Gå til innhold

Skravle, skravle, skravle...Oioioi!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg har generelt en veldig enkel unge. Det er aldri hyl og grin, sover stort sett til minst syv, hele natta. Blid og fornøyd egentlig hele tiden. Han er fire og et halvt år nå, og jeg er ei meget stolt mor.

Han forstår så mye og er grisegod på å bygge Lego, sette opp bilbaner selv, tall og bokstaver, han er omsorgsfull og en megasjarmør..

MEN, han skrævler HELE tiden! Fra syv i dag til nå har det gått i ett. Det lengste han har vært stille er 12 sekunder (jeg tok tiden :P) Han er også meget utålmodig, vil ha svar på alt, NÅ!

Jeg har forklart ham tusen ganger at man må kunne være litt stille innimellom, at jeg gjør andre ting og ikke kan svare med en gang da osv..men han fortsetter bare å si samme tingen til jeg svarer eller sier "mamma, mamma, maaaamma, mamma!"

Jeg er alene med ham, prøver så godt jeg kan, men ser jo selv at her har jeg litt å jobbe med..noen gode råd eller tips?

Hilsen desperat og svett i øra :P

Anonymous poster hash: 090d4...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en sånn gutt, han er 4,5 år og prater på ut- og innpust. Jeg har også prøvd å forklare at man må være stille av og til og at vi blir svett i øra av den konstante plapringa, men det går max ett minutt så glemmer han seg bort. Fælt å si det, men skal vi få litt fred må vi sette ham foran Ipad eller lignende. Da er han bortevekk og stum som en østers :D

Anonymous poster hash: 312ea...d80
Skrevet

Er som å høre om min 4 åring... skravla går på inn og ut pust ;) Til og med venner og besteforeldre har kommentert at hun skravler i ett sett. Selv om jeg sier i fra om at hun må vente litt fordi jeg er opptatt så fortsetter hun til jeg svarer.

Hun kan spørre om mange ting samtidig og forventer svar på alt med en gang!  Type ;" Mamma kan jeg få kinderegg, mamma hvorfor er månen rund, mamma kan jeg få besøk, mamma ikke sant det ikke er lov å slå?" Dette er på noen få sekunder. Hun fær dytta en million spørsmål på veldig kort tid. ;)

Jeg var visst sånn jeg og sier mamma.... Bestefar pleide å si til meg at "kverna den går og går" he he :)

Tror ikke det er uvanlig at barn er skravlete i den alderen og spør mye ;) Men noen er jo bare sånn av natur... Jeg er kjent for å være en skravlebøtte i voksen alder, he he. Også prater jeg i følge andre veldig fort.

Tror det roer seg etterhvert også er det bare å minne barnet på å puste en gang i blant og at man må vente på tur ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Har også en på 4,5 og det der hørtes meget kjent ut...blir helt sår i ørene :fnise:

Skrevet

Nesten litt godt å se at det er flere! ;) Føler liksom at jeg ikke får det til når han aldri lærer..

iPad og tv fungerer ikke her, da har han bare 1000 nye spm å stille :P

Hi

Anonymous poster hash: 090d4...6af

Skrevet

Sånn er vår på 4,5 også. Får ikke spist, for han skravler under hele måltidet. Vi må stadig minne ham på å bruke munnen til å spise litt, ikke bare snakke. Vår har to storesøsken som aldri får snakket, så vi må være litt strenge med ham. Her om dagen tok vi en times togtur. Han skravler på innpust og utpust. Plutselig stoppet han opp litt og spurte meg hvorfor alle andre på toget var stille? Kanskje de vil ha det litt rolig, mamma? Skal vi leke stilleleken? (Tre sekunder ro mens han holder pusten) Du vant, mamma! Blablabla...

Anonymous poster hash: 6f9c8...6a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...