Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Barnet er 3,5 år og våkner hver natt og er redd, sier det er et gult monster på rommet. Har forsøkt å forklare, la barnet skremme bort monsteret og laget en monsterspray for å få det vekk, men hver natt er det tilbake. Noen tips? Anonymous poster hash: 4f0dc...0cb
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 eldste min hadde en magisk søplebøtte som elsket å spise monstre og andre skumle ting. Selv om det ikke virket som han helt trodde på det da har han i ettertid sagt at han faktisk gjorde det. Den elsket også å spise vonde drømmer Jeg tror det er viktig å ta barna på alvor når det gjelder slike ting og gi dem en måte å håndtere det på - å bare føyse det bort tror jeg ikke hjelper. Anonymous poster hash: ad407...9ca
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Kjøp en sånn bamse eller lampe med lys som snurrer og lager mønster. Kanskje det vil distrahere litt før barnet sovner? Anonymous poster hash: 6e185...b7a
frk Nilsen Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Lag en usynlig monsterfelle som bare mamma kan fikse. Mine har tilstadighet vulkanutbrudd og livsfarlig lava flyter på stua. Er ikke så farlig fordi jeg som mamma er automatisk lavasikret og kan lavasikre ungene ved behov
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Jeg jobber i barnehage og husker godt da en 3 åring fortalte meg med stjerner i øynene at mammaen hans var kong fu panda. Snakket med mor senere og det viste seg at han var redd for monster om natta og at hun brukte kong fu for å jage vekk monstre Anonymous poster hash: 4178e...4d4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Ok, nå får dere sikkeet helt fnatt av meg og syntes sikkert jeg er stokk dum.... men - hva om det faktisk er noe han ser??? Sønnen min gråt og var hekt fra seg hver eneste kveld. Han sa han så noen gå frem og tilbake foran døren hans og at noen sto å så på han når han våknet på natten. Kom inn på dette en kveld da jeg hadde ei venninne på besøk (sønnen gråt og hun spurte hva det var). Hun sa hun hadde ei venninne som kunne "se". Selv er jeg VELDIG skeptisk til folk som sier de kan "se", men tenke: hvorfor ikke? Jeg satt i sofaen da min venninne ringte denne damen, alt ble satt på høytaler. Jeg hørte alt som ble sagt. Min venninne spurte om hun kunne komme å sjekke noe, og ga henne adressen. Da denne damen kom sa hun: jeg skal opp trappen om til venstre. Noe som stemte! Og da sto hun på verandaen min 😮 Vel oppe foran rommet til sønnen min, forteller hun at det var en mann som gikk frem og tilbake foran døren. Han gikk også inn på rommet og sto foran sengen å så på gutten min. Dette var min far. Aøt stemte på en prikk!!! Hun sa dette dreide seg om noe usagt mellom pappa og meg, så hun anbefalte meg å snakke med pappa. Jeg blir helt klein av slike ting, og tenkte at dét kom IKKE til å skje! Men alikevel tok jeg meg i å snakke med pappa når jeg brettet klær i dagene som kom. Etter det har gutten min sovet godt hver eneste natt, og ikke våknet en eneste natt.... Anonymous poster hash: e8d80...b65
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Takk for alle tips. Hun sa istad at monstrene kom så jeg foreslo at de kunne bli venner så da var det greit for idag Og til deg angående din far, jeg tror ikke du er dum eller gal! Jeg har selv reagert på enkelte ting for enkelte kvelder sier hun: "Det er noen her". Og hver natt svinger prismene i taklampen i gangen utenfor rommet. Jeg satt på rommet hennes ganske lenge natt til idag for hun var redd og plutselig begynte de å svinge kraftig frem og tilbake. Vanligvis svinger de bare rolig frem og tilbake og det er ingen gjennomtrekk eller noe der Anonymous poster hash: 4f0dc...0cb
BareMas Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Vi hadde en trollinvasjon i vinter, og enda har de ikke dratt, men det gjør ikke noe lenger. Da de først dukket opp var det litt skummelt for oss alle, men så ga vi trollene forskjellige oppgaver. F.eks har vi noen troll som hjelper paracet å ta vekk feber, et annet troll bor i oppvaskmaskinen, men så har vi et troll som mamma ikke er så glad i, for det roter så fryktelig. Men det hjalp iallefall jentungen at vi ga trollene arbeidsoppgaver, da ble de ikke så skumle og innpåslitne.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #10 Skrevet 1. mars 2015 Jeg åpnet yterdøren for å jage ut monsteret. Snille gutten min var redd for at monsteret skulle fryse. Det var vinter og kaldt ute, som nå. Anonymous poster hash: d69df...76f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #11 Skrevet 1. mars 2015 Jeg åpnet yterdøren for å jage ut monsteret. Snille gutten min var redd for at monsteret skulle fryse. Det var vinter og kaldt ute, som nå. Anonymous poster hash: d69df...76f Dvs. Monsteret fikk lov til å være på barnerommet. Anonymous poster hash: d69df...76f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #12 Skrevet 1. mars 2015 Jeg åpnet yterdøren for å jage ut monsteret. Snille gutten min var redd for at monsteret skulle fryse. Det var vinter og kaldt ute, som nå. Anonymous poster hash: d69df...76f Dvs. Monsteret fikk lov til å være på barnerommet. Anonymous poster hash: d69df...76f Ingen tvil om at empatien er godt nok utnyttet hos gutten din i hvert fall Anonymous poster hash: f0107...7f9
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #13 Skrevet 1. mars 2015 Jeg åpnet yterdøren for å jage ut monsteret. Snille gutten min var redd for at monsteret skulle fryse. Det var vinter og kaldt ute, som nå. Anonymous poster hash: d69df...76f Dvs. Monsteret fikk lov til å være på barnerommet. Anonymous poster hash: d69df...76f Ingen tvil om at empatien er godt nok utnyttet hos gutten din i hvert fall Anonymous poster hash: f0107...7f9 Ja, han er herlig.💓 Anonymous poster hash: d69df...76f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #14 Skrevet 1. mars 2015 Lag monsterspray. Ta en tom sprayflaske og fyll den med vann. Ta av gammel etikett og lag eller print ut en tegning/et bilde av et morsomt monster og lime det på. Så kan dere spraye monsterspray når kvelden kommer Anonymous poster hash: 1dbd9...2f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå