Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Er bedt i et utdrikningslag som skal være snart. Men vet ikke pris, planene for dagen, tema osv. Får ikke noe svar, men datoen vet vi. Er flere forlovere, så de kan ikke ta avgjørelser uten å ha sjekket med andre. Er dette vanlig? Trudde det var vanlig at deltagerne ble informert om utdrikningslaget og ble tatt med på planleggingen... Anonymous poster hash: 66bdb...ccc
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Det er nok ikke vanlig at de inviterte er med i planleggingen, men jeg ville sagt at jeg vil vite pris og plan for dagen før jeg sier om jeg skal bli med eller ikke. Anonymous poster hash: 2670c...5ae
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Ok. Er vant med fra tidligere utdrikningslag at forlover/forlovere lufta idéer med oss andre, men at de så klart sto for all planlegging. Syns bare det er så rart at vi ikke hører noe. Ble faktisk spurt om hva jeg mente om en ting, men vedkommende har fortsatt ikke tatt seg bryet med å svare meg igjen. Vet som sagt kun dato. HI Anonymous poster hash: 66bdb...ccc
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 I min krets er det vanlig at man får vite dato, hva som skal skje og pris før man velger om man vil være med. Det er kun forlover som planlegger. Anonymous poster hash: eca25...d8b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 I min krets er det vanlig at man får vite dato, hva som skal skje og pris før man velger om man vil være med. Det er kun forlover som planlegger. Anonymous poster hash: eca25...d8b Er det jeg også mener er vanlig. Jeg har ingen krav til at vi som deltagere skal delta i planleggingen. Men er jo greit å få vite hva som er planen for dagen og ikke minst pris når dagen nærmer seg fort nå. HI Anonymous poster hash: 66bdb...ccc
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 I de jeg har vært i er der forlover som har arrangert og planlagt, men som regel bedt om inspill fra de inviterte først. Men man bør uansett å få informasjon i god tid. Anonymous poster hash: 12451...4c1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #7 Skrevet 10. mars 2015 Venter fortsatt i spenning på svar... Og det er flere som etterlyser tema, planer, pris og faktisk dato på fb gruppa til utdrikningslaget! Forloverene har ikke klart å informere alle om dato. Hvor vanskelig er det å skrive det på gruppa? Og veggen er blitt sperret for kommentarer nå, Dette lover jo godt... HI Anonymous poster hash: 66bdb...ccc
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #8 Skrevet 10. mars 2015 Eg har vore i andre enden, nemleg som forlovar. Det var 25 stk. som skulle ha ei meining om alt, og det hagla inn med meldingar både natt og dag. Det var utruleg stressande! Ja, gjengen treng dato, område og ca. pris omlag ein månad før, men dei treng ikkje full tidsplan for å planlegge amming tre månader før. Så lenge de har datoen klar må det vere mogleg å vere litt spontan og stole på at de får beskjed om det som trengst. Mykje skal planleggast, tida og transport skal gå opp og det er umogleg å ta imot forslag frå alle. Så ja, ofte er det enklast at forloverane gjer dette arbeidet åleine :-) Anonymous poster hash: 72860...09e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #9 Skrevet 10. mars 2015 Eg har vore i andre enden, nemleg som forlovar. Det var 25 stk. som skulle ha ei meining om alt, og det hagla inn med meldingar både natt og dag. Det var utruleg stressande! Ja, gjengen treng dato, område og ca. pris omlag ein månad før, men dei treng ikkje full tidsplan for å planlegge amming tre månader før. Så lenge de har datoen klar må det vere mogleg å vere litt spontan og stole på at de får beskjed om det som trengst. Mykje skal planleggast, tida og transport skal gå opp og det er umogleg å ta imot forslag frå alle. Så ja, ofte er det enklast at forloverane gjer dette arbeidet åleine :-) Anonymous poster hash: 72860...09e Det er veldig lite "mas" fra deltakerne på den gruppen, det aller meste er bare fjas fra forloverene - det lille som er der. Men hva som ser utenom den grupps har jeg null peiling på. Jeg selv har etterlyst dato to ganger. Og svart når jeg har blitt spurt om noe. Og nå er vi forbi det tidsrommet du mener man bør vite dato, pris og tema. Jeg vet kun dato. En del av de andre vet ikke det en gang. HI Anonymous poster hash: 66bdb...ccc
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #10 Skrevet 10. mars 2015 Sålenge du vet dato (og kan informere de som ikke vet noe, evt) så har du da noe. Jeg antar at dere vil få beskjed når det nærmer seg om aktivitetene. Du får sette deg en mental prisgrense og si at du blir med/blir ikke med etterhvert som dere vet mer. Utrolig synd at forloverne skal rote det til sånn! Dette er jo brudens dag og det er pga henne dere blir med. Så selv om du ikke har råd/mulighet til å bli med på hele dagen, sett av noe tid til å møte bruden denne dagen. Du vet jo datoen. Anonymous poster hash: eca25...d8b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #11 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har kun ene forloveren i vennelista mi, kjenner ikke de andre. Og jeg har lite lyst til å tråkke forloverene på tærne. Blir ikke det litt kleint å dukke opp på dageb likevel når man sier at man ikke skal delta pga. prisen...? Jeg vil jo delta, har sagt at jeg kommer. Men vet jo fortsatt ingenting annet enn dato. HI Anonymous poster hash: 66bdb...ccc
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #12 Skrevet 10. mars 2015 Dere må jo få programmet noen dager før! Så ser du hva det koster og sier at "beklager, men jeg kan ikke bli med hele dagen, men jeg blir gjerne med på ..." Jeg har selv deltatt på deler av utdrikningslag bl.a pga jobb deler av dagen, eller tidligvakt dagen etter (turnus med helgejobbing), eller jeg har f.eks ikke hatt råd til å bli med på alt og da unnskyldt meg med familieselskap eller noe på deler av dagen. Bruden blir som regel glad bare du dukker opp! Det kommer jo også helt an på hva forloverne planlegger. Jeg tenker at planlegger de noe dyrt, må de enten velge å dekke mye av det selv, eller så må de jo skjønne at alle må få vite hva ting koster, sånn at de ser hvor mange det blir å dele summen på. Jeg har vært i utdrikningslag som har gått i ett fra tidlig morgen til langt utpå natta, der det var mye program, innleide biler og mange opplevelser, og i rolige utdrikningslag der det har vært en aktivitet, før middag og fest. Anonymous poster hash: eca25...d8b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #13 Skrevet 10. mars 2015 Det er vanlig å få programmet i forkant, samt pris. Det er bare bruden/brudgommen som skal bli overrasket! Anonymous poster hash: bbae6...fbb
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #14 Skrevet 10. mars 2015 Dere må jo få programmet noen dager før! Så ser du hva det koster og sier at "beklager, men jeg kan ikke bli med hele dagen, men jeg blir gjerne med på ..." Jeg har selv deltatt på deler av utdrikningslag bl.a pga jobb deler av dagen, eller tidligvakt dagen etter (turnus med helgejobbing), eller jeg har f.eks ikke hatt råd til å bli med på alt og da unnskyldt meg med familieselskap eller noe på deler av dagen. Bruden blir som regel glad bare du dukker opp! Det kommer jo også helt an på hva forloverne planlegger. Jeg tenker at planlegger de noe dyrt, må de enten velge å dekke mye av det selv, eller så må de jo skjønne at alle må få vite hva ting koster, sånn at de ser hvor mange det blir å dele summen på. Jeg har vært i utdrikningslag som har gått i ett fra tidlig morgen til langt utpå natta, der det var mye program, innleide biler og mange opplevelser, og i rolige utdrikningslag der det har vært en aktivitet, før middag og fest. Anonymous poster hash: eca25...d8b Noen dager før? Lett å skaffe barnevakt og jobbskifte på noen dagers varsel... Er jo kommende brud som ikke skal vite noe om dagen før hu er tatt til sitt utdrikningslag. Tidligere utdrikningslag har vi deltakere fått vite dato, pris og dagens plan flere månder i forveien, nettopp for å planlegge jobbskifte, skaffe barnevakt, ha mulighet til å legge til side penger til herligheten. HI Anonymous poster hash: 66bdb...ccc
