Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Jeg var utsatt for en ulykke noen år tilbake. Kom meg på beina igjen og gikk i full jobb i 2 år. I løpet av disse 2 årene tegnet jeg en uføreforsikring. Nå ser det ut til at jeg blir ufør grunnet seinskader etter ulykken. Jeg hadde altså ikke uføreforsikring da jeg ble utsatt for ulykken, men ble friskmeldt i 2 år. Vil jeg få utbetaling av forsikringsselskapet? Anonymous poster hash: 2e6f1...eea
HvittHus Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Oppga du ikke denne ulykken da du skrev egenerklæringen? Uansett vil jeg mene du ikke har noe krav for skader som er skjedd før du tegnet forsikringen.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Tvilsomt, det er trolig en reservasjon mot følger av denne ulykken. Hva skrev du i egenerklæringen? Hva står i papirene dine? Anonymous poster hash: d3808...b3c
MarshOfDecay Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Nei, du vil ikke få noen utbetaling. Man får kun penger for skade/sykdom som har oppstått etter forsikringen ble tegnet.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Jeg jobber med oppgjør innen uføreforsikring. Om forsikringen er tegnet med helseerklæring vil det komme an på om du har besvart spørsmålene i helseerklæringen korrekt. Har du gjort det vil du få erstatning selv om ulykken inntraff før avtaleinngåelsen, med mindre det er tatt inn reservasjon i forsikringen for følger av ulykken. Om du har holdt tilbake informasjon ved avtaleinngåelsen vil det bli foretatt en aktsomhetsvurdering. Om du har unnlatt å opplyse om en ulykkeshendelse som du senere blir ufør av (det kan da sannsynligvis ikke være tale om en minimal hendelse) vil du mest sannsynlig få full avkorting på et erstatningskrav. Med mindre det foreligger noen formildende omstendigheter. Anonymous poster hash: 5771b...0fe
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Det er jo helt utrolig at de som virkelig er i fare for ufør ikke skal kunne forsikre seg. Det er jo disse som hyppigst trenger det. Hvorfor er det ikke mulig å betale inn høyere summer om det er fare for ufør?
Gjest Kira Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Tråden er moderert, og det er fjernet: * Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Kira
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Det er jo helt utrolig at de som virkelig er i fare for ufør ikke skal kunne forsikre seg. Det er jo disse som hyppigst trenger det. Hvorfor er det ikke mulig å betale inn høyere summer om det er fare for ufør? Forsikringer er ikke veldedighet, det er kun en måte for forsikringsselskapene å tjene penger på. Uføreutbetalinger er ekstremt kostbare, og da er det jo selvsagt slik at forsikringsselskapene ikke vil tilby tjenester til de som trolig trenger utbetalinger (eller enkelt og greit er "dårlige kunder" i deres øyne). Heldigvis har vi Norge AS som passer på at ingen faller helt utenfor. Anonymous poster hash: d3808...b3c
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Det er jo helt utrolig at de som virkelig er i fare for ufør ikke skal kunne forsikre seg. Det er jo disse som hyppigst trenger det. Hvorfor er det ikke mulig å betale inn høyere summer om det er fare for ufør? Nei, det er virkelig ikke helt utrolig. Skulle de som står i fare for å bli ufør få forsikre seg ville det å forsikre seg bli så dyrt for alle (også de som er helt friske) at ingen hadde hatt råd til det. Anonymous poster hash: b3d2a...74f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #10 Skrevet 1. mars 2015 Det er jo helt utrolig at de som virkelig er i fare for ufør ikke skal kunne forsikre seg. Det er jo disse som hyppigst trenger det. Hvorfor er det ikke mulig å betale inn høyere summer om det er fare for ufør? Det du beskriver er delvis mulig. Om man har en sykdom som forhøyer den uførerisikoen kan man i mange tilfeller tegne mot tillegg i pris. Men om man er på vei til å bli ufør, eller risikoen er vesentlig forhøyet blir det helt umulig. Da ville jo så mange ha gjort det at man til slutt måtte ha betalt premie som tilsvarte forsikringssummen. Uføreforsikring er allerede rådyrt (etter min mening) i dag. Grunnen til det er at det er mange og store utbetalinger til tross for helsevurdering i forkant av avtaleinngåelsen. Uførerisikoen i Norge er jo generelt relativt høy. Anonymous poster hash: 5771b...0fe
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 1. mars 2015 #11 Skrevet 1. mars 2015 Det er jo helt utrolig at de som virkelig er i fare for ufør ikke skal kunne forsikre seg. Det er jo disse som hyppigst trenger det. Hvorfor er det ikke mulig å betale inn høyere summer om det er fare for ufør?Det du beskriver er delvis mulig. Om man har en sykdom som forhøyer den uførerisikoen kan man i mange tilfeller tegne mot tillegg i pris. Men om man er på vei til å bli ufør, eller risikoen er vesentlig forhøyet blir det helt umulig. Da ville jo så mange ha gjort det at man til slutt måtte ha betalt premie som tilsvarte forsikringssummen. Uføreforsikring er allerede rådyrt (etter min mening) i dag. Grunnen til det er at det er mange og store utbetalinger til tross for helsevurdering i forkant av avtaleinngåelsen. Uførerisikoen i Norge er jo generelt relativt høy. Anonymous poster hash: 5771b...0fe Jeg har i allefall fått det. Betaler litt mer enn vanlig pga ekstra risiko ved spesifikk sykdom.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #12 Skrevet 1. mars 2015 Det er jo helt utrolig at de som virkelig er i fare for ufør ikke skal kunne forsikre seg. Det er jo disse som hyppigst trenger det. Hvorfor er det ikke mulig å betale inn høyere summer om det er fare for ufør? Forsikringer er ikke veldedighet, det er kun en måte for forsikringsselskapene å tjene penger på. Uføreutbetalinger er ekstremt kostbare, og da er det jo selvsagt slik at forsikringsselskapene ikke vil tilby tjenester til de som trolig trenger utbetalinger (eller enkelt og greit er "dårlige kunder" i deres øyne). Heldigvis har vi Norge AS som passer på at ingen faller helt utenfor. Anonymous poster hash: d3808...b3c Norske forsikringsselskap tjener ikke engang penger på uføredekninger. Det er et produkt som går i tap eller i null. Denne artikkelen er gammel, men fortsatt like aktuell. http://m.nettavisen.no/økonomi/flere-ufre-gir-dyr-forsikring/316339.html Anonymous poster hash: 5771b...0fe
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #13 Skrevet 1. mars 2015 Oppfordrer alle til å tegne forsikringer på seg og sine på så tidlig som mulig, skulle noe inntreffe er det ofte for sent! Vi er veldig glade for at vi hadde alle forsikringer "i orden", når vi hadde behov for dem, og takket være en veldig god barneforsikring er barnet vår "sikret" resten av livet og får mer å rutte med enn ung ufør. Så vi betaler livsforsikring uføreforsikring og barneforsikringer med glede, selv om det koster oss en god del i året. (For ordens skyld, jeg jobber ikke i bransjen, er bare en foreldre som har opplevd hvor viktig det er å ha forsikring i orden!) Anonymous poster hash: 0d265...8b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå