Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Er satt opp til å jobbe mandag, tirsdag, onsdag i påsken. ( jobber også helgen inn i påsken) Jobber kveld tirsdag og onsdag) Er satt opp på dagvakt 2 påskedag, som gav meg en F3 dag langfredag. Kan jeg også spørre om en F4 dag for den røde dagen, eller gir den kun en F3 dag? Anonymous poster hash: 7e2f8...d19
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Hvorfor skal du ha f4? Er det en rød dag på din f1 dag? Anonymous poster hash: c3ea0...0d5
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 F4 er timer til avspasering istedenfor tilleggene utbetalt. Altså, du kan få lønn , antall timer jobbet til avspasering pluss 33.3% utbetalt. F3 er fri med lønn. Men litt usikker på hva du mente. Ville du ha en ekstra fridag?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Hver glad du har en jobb og gå til. Jeg har gått livets harde skole og jeg er fårnøyd jeg. Anonymous poster hash: 0c198...c80
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Jeg får F3 dag for den røde dagen jeg jobber. Lurte bare på om jeg i tillegg kan spørre om en F4 dag for den røde dagen. Bare få utbetalt tillegg. ;-) Anonymous poster hash: 7e2f8...d19
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Jeg får F3 dag for den røde dagen jeg jobber. Lurte bare på om jeg i tillegg kan spørre om en F4 dag for den røde dagen. Bare få utbetalt tillegg. ;-) Anonymous poster hash: 7e2f8...d19 F3 er en fridag med lønn. Så du får jo ikke noe hvis du jobber? Hvis det I turnus står 5 stk på jobb men man bare trenger å være 2, så får 3 stk hver sin F3. Men ja, du kan spørre om å få avspasere timene istedenfor å få 133% utbetalt
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Med forbehold om at jeg ikke helt skjønte spørsmålet
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Hvorfor skal du ha f4? Er det en rød dag på din f1 dag? Anonymous poster hash: c3ea0...0d5 Rød dag på f1 gir f5! Anonymous poster hash: 3000e...155
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Er satt opp til å jobbe mandag, tirsdag, onsdag i påsken. ( jobber også helgen inn i påsken) Jobber kveld tirsdag og onsdag) Er satt opp på dagvakt 2 påskedag, som gav meg en F3 dag langfredag. Kan jeg også spørre om en F4 dag for den røde dagen, eller gir den kun en F3 dag? Anonymous poster hash: 7e2f8...d19 Årsaken til at du har F3 er fordi den er rød, og driften tillater deg å ta fri med lønn. Det har ingenting med 2 påskedag å gjøre. Mener du mandag-onsdag FØR påske? Dette er helt ordinære svarte dager (med unntak av onsdag, den er rød på papiret fra 12).
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #10 Skrevet 1. mars 2015 He he, ikke lett å forstå det rotete spm mitt;-) Altså. Jeg jobber 2. Påskedag. For den dagen, så får jeg en F3 dag. ( På langfredag) Kan jeg velge å ikke få den røde dagen utbetalt, men heller ta det ut i avspasering? Altså F4?;-)) Anonymous poster hash: 7e2f8...d19
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #11 Skrevet 1. mars 2015 Jobber 15-22:15 onsdag. Blir den også regnet som rød dag da? Anonymous poster hash: 7e2f8...d19
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2015 #12 Skrevet 1. mars 2015 He he, ikke lett å forstå det rotete spm mitt;-) Altså. Jeg jobber 2. Påskedag. For den dagen, så får jeg en F3 dag. ( På langfredag) Kan jeg velge å ikke få den røde dagen utbetalt, men heller ta det ut i avspasering? Altså F4?;-)) Anonymous poster hash: 7e2f8...d19 Du kan få timer til avspasering for 2.påskedag hvis det står i avtalen deres. Langfredag får du vanlig lønn for,og ikke noe tillegg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2015 #13 Skrevet 1. mars 2015 Jobber 15-22:15 onsdag. Blir den også regnet som rød dag da? Anonymous poster hash: 7e2f8...d19 Onsdag før skjærtorsdag er rød etter kl 12 om du jobber i helsevesenet
Hjertefru Skrevet 1. mars 2015 #14 Skrevet 1. mars 2015 Du kan jo ikke ta F4 på en røddag om du jobber i helsevesenet. F4 betyr jo bare at du avspaserer en av rødagene dine, slik at du får 33% instrdenfor 133%. F4 tas på en vanlig hverdag. Skal du ha fridag på 2. Påskedag vil det i tilfelle bli F3. Det regnes utifrå hvor mange røddager du har ellers i perioden, litt forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Forstår det slik at du har fri etter turnus skjærtorsdag, og da er det vel lite trolig at du vil ha krav på nok en F3. Sånn jeg ser det har du krav på en F4, fordi du jobber 2. Påskedag.
soleia Skrevet 1. mars 2015 #15 Skrevet 1. mars 2015 Du kan spørje om å ta F4 dag, men du har ikkje krav på det. Den skal takast ut i nærleiken av dagen du opparbeidar den, men du kan ikkje bestemme akkurat kva dag. Går ut frå at du tenkte å ta den ut i påskeveka, og då er i så fall arbeidsgjevaren grei med deg. Men det er lov å kome med ynskje
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2015 #16 Skrevet 1. mars 2015 Du kan spørje om å ta F4 dag, men du har ikkje krav på det. Den skal takast ut i nærleiken av dagen du opparbeidar den, men du kan ikkje bestemme akkurat kva dag. Går ut frå at du tenkte å ta den ut i påskeveka, og då er i så fall arbeidsgjevaren grei med deg. Men det er lov å kome med ynskje Du blander ikke med F5 nå? F4 gis ikke som en dag. Det gis enten som lønn eller fritid i form av avspasering,avhengig av hva slags avtale man har på jobben
soleia Skrevet 1. mars 2015 #17 Skrevet 1. mars 2015 (endret) Du kan spørje om å ta F4 dag, men du har ikkje krav på det. Den skal takast ut i nærleiken av dagen du opparbeidar den, men du kan ikkje bestemme akkurat kva dag. Går ut frå at du tenkte å ta den ut i påskeveka, og då er i så fall arbeidsgjevaren grei med deg. Men det er lov å kome med ynskje Du blander ikke med F5 nå? F4 gis ikke som en dag. Det gis enten som lønn eller fritid i form av avspasering,avhengig av hva slags avtale man har på jobben F4 er ein avspaseringsdag, med fri der ein egentleg skulle jobba. - trur me er heilt einige Endret 1. mars 2015 av soleia
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2015 #18 Skrevet 1. mars 2015 Du kan spørje om å ta F4 dag, men du har ikkje krav på det. Den skal takast ut i nærleiken av dagen du opparbeidar den, men du kan ikkje bestemme akkurat kva dag. Går ut frå at du tenkte å ta den ut i påskeveka, og då er i så fall arbeidsgjevaren grei med deg. Men det er lov å kome med ynskje Du blander ikke med F5 nå? F4 gis ikke som en dag. Det gis enten som lønn eller fritid i form av avspasering,avhengig av hva slags avtale man har på jobben F4 er ein avspaseringsdag, med fri der ein egentleg skulle jobba. - trur me er heilt einige Ja, jo, men den kan man legge i banken. Man må ikke ta den ut I turnusen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå