Gå til innhold

Har dere noe Idè? (ang leie til babyen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke skjønne at babyen min ligger med hode ned, som jordmor mente sist kontroll. Er i uke 37 og nå er jo babyen så stor at det er lett å kjenne kroppen hans. Jeg syns da så tydelig jeg kjenner hodet på skrått nedover men ikke at hodet ligger rett ned. For da jeg tar med hendene nederst i magen/livmoren er det ikke noe hode der!! Det kjennes også ut som babyen spenner seg ut i hver sin retning med bena opp under ribbena og på siden og hodet skrått mot venstre.

Kan man kjenne håndslag nedover i blæra osv dersom hodet ligger ned? Er det kanskje bare om hodet er festet man ikke kan kjenne det? Har dere noen peiling eller erfaring med dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg har det slik som deg.. Og jeg har fått bekreftet to ganger med ultralyd at hodet faktisk ligger ned! Men det er ikke festet.. Er 39+1! Vet ikke om det var til hjelp, men jeg ville ha spurt om en ultralyd for å få det bekreftet! Men det kan jo bli vanskelig dersom jordmor er 100 % sikker på at det er hodeleie.. Da må du eventuelt gå til privat. Min jordmor sa ihvertfall at dersom de er i det minste i tvil om hvilket leie babyen har, så tar de ultralyd :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Skal på kontroll til uken. Men da til samme jordmor. Om jeg er veldig i tvil går det kanskje an å spørre fødeavdelingen hva jeg bør gjøre. (??)

Skrevet

Hodet behøver ikke å feste seg før fødselen selv om man er førstegangsfødende. Så med mindre det er mistanke om seteleie, trenger man ikke gjøre mer enn å vente på at fødselen skal starte.  :Nikke:

Skrevet

Ja du kan spør fødeavdelingen om du fortsatt ikke stoler på jordmor! Det er jo ganske viktig å vite leie på babyen, da det blir/kan bli en litt annerledes fødsel dersom det er seteleie! Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...