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. mars 2015 #15 Skrevet 10. mars 2015 Du får gi beskjed om at du må vite pga jobb og barnepass. Hvor lenge er det til da? Pris er og fint å få vite. Jeg sa ja til å være med i et engang, men 4 dager før sier hun at vi skal sette inn 1500 kr til henne. Hadde det vært min aller beste venn, så ja. Men det hadde jeg faktisk ikke råd til da.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #16 Skrevet 10. mars 2015 Snau måned til. Jeg har sagt at jeg må vite pris og jeg har sagt at dato må jeg vite pga. barnepass. Dato vet jeg. Men ingenting annet. HI Anonymous poster hash: 66bdb...ccc
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. mars 2015 #17 Skrevet 10. mars 2015 Snau måned til. Jeg har sagt at jeg må vite pris og jeg har sagt at dato må jeg vite pga. barnepass. Dato vet jeg. Men ingenting annet. HI Anonymous poster hash: 66bdb...ccc Okey. Men da fikser du barnepass, og hvis prisen er for høy sier du at barnepassern er syk Lov å lyve litt!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #18 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har vært på andre siden. Forlover tror min beste venninne. Å jeg kjente ingen andre. Helt alene, med en baby på 1mnd måtte jeg planlegge alt alene. Etterlyste hjelp av "vennene" mange ganger. Men fikk ikke noe hjelp. Tilslutt etter mye mas var det en som skulle ordne en liten ting. Da dagen kom hadde hun ikke gjort det engang. Alle var veldig på å si nei til forskjellige aktiviteter, men ingen kom med egne forslag. Å der satt jeg med en unge på 1 mnd og komikk å skulle arrangere et utdrikkingsslag alene. Endte med at jeg knakk sammen for bruden(stakkar) å fortalte hvor dårlige venner hun hadde. Og vi ble enige om at om ingen skjerpa seg så skulle vi to ha en fantastisk dag sammen! Burde ikke sagt noe til bruden, men var så stresset at jeg ikke klarte å gjøre noenting. Aldri aldri aldri skal jeg være forlover igjen!!!! Anonymous poster hash: 8cefa...1f5
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #19 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har vært på andre siden. Forlover tror min beste venninne. Å jeg kjente ingen andre. Helt alene, med en baby på 1mnd måtte jeg planlegge alt alene. Etterlyste hjelp av "vennene" mange ganger. Men fikk ikke noe hjelp. Tilslutt etter mye mas var det en som skulle ordne en liten ting. Da dagen kom hadde hun ikke gjort det engang. Alle var veldig på å si nei til forskjellige aktiviteter, men ingen kom med egne forslag. Å der satt jeg med en unge på 1 mnd og komikk å skulle arrangere et utdrikkingsslag alene. Endte med at jeg knakk sammen for bruden(stakkar) å fortalte hvor dårlige venner hun hadde. Og vi ble enige om at om ingen skjerpa seg så skulle vi to ha en fantastisk dag sammen! Burde ikke sagt noe til bruden, men var så stresset at jeg ikke klarte å gjøre noenting. Aldri aldri aldri skal jeg være forlover igjen!!!! Anonymous poster hash: 8cefa...1f5 Off da! Stakkars deg. Og ikke minst stakkars bruden, for en lumpen venninnegjeng! HI Anonymous poster hash: 66bdb...ccc
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #20 Skrevet 10. mars 2015 Snau måned til. Jeg har sagt at jeg må vite pris og jeg har sagt at dato må jeg vite pga. barnepass. Dato vet jeg. Men ingenting annet. HI Anonymous poster hash: 66bdb...ccc Okey. Men da fikser du barnepass, og hvis prisen er for høy sier du at barnepassern er syk Lov å lyve litt! Jeg har fiksa den biffen :-) HI Anonymous poster hash: 66bdb...ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå