Fandens Oldemor Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Hun er 8, men veldig flink til og glad i å lese, så det kan godt være bøker som er ment for eldre barn. Hun liker best serier, og har lest de fire Monster High-bøkene og alle "Dagbok"-bøkene (Duste/Pingle). Er det noen som kan anbefale bokserier? Hva leser deres jenter?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Min 8 åring er veldig glad i Siggebøkene (hestebøker) og Opperasjon......... bøkene (krim) Anonymous poster hash: 6203c...5d3
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Jeg husker ikke navnet, men bibliotekarer bør huske dem. En lang serie, mange bøker som handlet bl.a. en sigøynerjente, mulig det var en annen jente og bestefaren hennes også (hovedpersonene?), men handlet mye om vennskap og ulike steder de dro til, folk de møtte, holdninger m.m. Elsket den serien selv, leste den flere ganger Anonymous poster hash: df666...58b
the amazing spidermamma Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Roald Dahl? Trehus-bøkene? Brune?
Monajenten Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Har en lesehest på 11, hun leser gåtebøkene til Jørn Lier Horst (Salamandergåten, Libertygåten etc, er litt usikker på hvilken som er først, men det er fem eller seks bøker foreløpig) Ellers holder hun nå på med den nyeste i serien Kattekrigerne, det er fire bøker til nå. De er så fine
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Gangsterbestemor er artig og clueserien er bra om hun liker spenning Anonymous poster hash: 7d241...832
Fandens Oldemor Skrevet 1. mars 2015 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2015 Flott, takker! Skal sjekke ut tipsene Tar gjerne flere, for bokormen er nokså vanskelig å mette. (Og der kom det et svar til) Ja, Roald Dahl elsker hun! Matilda har hun lest seks ganger nå. Sjekker ut Trehus og Brune
Fandens Oldemor Skrevet 1. mars 2015 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2015 Og to til som jeg ikke så! Tusen takk, dere også! Da har vi litt å gå på
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Glemte skyggeserien, den er veldig fin på den alderen litt eldre "klassiske" bøker Anonymous poster hash: 7d241...832
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #10 Skrevet 1. mars 2015 Kattekrigerne er veldig populære blant jentene her. Anonymous poster hash: 81d15...567
rytme Skrevet 1. mars 2015 #11 Skrevet 1. mars 2015 Skammarserien er fin fantasy, spenning, men ikke kjempeskummelt. Markusserien av Klaus Hagerup likte jeg veldig godt som ung jente selv. Likte også en serie som het Engleakademiet. (Kan dessverre ikke noe om hva som er populært nå til dags)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #12 Skrevet 1. mars 2015 Den hemmelige Hagen Harry Potter Anonymous poster hash: c2e59...93d
Ziva Skrevet 1. mars 2015 #13 Skrevet 1. mars 2015 Nifse Nella av Unni Lindell er veldig populær hos husets åtteåring Svein og rotta er også fine.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #14 Skrevet 1. mars 2015 Hei, det er meg! Pingle-bøkene Monster-Maud Krise-Kristine Men mitt beste tips er: Ta henne med til biblioteket og be om tips. Anonymous poster hash: f1bfe...22b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #16 Skrevet 1. mars 2015 Ella-bøkene. Husker ikke forfatter, men en veldig bra finsk (!) serie. Kine Cox-bøkene. Åtteåringen min har akkurat slukt boka om muffinsmysteriet. Anonymous poster hash: c1907...d59
Collette Skrevet 1. mars 2015 #17 Skrevet 1. mars 2015 http://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_vesle_vampyren Disse er kjempefine!
Salla Skrevet 1. mars 2015 #18 Skrevet 1. mars 2015 Harry potter Bøkene om Septimus Heap (magi) av Angie Sage Kabalmysteriet av Jostein Gaarder
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. mars 2015 #19 Skrevet 1. mars 2015 https://www.twinsy.no/ Jenta mi liker disse bøkene. De har også gode leseapper for jenter som ikke er så gode til å lese. Ellers er KriseKristine hysterisk morsom.
Fandens Oldemor Skrevet 1. mars 2015 Forfatter #20 Skrevet 1. mars 2015 Så supert! Tusen takk for alle forslagene
TøffiTrynet☠ Skrevet 2. mars 2015 #21 Skrevet 2. mars 2015 Tordivelen flyr i skumringen Skyggen over stenbenken Agnes Cecilia Maria Gripe er stadig aktuell for jenter (og gutter) i den alderen og oppover. 😊
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #22 Skrevet 2. mars 2015 Når jeg var rundt hennes alder elsket jeg Frøken Detektiv og Elisabeth-bøkene. Ser Elisabeth er kommet i en form for ny utgave, og det skal være langt flere bøker i denne serien enn de som er på linken, og kan helt sikkert finnes på bruktsjapper Anonymous poster hash: 9b11c...a22
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #23 Skrevet 2. mars 2015 Mulig det er litt for tidlig, husker ikke helt hvor gammel jeg selv var, var vel rundt 10-11...men jeg ELSKET Michael Ende sine bøker; Momo eller kampen om tiden, og Den uendelige historien (filmen er crap i forhold)... Anonymous poster hash: 1c99a...9e6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #24 Skrevet 2. mars 2015 Nerdepatruljen hvis hun liker pingla. Septimus heap. tam-serien, lettlest fantasy. bøkene om hedvig. og astrid Lindgren selvfølgelig:-) Anonymous poster hash: e6a9b...340
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå