Gå til innhold

D vitamin på 19?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte til legen for å få prøvesvarene fra blodprøver jeg tok for noen uker siden.

Fikk beskjed om at de lå på 19, spurte om jeg skulle ta noe tilskudd hvorpå helsesekretæren svarte at jeg burde begynne å ta tran!?

Har lest her inne noen ganger at man skal ligge over 50. Kan man bli bedre om man bare tar tran? Spurte om dette kunne være grunnen til at jeg er så ekstremt sliten, men det trodde ho ikke.. Fikk ikke beskjed om kontrollprøver eller noe..Hmm.. Hjelp?

Anonymous poster hash: a5b3b...1ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør bestille en time hos legen. 19 er alt for lavt og jeg ville slett ikke hørt på denne helsesekretæren om at det er nok med å ta tran.

Skrevet

Ringte opp igjen for å få time, men det var legen som hadde gitt henne denne beskjeden!? Litt overrasket, for han er en meget dyktig lege ellers altså :)

Takk for svar.. Hi

Anonymous poster hash: a5b3b...1ba

Skrevet

Hadde byttet lege etter en slik uttalelse. Han er helt på bærtur når det gjelder vurderingen av d-vitaminet ditt.

Tran vil ikke hjelpe på en slik alvorlig mangel. Eller det vil muligens stoppe videre nedgang, men noe særlig oppgang vil du ikke oppleve,

Med en slik mangel trenger du et tilskudd som monner. Jeg ville kjøpt et tilkskudd fra Bigvits i England. De forhandler Healthy Origins som er et godt produkt veldig mange nordmenn bruker.

Send meg gjerne en PM så skal jeg linke deg videre. :-)

Skrevet

Det er ekstremt lavt! Jeg var litt lavere (17?) for noen år siden, og fikk resept på sterke D-vitaminer (husker ikke hvor sterke, men de var på resept) og beskjed om å komme tilbake etter en måned for å måle på nytt. Jeg tok daglig den første mnd, og gikk over til ukentlig etter at verdiene steg den første mnd. 

Jeg var ekstremt sliten, mye muskelsmerter, vondt i ryggen og generelt nede. 

Anonymous poster hash: c3ff4...b78
Skrevet

Jeg hadde litt lave nivåer (44) rett etter sommeren, der jeg også hadde tatt tran. Virket ikke på meg altså. Jeg tok vitaminpiller fra apoteket med 20 yg og kom meg på 115 etter et par måneder. 

Anonymous poster hash: dc8f2...e07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...