Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Har en sønn på 3mnd...fullammingen går stadig mere over til flaske siden han ikke la på seg nok ukene.De to siste ukene som han har fått både pupp og flaske har vært hektiske...mistet min svigermor og har hatt dåp. Men det som irriterer meg er at jeg ønsker å amme mere...går det ann å legge han til 2hver time og prøve på nytt liksom eller ikke.....prøve å få opp melk produksjonen...opp siste veing hadde han lagt på seg ca185 gr...da uten flaske..men helsesøsteren mente at i følge hans kurv var det ikke nok side han ikke hadde lagt på seg like mye ukene før. Men blir også litt lei for jeg har ikke gått ned 1gram etter fødselen...men gått opp.La på meg 9 kg i svangerskapet og enda 4-5 etter fødselen.Drikker faktisk ikke brus,litt snop i helgene.Triller turer og rører meg bra. Hva ville dere ha gjordt....prøvd å amme og dritte i vekten? Eller siden han nå tar flasken og prøve å slanke seg? Litt langt og innviklet...mye tanker rundt i hodet mitt. Anonymous poster hash: 1ad6e...b83
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Jeg personlig ville nok prøvd å legge til oftere for å få opp produksjonen, kanskje tilogmed pumpet om nødvendig, og gitt f i vekta mi akkurat nå. Men det er meg. Du må jo kjenne på hva som føles riktig for deg. Anonymous poster hash: aef44...856
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Huff for en lei situasjon, føler med deg. Sier som hun over, jeg hadde nok prøvd litt til med pumping og legge til oftere en periode. Så ser du fort om du orker og det er noe gang i. Og gi flaske er intet nederlag husk! :-) vekta ordner seg etterhvert, så ikke tenk på det! Anonymous poster hash: f1d18...f8b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 Ja er litt lei og frustrert he.Vil gjerne amme og ned i vekt på en gang.Veier jo snart 90 kg nå....var rundt 76-77 når jeg ble gravid Anonymous poster hash: 1ad6e...b83
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #5 Skrevet 2. mars 2015 Kjenner meg veldig igjen! Min yngste la forferdelig dårlig på seg. Var under 3000 gr ved fødsel og brukte 6(!) uker på å ta igjen fødselsvekten. Jeg ammet og ammet og ammet. Ble fulgt opp på poliklinikken på sykehuset og fikk mange gode råd underveis. Jeg vekket henne og ammet hver 3. Time døgnet rundt. Hun var rolig og fornøyd hele tiden. Både helsestasjon og poliklinikken oppmuntret til å fullamme så til de grader. Når jenta var 4 mnd. lå hun godt under 2,5 percentilen på høyde ifht vekt, så hun var rett og slett blitt undervektig... Da kastet jeg inn håndkle, etter ordre fra lege og gav nan samtidig som jeg ammet. Jeg synes jeg fikk et nytt liv! Gav flaske til faste tider hver dag, eller var det amming. Jeg ammet til hun var 2 år, så gikk fint an å kombinere. Mitt råd til deg er at føler du at du har forsøkt alt i forhold til å fullamme, er det intet nederlag å gi nan. For meg fungerte det absolutt best med å gi nan til faste måltider. Lykke til! Anonymous poster hash: ad7aa...5f0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 Du stresser med dette;- fører til vektoppgang. Altså stresser med vekta, med amminga, med vekta på barnet. Du sover kanskje dårlig også? Alt dette kan i seg selv føre til dårligere forbrenning, kroppen føler du er "i beredskap" og du legger på deg. Amming fører for mange til at vekta IKKE går ned. Noen blir "spist opp" av ammende barn, andre tviholder på vekta, faktisk legger letter på seg under amming. Begge deler like vanlig. 1: kutt ut håpet om økt amming skal føre til vekttap. Det vil det mest sannsynlig IKKE gjøre. 2: Tenk over hva du virkelig vil. Er det og fullamme barnet ditt et stort ønske, eller er det vekta di du tenker mest på. Om det helt oppriktig er noe du "brenner" for mtp barnet, så kan du jo prøve, men igjen, er den ekstra tid og frustrasjon du må bruke på det, verdt det? 3: Vekta di må du trolig jobbe med. Mammakilo ER ikke nødvendigvis lett og bli kvitt, men det er viktig og tenker sunn mat og aktivitet så fort som mulig for og ha sunne vaner, og ikke gi opp disse selv om vekta IKKE går ned/raskt nok ned. Den vil fikse seg selv til slutt om du spiser riktig og trener nok. Og bruke mellom 1 og 2 år er ikke uvanlig, bare man jobber jevnt og trutt. Brukte selv 3,4 år på 15 kilo.. Men da var de borte for godt Prøv og legge fokus på vekt og cm bort, og fokuser på aktivitet og mat som gir overskudd og styrker immunforsvar.. Hva med og sette seg et langløp (10km eller 21 km) som mål? Evt skirenn eller sykkelritt? Mye lettere og komme seg ut og i aktivitet med et slikt mål, og man glemmer litt vekta oppi det hele, da man må tenke på fysisk PRESTASJONSfremgang i stedet for den Ta ei friuke, der du ammer og gir MME og slapper av. Trill turer, lag deg god, sunn mat, kos deg,- også tar du et valg etter det. Legger planer for aktivitetsmål eller legge innsats i amming og forsøk på det? Vil nok være vanskelig og starte med begge deler, må ta det ene før det andre. Men begge deler KAN gjøres. Anonymous poster hash: 701db...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå