Gå til innhold

Dattera mi på snart fire ser på newtons pubertetsprogram..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes selvsagt at det er viktig å bli opplyst, men det er vel litt tidlig? Jeg sier til henne at det er for litt eldre barn, men hun svarer bare " nei, det er for meg" 😊

Hva tenker dere andre med barn i den alderen?

Anonymous poster hash: 60389...a11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sier det er for store barn og finner noe annet til henne. jeg bestemmer hva hun ser på.

Skrevet

Lot 4 åringen her se det i går kveld. Var om pupper, så det er ganske uskyldig, han ser jo mine og vet at det var der melken kom fra. Men tiss er kanskje litt tidlig. Han har ikke begynt å utforske eller spørre om det, så den kan vi godt drøye litt ja. ;) Men det er jo fint program da. De forklarte på en fin måte.

Anonymous poster hash: 5365a...dc7
Skrevet

Ja, jeg bestemmer hva min datter ser på også, men lurer bare på om det er feil av meg å nekte henne dette 😊 Hun er opptatt av temaet med hvordan babyen kommer inni magen, amming, graviditet osv. Vi venter en ny baby i familien. Hvis man ser på det sammen så kan man jo forklare underveis 😊

Gjest Julia1984
Skrevet

Hos oss er nakenhet helt naturlig, så hvis 4 åringen hadde hatt lyst å se på....Hvorfor ikke? Hvilken skade gjør det?

Skrevet

Her så min 3 og 6 åring på? Hva galt kan skje om en under 4 ser på mener du? Trumatisert?

Anonymous poster hash: e11f7...a8a

Skrevet

Fireåringen ser på her også. Ser ikke hva som er galt med det? 

Skrevet

Hvorfor skulle ikke en fireåring kunne lære om dette? Hvorfor er det noen gang "for tidlig" å lære hvordan barn blir til? Synes det er en utrolig rar innstilling! Hva galt tror du egentlig kan skje?

Anonymous poster hash: 43af2...7c3
Skrevet

Mi så på det i går (noe jeg tillot. 4åringen bestemmer ikke hva som sees på tv), men det var intet nytt under solen. Hun er godt kjent med både pupper og kropp, hvordan babyer blir til, grenser for egen og andres kropp osv.

Jeg tenker det er viktig at også små barn lærer om kroppen vår.

Anonymous poster hash: 1e233...e56
Skrevet (endret)

Så lenge barna var interesse for temaet så tenker jeg at det er greit. Her ser 6 åringen på, 4 åringen er ikke så interessert., men han vet hvordan barn blir til for det har han spurt om.

Endret av pifi med tre nurk
Skrevet

Det er et pubertetsprogram for eldre barn. Mine på 6 og 3 får ikke se dette.

Anonymous poster hash: 4563b...e48

Skrevet

Toåringene (snart tre) mine ser også på det. Tror ikke de ofrer det en ekstra tanke, det er jo helt naturlig for dem.

Skrevet

Begge ungene på 3 og 5 år ser på det her. Gutten på 3 år elsker programmet om pupper, og kan se det om og om igjen på nettbrettet :D

Anonymous poster hash: fae13...6e1

Skrevet

Akkurat Newton er jeg ikke så nervøs for å la ungene se på - men jeg bruker å se på det sammen med dem. De lærer en masse og jeg har enda ikke opplevd at de har blitt skremt av utsendelsene. Selv ikke da de viste rett inne fra en hjerteoperasjon - da var jeg ganske sjokkert, men jenta på da knapp seks år pekte og forklarte hva vi så på bildene og tok det helt rolig.

Nå er ungene 5 og 7. Den yngste ser kun på det om det er noe som interesserer ham den dagen. Begge så på "puppeprogrammet" i går. Veldig saklig å greit i mine øyne.

Skrevet

Ser ikke hvorfor det skulle være problem? Newton er et seriøst program og dessuten lærerikt. Kropp er naturlig.

Skrevet

Ja, jeg er helt enig i at det er et nyttig og lærerikt program, og var fint å høre at andre barn i samme alder ser på. Som dere sier, dette er helt naturlige ting:) Men det jeg syntes kanskje ble litt "for mye" var alle de forskjellige kallenavnene på penis.. Vil jo ikke at hun skal gå rundt å si "kuken" "pikken" ol 😜

HI

Skrevet

Her så min datter på 5 og min sønn på 11 😂😂😂 vat mer gøy å se hvordan har reagerte 😉

Skrevet

Her ble det en stor diskusjon mellom femåringen og toåringen om mammas pupper var store, små eller akuratt passe 😂😂

Skrevet

Min femåring ser Newton, han hadde fått sett det om han var 4 og, eller 3 for den del. Kropp er naturlig, og slike program laget for barn har ingen aldersgrenser her i hjemmet.

Anonymous poster hash: 637e5...575

Skrevet

Er sikker på at mine gutter på 11 og 13 hadde blitt dødsflaue og forlatt stuen, så det er jo mens de nysgjerrige men fremdeles for små til å bli flaue de må se slike program ;)

Min 5-åring synes det var kjempespennende, og jeg synes det er helt greit at hun ser det.

Anonymous poster hash: 3b0ca...3a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...