Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Vi har to ipader og to pcer slik at alle kan ha hver sin, men det er hele familien sine, så ingen kan kalle en av dem "sin". Har dere nok pcer til alle ? Merker at vi nok må innføre litt spilletider. Barna våre er 5 og 7år. Hvordan gjør dere med det? Anonymous poster hash: 1401e...c84
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Vi har i hus 4 bærbare pc'r, 2 stasjonære (som mannen bruker til filmer og ymse) og 4 ipader. pc'ne blir brukt til mannens jobb og skolearbeid for ungene. Jeg har en jeg ikke vet hvor er, og vi har hver vår Pad. Tiden begrenser seg selv da vi er rimelig travle til vanlig
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Vi har bærbar pc,en Ipad jeg nettopp kjøpte til bruk på lange bilturer,også kjøpte jeg ett billig nettbrett til småen for 300 kr som han kan bruke på lange turer. Itellegg til at selvsagt får bruke nettbrettet sitt litt hjemme også. Anonymous poster hash: 8e90a...3cd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Småen er 3 år foresten Anonymous poster hash: 8e90a...3cd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 De tre eldste guttene har hver sin PC (12, 10 og 7 år gamle), de to eldste har kjøpt selv, minste fikk min gamle. De to eldste har også kjøpt sine egne i-Pad'er. Minsten på 5 år har ikke egen av noe. Anonymous poster hash: 7c653...3ad
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 De to eldste har pc (16 og 18 år) Jeg og mannen også. Har en ipad som de tre yngste deler. Vesla på 6 år har ipod som hun ser endel filmer på. Anonymous poster hash: 420ab...b82
Giss Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Jeg har to barn på 5 og 7 år. Jeg har en Laptop - men den er min og ikke en leke. Det er ikke ofte de får bruke den til noe. Og så har jeg fått låne et nettbrett som vi tar med på f eks reiser eller til lite barnevennlige steder hvor vi må sitte og vente en stund f eks. I mine øyne er det fullstendig unødvendig at de skal henge på datamaskiner noe særlig i den alderen. Den eldste skriver i blant tekstmeldinger på min telefon osv, men det er for å lære å bruke den. Når de blir større og skolearbeidet drar fordel av det kommer jeg til å skaffe en datamaskin de kan ha stående til den slags.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 9-åringen har egen iPad. Fikk til bursdag. De to små (3 og 5) har ingenting "eget". Vi har en tablet som er familiens, som de små får spille på av og til. I tillegg har vi pcer som er svært lite i bruk. Slås på når vi skal betale regninger. Jeg og mannen surfer mest fra iphone. Våre barn spiller ikke hver dag, men de får lov litt av og til, gjerne helgemorgener! Anonymous poster hash: b93c0...b71
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Vi har tre barn på 7, 11 og 13. Alle har egne pc, iPad og iPhone. Anonymous poster hash: 22161...6e7
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #10 Skrevet 1. mars 2015 Ja, barna har hver sin ipad. Anonymous poster hash: adf3f...f21
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #11 Skrevet 1. mars 2015 Vi har en bærbar pc og en iPad på felles i familien. Syvåringen og tiåringen har hver sin mobil som de bruker til både spill og Netflix. Tiåringen kjøpte seg iPad mini for bursdagspenger + litt oppsparte penger. Treåringen låner vår iPad innimellom.. Anonymous poster hash: 69546...baf
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. mars 2015 #12 Skrevet 1. mars 2015 11-åringen har kjøpt sin egen ipad og pc. 8-åringen har ikke selv, men har heller ikke hatt noen interesse av å spare til egen.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #13 Skrevet 1. mars 2015 Mine og dine barn, så det er litt ulikt hva de har. Tre av dem har hvert sitt nettbrett, fått i gave. En av dem har en pc som er kjøpt selv. En til skal kjøpe seg pc nå snart. De fire eldste har egen mobil, og de to med pc har et nettbrett på deling. Anonymous poster hash: 3f421...62e
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. mars 2015 #14 Skrevet 1. mars 2015 Har bare en, 9 år, han har pc, iPad og iPhone.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #16 Skrevet 1. mars 2015 Her har alle minst en pc/ipad. Alle har kjøpt sine selv og har ulike bruksmåter på de. Minste har en ipad og to pcer. En ipad for småspill og film, en pc til større spill og en pc for å leke med bilder og film. Hun er litt i overkant engasjert i slikt, men hun er også den som er mest fysisk aktiv av ungene. Jeg må låne pcn hennes når jeg skal redigere bilder jeg skal bruke i forbindelse med min hobby. Jeg syns det er unødvendig å kjøpe ny pc for slikt bruk da min tok kvelden for mange år siden. Hun bruker samme programmere som jeg gjør. Min mann har ikke pc som er bra nok til det. Anonymous poster hash: 37194...16e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #17 Skrevet 1. mars 2015 Her i huset har vi èn mac, èn iPhone (min, mannen har en gammeldags mobil) og èn iPOd (tiåringens) - that's it! Forsøker å ikke være/bli en skjerm-avhengig familie. Anonymous poster hash: 72a5f...78d
Elsker livet Skrevet 1. mars 2015 #18 Skrevet 1. mars 2015 Vi har 5 ipader, jeg har ikke. Så har vi 3 bærbare og en stasjonær pc.
Miamimom Skrevet 1. mars 2015 #19 Skrevet 1. mars 2015 Vi har en Ipad og en Galaxy tab, og to bærebare og en stasjonær pc. Barna bruker nettbrettene og vi pc, stort sett.
Gjest Zaria Skrevet 1. mars 2015 #20 Skrevet 1. mars 2015 Datteren min har pc som jeg låner ved behov etter at min gamle stasjonære tok kvelden😃
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #21 Skrevet 1. mars 2015 Barna på 8 og 6 har hver sin iPad og en bærbar pc på deling. Barnet på 2 år har ikke egen enda, men låner min eller mannen sin iPad om han skal ha foreløpig😊 Vi har på fem personer tre bærbare pc er, en stasjonær og fire iPader. Anonymous poster hash: cd721...ad9
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #22 Skrevet 1. mars 2015 Vi voksne har 4 bærbar pc-er, en hver for jobb og fritid. Vi har også hver vår iPad, mannens er fra jobben og min er privat. Gutten (6) har arvet min gammel iPad, men har ikke fritt tilgang til den. Det går under "skjermtid" kvoten sammen med tv. Anonymous poster hash: a6431...35f
Øyne som ser!! Skrevet 2. mars 2015 #23 Skrevet 2. mars 2015 Guttungen på 4år har ett Samsung nettbrett og en ipad.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #24 Skrevet 2. mars 2015 Jeg og barna har hver vår Ipad. 4 og 9 år. Mannen har bærbar, min er ødelagt. 9 Åringen har også bærbar, men brukes lite. Han fikk den hos sin oldemor, da hun ikke brukte den. Anonymous poster hash: 2cc41...4ec
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #25 Skrevet 2. mars 2015 Barna har ipad, disse er skolen sine så selv om de er delt ut til personlig bruk er det jo ikke barnas private allikevel. Disse kan brukes til å se på film og slikt utenom skolearbeidet men det er ikke spill på de. Jeg har 2 nettbrett, et som barna får bruke (dette har en del spill på) og jeg har et som er kun mitt og de ikke får røre. Så har vi en laptop, den er min men de kan få bruke den til å spille om de vil og den er ledig, men de har begrenset til til å spille og foretrekker stort sett playstation i den tiden de får bruke skjerm. De får telefon, (ikke smart telefon) når de blir 10 og pc når de blir tolv eventuelt før om det blir behov for det i skolearbeidet. Anonymous poster hash: 728ce...d23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå