Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Hvordan takle det?Erfaringer dere vil dele? Anonymous poster hash: 8b026...bc1
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Hos en partner - dropp ham! Ikke noe man skal trenge å finne seg i! Ev. kan man selvfølgelig prøve å få med partneren til parterapi, men da må partneren være motivert for det (en som ønsker å hersje med andre er jo som regel ikke villig til å gi fra seg "makten" de tror de har, og er derfor lite motivert). I et arbeidsforhold så tenker jeg det er viktig å sette seg litt inn i teori rundt hersketeknikk, lære seg teknikker man kan møte slik hersketeknikk med, og også gjerne ta det opp med en sjef eller andre som har ansvar. Det er en liten bok som heter "Hersketeknikk" av Sandvik og Risdal, den ble et sånn "aha-øyeblikk" for meg mtp. et forhold til en person som jeg trodde stod meg nær. Personen brukte de fleste hersketeknikker i boka, og det ble veldig tydelig for meg at det aldri ville hjelpe hvor mye jeg gjorde, bedret meg, tok hensyn osv... for det var ikke hos meg problemet lå. Det ble også lettere følelsesmessig å takle alle forsøk på hersking, jeg ble ikke like lei meg lenger, for jeg så spillet så veldig tydelig. Den personen er ikke lenger en del av livet mitt... Anonymous poster hash: 9283e...693
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Du er kvinne. Finn deg i alt. Anonymous poster hash: 9ecac...157
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Snakk på samme måte tilbake. F.eks bruker mange "lille venn" når de sier noe til deg, så svarer du noe i samme gate tilbake. Det viser at du har skjønt at de prøver seg og at du ikke biter på. Anonymous poster hash: 4cda3...22d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Ignorer og/eller svare med samme tone. Anonymous poster hash: dcf0a...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå