte ullbukser"
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #8 Skrevet 2. mars 2015 Vi brukte tøybleier med nr 1 og kommer til å gjøre det om vi får flere barn. Det var egentlig ikke noe særlig mer arbeid enn vanlige bleier, vasken er det jo vaskemaskinen og tørketrommel som tar seg av. Hadde mange nok bleier til å klare meg med vask hver tredje dag. Begynte med brettebleier og overtrekksbleie over, deretter brukte jeg lommebleier og alt-i-ett bleier. Disse er like enkle å bruke som engangs. Jeg brukte ikke ullbukser fordi det ser mer klumpete ut og virker mer krevende å vedlikeholde, men mange sier det er fantastisk å bruke. Vi brukte engangs på reise og når barnehagen gikk tur. Er faktisk på jakt etter tøybleier for større barn for min 6 år gammel sengevæter, hvis noen vet om skikkelige bleier (ikke avvenningstruser), helst pull-up typen, som går til 25 kg er jeg interessert å vite hvor man kan kjøpe de. Anonymous poster hash: 76eff...511
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå