Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Stresset og ryggen bilen i en lyktestolpe. Så sint på meg selv nå. Var ikke en ripe på bilen fra før fordi vi har vært så forsiktige. Samboer kommer til å klikke! Ble flere riper. Hvor mye koster det å reparere en slik skade? Max dårlig start på dagen. Sier ikke noe før vi er hjemme igjen. Anonymous poster hash: 78af0...054
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Det kommer helt an på hvor mye av bilen som må lakkeres. Er det hele bilen, blir det fort himla dyrt. Ville hørt litt rundt om noen kan fikse hjemme. Om fargen er lett å få tak i. Anonymous poster hash: e6ffe...c80
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Om bilen er relativt ny behøver dere nok kun å lakkere der det ble riper ettersom lakken da ikke har falmet så mye. Verkstedene finner alltid fargen som hører til og de får gjort det slik at du kun behøver å lakkere der det ble riper. Forøvrig er småriper noe man nesten må regne med i løpet av tiden man kjører bil. Blir det veldig dyrt går det også an å ta det på forsikringa om dere ikke har en voldsom egenandel, men dere mister da bonus. Anonymous poster hash: 0bb10...73b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 Om det bare er noen riper ville jeg ikke gjort noe med det. Prøv å bon litt, det pynter ofte på det. Når en har barn så vil det helt sikkert bli flere riper. Vi har ikke så veldig dyr bil for det er håpløst å holde den pen når barn med skolesekker, sukkler og sparkesykkler osv. skal inn og hut hele dagen. Da er vi mer tjent med en bil som vi kan bruke og som vi slipper å være så himmla redd for. Anonymous poster hash: 7ae15...66f
Keiserpingvin Skrevet 2. mars 2015 #5 Skrevet 2. mars 2015 Uhell kan skje alle, og hvis det er nok til å få samboeren din til å klikke så bør dere kanskje vurdere en billigere bil som det ikke er så farlig med. Selv har jeg rygget borti garasjeveggen en gang, og det ble noen fine, lange striper langsmed bakenden på bilen. Sure penger, selvsagt, men det er prisen for uoppmerksomhet og feilberegning. Poenget er at en bil er en bruksgjenstand, og hvis man skal være sikker på at den ikke får noen skader bør den nesten rammes inn og settes på utstilling. Hvis ikke kan skader og skjønnhetspletter oppstå. I steden for å unnskylde deg, så kan du legge vekt på at du har hatt et uhell med bilen, men at DU er okay, og at det bare ble noen riper i lakken. Skift fokuset til der det bør være, ingen ble skadd, og det er kun små, overfladiske skader på bilen som lett lar seg fikse.
Elsker livet Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 Ja, det er kjipt, men dette bør man ta med i beregningene. Det er en del av livet å ripe opp en bil, akkurat som å søle melk og at vaskemaskinen ryker. Det skjer før eller senere, og bør ikke behandles som en katastrofe. Å lakkere over noen riper trenger ikke koste en formue.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #8 Skrevet 2. mars 2015 Takk kontakt med bulkedoktoren(tror jeg faktisk det het)billig og bra og fikset i en fei Anonymous poster hash: d485e...122
*Miss Marple* Skrevet 2. mars 2015 #9 Skrevet 2. mars 2015 Bil er en bruksting og som andre sier så er det nærmest umulig å unngå riper og smådulter ved normalt bruk. Sure penger, selvsagt, men noe man må regne med. Når det gjelder samboers reaksjon kan du bare gi beskjed om at du ikke finner deg i å få kjeft for noe som var et uhell! Ingen bulker bilen med vilje og du føler det ille nok om ikke han skal legge sten til byrde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå